Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

راهنمای جامع منوی Reset در سیستم عامل آی*اواس

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سایر سیستم عامل ها
Konu Başlığı راهنمای جامع منوی Reset در سیستم عامل آی*اواس
نویسنده موضوع dada64
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan dada64

dada64

کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 7, 2013
ارسالی‌ها
777
پسندها
125
امتیازها
0
محل سکونت
تهرون
تخصص
تراشكاري - محصولات اپل
دل نوشته
دلم دل نيست دلم درياست!
بهترین اخلاقم
صبر
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :



سیستم عامل آی اواس امکان ریست کردن پاره ای از تنظیمات را در مواقعی که کاربران به مشکل خاصی در سیستم عامل برمی خورند در نظر گرفته است. در این پست قصد تشریح عملکرد تمامی گزینه های موجود در بخش ریست و زمان مناسب برای استفاده از هر یک از آن ها را داریم.

گزینه های مربوط به Reset در قسمت Settings > General > Reset قابل دستیابی هستند. در این بخش با گزینه های زیر مواجه می شوید:



هر گزینه مربوط به عملکرد خاصی است که به شما امکان بردن قسمتی از سیستم عامل به حالت اولیه ی آن را می دهد. این گزینه ها را یک به یک بررسی می*کنیم.



Reset All Settings

انتخاب این گزینه تمامی تنظیمات گوشی را به تنظیمات اولیه ی کارخانه می برد، بدون این که اطلاعات شما را پاک کند. این گزینه تنظیمات مربوط به وای فای٬ بلوتوث٬ Do No Disturb ٬ نوتیفیکشن٬ تنظیمات General ٬ تنظیمات بخش Sounds ٬ Privacy و Brightness & Wallpaper را به تنظیمات کارخانه برمی گرداند٬ ولی با این حال توجه داشته باشد که پاکسازی کامل تمامی تنظیمات به شمار نمی رود.

چه زمانی انتخاب این گزینه مفید است؟

این گزینه زمانی که گوشیتان به انبوهی از مشکلاتی برمی خورد که مربوط به تنظیماتی است که تغییرات داده اید (از قبیل تنظیمات صفحه کلید، تنظیمات عمومی سیستم عامل، تنظیمات مربوط به چیدمان آیکون های هوم اسکرین و … ) می تواند گزینه ی مفیدی باشد. بهتر است زمانی سراغ این گزینه بروید که احساس می کنید گوشیتان کند شده و قصد برگرداندن تمامی تنظیمات به تنظیمات اولیه بدون از دست دادن اطلاعاتتان را دارید. این گزینه ی تمامی کارهایی که گزینه های دیگر انجام می دهند (به جز گزینه Erase All Content and Settings) را یک جا انجام می دهد. دقت کنید که اگر دستگاهتان جیلبریک شده است به هیچ عنوان از این گزینه استفاده نکنید. در صورت استفاده دستگاهتان پس از ریستارت شدن در هنگام بوت بر روی لوگوی اپل گیر کرده و در نهایت مجبور به ریستور می شوید.



Erase All Content and Settings


این گزینه یک پاکسازی اساسی است. همانطور که از اسم آن برمی آید تمامی اطلاعات گوشیتان را پاک کرده و تنظیمات آن را به تنظیمات پیش فرض کارخانه برمی گرداند. تمامی فایل ها، اپلیکیشن ها، تصاویر، اکانت های ایمیل و در کل تمامی اطلاعاتی که در طول استفاده از دستگاهتان جمع آوری کرده اید پاک می شوند. توجه کنید که اگر دستگاهتان جیلبریک شده است استفاده از این گزینه نیز مشکل گزینه ی قبل را در پی دارد.


چه زمانی مناسب برای استفاده از این گزینه است؟

اگر دستگاه شما مدام کرش می کند و می خواهید آن را به نقطه ای که در زمان خریدش بود بازگردانید از این گزینه استفاده کنید. این گزینه عملکردی شبیه به ریستور را بر روی دستگاهتان بدون نیاز به انجام ریستور انجام می دهد.






Reset Network Settings

در طول زمان استفاده از دستگاهتان به شبکه های وای فای مختلفی متصل می شوید که سیستم عاملتان تنظیمات مربوط به آن ها را برای اهدافی از قبیل اتصال خودکار به آن ها دور از چشم شما ذخیره می کند. این امکان در طول مدت زمان زیادی می تواند موجب اخلال در اتصال به شبکه های وای فای دیگر شود. اینجاست که گزینه ی Reset Network Settings به کار می آید. به طور خلاصه این گزینه تمامی اعتبارنامه های شبکه های مختلف وای فای که برای اتصال به آن ها در طول زمان در دستگاهتان جمع آوری شده است را پاک می کند.


چه زمانی باید از این گزینه استفاده کرد؟

زمانی مناسب برای استفاده از این گزینه است که دستگاه شما در هنگام وصل شدن به شبکه های وای فای مختلف دچار مشکل شده و با ارور مواجه می شوید ولی امکان و وقت کافی برای زدن گزینه ی Forget this Netwrok بر روی تمامی شبکه ها را ندارید.


در ذهن داشته باشید که انتخاب این گزینه تنظیمات APN و MMS را در صورتی که آن ها را به صورت دستی وارد کرده باشید نیز ریست می کند. اگر می خواهید که تنظیمات اینترنت سیمکارتتان را بدون ریست شدن تنظیمان وای فای ریست کنید٬ به قسمت Settings > Cellular > Cellular Data Network رفته و بر روی Reset Settings تپ کنید. این گزینه به تنظیمات وای فای شما دست نمی زد.



Reset Keyboard Dictionary

در طول زمانی که از کیبورد آی اواس استفاده می کنید سیستم عامل لغاتی را که به هر نحوی در دیکشنری پیش فرض آن وجود ندارند را فرا می*گیرد. اما در این یادگیری به صورت هوشمند عمل نمی کند و ممکن است لغاتی با املای نادرست نیز در دیکشنری آن ثبت شوند. انتخاب گزینه ی Reset Keyboard Dictionary دیکشنری کیبوردتان را به حالت پیش فرضش می برد و تمامی لغات فرا گرفته شده را پاک می کند.


چه زمانی باید سراغ این گزینه رفت؟

همانطور که اشاره شد اگر هنگام تایپ صحیح نیز کلمه ی صحیحتان به کلمه ای اشتباه تصحیح می شود نیاز به ریست کردن دیکشنری کیبورد دارید. لازم به ذکر است که انتخاب این گزینه شورتکات های کیبورد را نیز پاک می کند. برای مثال اگر از شورتکات mail برای واردکردن خودکار ایمیلتان استفاده می کردید٬ پس از استفاده از این گزینه باید آن را دوباره تعریف کنید.



Reset Home Screen Layout

همانطور که از اسمش برمی آید انتخاب این گزینه موجب می شود چیدمان آیکون های هوم اسکرین به همان چیدمانی تبدیل شود که در هنگام اولین بوت دستگاه وجود داشت. اما توجه داشته باشید که این گزینه هیچ اپلیکیشنی را از روی دستگاهتان پاک نمی کند. تنها چیدمان آن*هاست که تغییر می کند.


چه زمانی باید از این گزینه استفاده کرد؟

زمانی که گوشیتان با حجم انبوهی از اپلیکیشن ها و بازی ها انباشه شده و چیدمان آن ها گیج کننده شده است می توانید از این گزینه استفاده کنید. با اعمال شدن این گزینه تمامی آیکون ها به ابتدایی ترین سطح دسترسی کشانده می شوند و می توانید دوباره به سرعت آن ها را دسته بندی کنید.



Reset Location & Privacy

در طی زمان استفاده از دستگاه شما به اپلیکیشن های مختلفی اجازه ی دسترسی به موقعیت جغرافیایی٬ دفترچه تلفن٬ تقویم٬ گالری و … را می دهید. انتخاب گزینه ی Reset Location & Privacy تمامی تغییرات صورت گرفته در بخش Settings > Privacy را به حالت پیش فرض و اولیه ش می برد.


چه زمانی برای استفاده از این گزینه مناسب است؟

کم پیش می آید که به این گزینه نیاز داشته باشید. ولی به هر حال اگر می خواهید کنترل کاملی بر روی دسترسی اپلکیشن ها به اطلاعاتتان داشته باشید٬ می توانید این گزینه را انتخاب کرده و پس از ریست شدنشان دوباره دسترسی های دلخواهتان را اعمال کنید.
 
آخرین ویرایش:
بالا پایین