Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

حیوانات خانگی و طول عمر بیشتر

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش جانداران و جانوران
Konu Başlığı حیوانات خانگی و طول عمر بیشتر
نویسنده موضوع ***HeleNa***
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ***HeleNa***

***HeleNa***

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Mar 17, 2014
ارسالی‌ها
5,011
پسندها
855
امتیازها
113
محل سکونت
tEhRaaN
سیم کارت

اعتبار :

دکتر مایکل روزین معتقد است کسانی که از حیوانات و پرندگان خانگی نگهداری می کنند جوانتر از هم سن و سالان خود باقی می مانند. او در کتابی با همین عنوان به این نتیجه رسیده است که در مورد حمله قلبی آنها که از حیوانات خانگی نگهداری می کرده اند ۴۹ درصد جان سالم بدر برده اند اما از بین آنهایی که هیچ حیوانی را در خانه نداشته اند تنها ۲۷ درصد زنده مانده اند. اگر گیاه یا حیوان به صورت متناسب و هماهنگ انتخاب شوند انتظار چنین تاثیراتی بیشتر است. در بیشتر موارد دوستداران حیوانات معتقدند که حضور حیوانات در زندگی آنها تاثیرات عمیق و ژرفی داشته است. شاید یکی از دلایل طول عمر و سلامت بیشتر روستاییان مربوط به ارتباط بیشتر آنان با حیوانات باشد.
آیا می توان گفت که خداوند حضور حیوانات کوچک خانگی را به ما عطا کرده تا معنی عشق بدون شرط را بفهمیم؟ می توانیم حیواناتمان را سرزنش و تنبیه کرده و آنها را زمانی که مطابق میل ما رفتار نمی کنند، در جایی حبس کنیم. اما زمانی که به سوی آنها برمی گردیم تنها چند دقیقه طول می کشد تا آنها دوباره صورت خود را به پاهایمان بمالند و مشتاقانه گوشه های لباس ما را بکشند و بازی کنند. شاید آنها برای این در زندگی ما هستند تا نوع خاصی از دوست داشتن را تجربه کنیم، دوست داشتنی که در مقیاس روابط پر از شرط و شروط بسیاری از انسانها نمی گنجد.اگر می توانستیم مانند آنها ببخشیم و دوست بداریم، با همان خلوص و با همان سرعت، چه مردمان سالم و خوشبختی بودیم.
[h=2]قدرت شفادهی حیوانات[/h]لیم هونگ آن به شدت افسرده بود. مردی حدودا چهل ساله و مبتلا به شیزوفرنی. دکتر ماهادیوان، رییس بیمارستانی که او به مدت طولانی در آنجا بستری بود، تصمیم گرفت تا بیماران را به دیدن مزرعه پرورش اسب که در همسایگی بیمارستان بود، ببرد و از فضای آنجا لذت ببرند. لیم، ابتدا هیچ تمایلی برای ترک شبانه روزی نداشت، اما سرانجام شروع کرد به قدم زدن در بین مزرعه، آب دادن به اسب ها و گاهی مراقبت های بسیار ساده از بعضی از آنها. بعد از مدتی ارتباط دوجانبه ای بین او و اسب ها برقرار شد. این دوستی و رفت و آمد به میان اسب ها، او را برای ارتباط با مردم آماده کرد و لیم برای اولین بار با کارمندان شبانه روزی صحبت کرد و پس از مدت کوتاهی با کمک دکتر ماهادیوان توانست شغل ساده ای پیدا کند. دکتر ماهادیوان میگوید.
[h=2]طبیعت، درمانگاه و دانشگاه[/h]بسیاری از الگوهای پویای کیهانی و کدهای تعلیمی آسمان، در جانداران نقشه بسته است و با نگاهی عمیق به آنها می توان آنها را استخراج نمود. "برگرفته از مقدمه کتاب تاثیر حیوانات بر سرنوشت ما". طی ۵۰ سال گذشته، دانشمندان در سراسر جهان نوعی درمان براساس همنشینی با حیوانات را بنا نهاده اند. در دانشگاه کمبریج در انگلستان، محققان کشف کرده اند که اغلب کسانی که به مدت حداقل یک ماه حیوانی خانگی را در خانه خود نگهداری می کرده اند دردهای مزمنشان به طور محسوس و مشخصی کاهش یافته است. موسسه تحقیقاتی پزشکی بیکر در ملبورن استرالیا در یک بررسی نشان داده است که از بین ۶۰۰۰ بیمار مورد مطالعه، آنهایی که حیوان خانگی نگهداری می کرده اند، فشار خون کمتر، کلسترول کمتر و حمله قلبی کمتری داشته اند. محققان آمریکایی هم به این نتیجه رسیده اند آنهایی که پرندگان را نگهداری می کنند و دچار حمله قلبی می شوند، اغلب به مدت طولانی تری بعد از حمله قلبی زنده می مانند. رییس بخش روانشناسی بیمارستان توکیو معتقد است که حیوانات می توانند برای از بین بردن حس تنهایی به ما کمک کنند. آنها با ایجاد یک رابطه حسی که عمدتا براساس نیاز طبیعی آنهاست، ما راتشویق به ایجاد یک رابطه متقابل می کنند. زمانی که زلزله ویرانگر کوبه در سال ۱۹۵۵ همه شهر را ویران کرد بسیاری از مردم در سالن های عمومی اسکان داده شده بودند. با وجود آنکه طبق قانون، حضور حیوانات در مراکز عمومی ممنوع بود مسئولین این اجازه را به مردم دادند تا حیوانات خود را به اماکن اسکان موقت ببرند. به دنبال اتخاذ این تصمیم، تجربه بسیار موفقی به دست آمد. دکتر جین کاتو رییس انجمن بیمارستان های دامپزشکی ژاپن می گوید: مردمی که حیوانات خود را به همراه داشتند به وضوح شادتر بوده و بسیار بهتر با بحران مقابله کردند. جسم انسان انرژی یا امواجی از خود ساطع می کند که دارای بسامدی به خصوص است. اکثر نقایص ارتعاشی زمانی رخ می دهد که امواج ناهماهنگ با امواج ما، احاطه مان کنند که در این صورت حیوانات خانگی می توانند مانند فیلتری عمل کرده و با تصفیه امواج پیرامون ما زندگی سالم تری را برایمان به ارمغان بیاورند. شاید به همین دلیل است که در زمان های قدیم که فاصله بین انسان و طبیعت کمتر بود بیماریها هم کمتر از انواع امروزی بود. امروزه هم با توجه به تحقیقات و تجارب متعدد، نمی توان تاثیر حیوانات را بر زندگی انسان انکار نمود. این تاثیرات به خصوص در جوامعی که روابط انسانی تضعیف شده است (مانند جوامع غربی) نقش موثرتری دارد و در واقع ابزاری برای تجربه و یادآوری روابط دوستانه و به دور از معامله گری است.
می توان دل نگران سلامت معنوی انسان بود و به اهمیت معنوی طبیعت توجه نکرد.
[h=2]بازار حیوانات خانگی در ایران[/h]بازار خرید و فروش حیوانات خانگی از جمله بازارهای پررونق و پرطرفدار درخارج از کشور است که با گردش پول فراوان نقش اساسی در پویایی اقتصاد این کشورها داشته است و امروزه کشورهای آلمان، فرانسه، آمریکا و انگلیس تبدیل به ابرقدرت های خرید و فروش حیوانات خانگی شده و بازارهای جهانی این کالاها را به دست گرفته اند.
در کشور ما نیز به رغم این که ایرانیان اولین کسانی بودند که حیوانات وحشی را رام کرده واز آن ها در خانه نگهداری کرده اند همچنان به علت شرایط فرهنگی و مذهبی بازار خرید و فروش حیوانات خانگی ناشناخته و گمنام مانده است و فقط طی چند سال اخیر و آغاز دهه ۸۰، این بازار رونق کمی داشته است. برخی حیوانات خانگی ایرانی با بیش از ۱۰ برابر قیمت در بازارهای جهانی به فروش میرسند .
امروزه علاوه بر پرندگان که از دیرباز مورد توجه خریداران بوده اند حیواناتی مثل سگ، گربه، سنجاب، همستر، میمون، خوکچه های هندی، موش، مار، لاک پشت و خرگوش نیز طرفداران خاص خود را پیدا کرده اند.
[h=2]پرندگان[/h]خانواده پرندگان بزرگترین گروه از حیوانات هستند که به خاطر زیبایی، تنوع رنگ و صدایشان مورد توجه انسان قرار گرفته اند. خانواده پرندگان خانگی را میتوان به انواعی چون قناری، بلبل، طوطی، فهره، مرغ عشق، مرغ مینا، فنچ، هفت رنگ و طرقه تقسیم کرد و در این میان قناری ها بیشتر مورد توجه و علاقه مردم هستند که خود به گونه های مختلفی چون رسمی، جی بر، جی بس، یورک شایر، هلندی، سوپر، رسمی بلند و . . . تقسیم می شوند.
در میان این حیوانات، پرندگانی که رنگ های روشنتری دارند بیشتر مورد استقبال قرار میگیرند به گونه ای که در حال حاضر رنگ های سفید، طلایی، سرخ، ابلق و ابلق طلایی پرطرفدارترین رنگ ها در بازار پرنده فروشان هستند. پرندگانی که نژاد اصیل تری دارند گران تر از پرندگان دیگر بوده و نرها به خاطر قدرت آواز دو برابر ماده ها قیمت دارند.
بازار خرید و فروش پرندگان از نوسان قیمت بسیاری برخوردار است به طوری که انواع پرندگان موجود در این بازار با قیمت هایی از ۱۵۰۰ تا بیش از ۱۰ میلیون تومان به فروش میرسند. بنابراین کسانی که می خواهند پرنده بخرند باید قبل از هرگونه اقدامی برای خرید، اطلاعاتی در مورد انواع پرندگان و نگهداری آنها داشته باشند. بیشتر پرندگانی که در بازار پرندگان به فروش می رسند متعلق به کشورهای اسپانیا، آلمان، انگلیس، ایتالیا و نیز پرندگان بومی ایران هستند.
قناری های رسمی قیمتی بین هفت تا ۴۰ هزار تومان دارند و نوع کشیده و سوپر قناری ها به ترتیب با قیمت هایی بین ۵۰۰۸۰ هزار تومان و ۲۵۰۶۰ هزار تومان فروخته میشوند. قناری های جی بر و جی بس نیز به ترتیب با قیمت ۵۰۰۲۵۰ هزار تومان و ۲۵۰۷۰ هزار تومان به فروش میرسند.
در میان طوطی ها، طوطی کاسکو با بیشترین استقبال روبه رو است و علت این استقبال، مهارت این پرنده در تقلید صداست به طوری که (کاسکو) به راحتی می تواند صدای آهنگ موبایل را تقلید کند. به طور متوسط عمر طوطی ۴۰ سال است و انواع طوطی که در ایران به فروش می رسد طوطی های هندی و آفریقایی و ایرانی هستند که در این میان طوطیان آفریقایی بیش ترین قیمت را دارند. هرچه طوطی بتواند تعداد کلمات بیش تری را بیان کند قیمت آن بالاتر می رود. در حال حاضر طوطی هایی که در ایران هستند قیمتی بین ۲۵۰ هزار تا ۱۰ میلیون تومان دارند.
هر جفت مرغ عشق ۲۵۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان و هر جفت فنچ ۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰۰ تومان به فروش می رسد. هر جفت هفت رنگ با قیمتی بین ۷تا ۸۰ هزار تومان به فروش می رسد و قیمت هر جفت طرقه بین ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان است. همچنین بلبل ها نیز با قیتی بین ۱۰ هزار تا دو میلیون تومان به فروش می رسند و انواع سهره وحشی با قیمتی بین پنج تا ۶۰ هزار تومان فروخته میشوند.
[h=2]کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت پرندگان[/h]طی یکی دو سال اخیر نقل و انتقالات پرندگان کاهش چشم گیری پیدا کرده است. علت این امر شیوع آنفلوآنزای پرندگان است. با شیوع این بیماری قیمت پرندگان بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافت به طوری که بسیاری از فروشندگان و تولیدکنندگان مجبور شدند پرندگان خود را بسیار ارزان بفروشند. به عنوان مثال در این دوران یک قناری ۵۰ هزار تومانی تا ۱۵ هزار تومان به فروش می رفت.
[h=2]گربه[/h]"پرشین کت" (Persian Cat) یا همان گربه ایرانی، گران ترین و زیباترین گربه جهان است که بزرگتر از گربه های معمولی بوده و صورتی فرورفته داشته و سفید و پشمالوست به طوری که طول پشم آن به بیش از ۱۵ سانتی متر هم می رسد. پرشین کت در ایران با قیتی بین ۳۵۰ هزار تا سه میلیون تومان فروخته میشود اما در خارج از کشور قیمت آن به بیش از ۱۰ میلیون تومان هم می رسد. . نگهداری از گربه بیشتر دربین دخترانی که هنوز به سن بلوغ نرسیده اند و زنهای تنها متداول است . اما پسرها بیشتر به سگ علاقه دارند. هم اکنون بسیاری از مراکز امنیتی وامدادی کشور از سگهای تربیت شده برای مقاصد خود استفاده می کنند.
تفاوت قیمت گربه ایرانی در خارج و داخل کشور، باعث شده تا آلمانی ها و فرانسوی ها این گربه را در دنیای تجارت خویش وارد کرده و نوزاد گربه را از ایران با قیمت خیلی پایین خریداری و پس از بزرگ شدن به قیمت های بالا بفروشند.
با این که گرانترین گربه جهان متعلق به ایران است اما در حال حاضر کشورهای فرانسه و هندوستان خاستگاه این گربه شده و تبدیل به بزرگ ترین کشورها در نگهداری و تولید گربه ایرانی گردیده اند. گربه های سیامی معمولی بین ۷۰ تا ۶۰۰ هزار تومان و گربه های سفارشی معمولاً قیمت هایی بالاتر از ۶۰۰ هزار تومان دارند.
قیمت گربه سیامی ۲۰۰ هزار تومان و نوع مصری آن بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است. هزینه نگهداری گربه بالاتر از قیمت آن است و گربه ها غذای خام نمی خورند و غذای مورد علاقه آن ها مرغ، ماهی، گوشت و ... است. علاوه بر غذای نام برده کنسرو غذای گربه هم وجود دارد که پرفروش ترین آن Nativy pad نام دارد که به دو صورت کنسرو شده و پولکی است و قیمت آن از ۷۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان نوسان دارد.
[h=2]سگ[/h]از دیر باز سگ بعنوان بهترین دوست انسان همواره در خدمت او بوده و با توانایی های خود آدمی را شیفته ی خود نموده است. امروزه در تمامی کشورها جهان ازجمله در ایران هر روز به تعداد دوستداران این حیوان افزوده میشود و علاوه بر نگهداری از آن بعنوان یک دوست خوب، در بسیاری از موارد جهت نگهبانی و حافظت از آن بهره گیری میشود. سگهای پلیس و امداد همواره در مواقع ضروری کارایی خود را بسیار دقیق و منظم نشان داده و توانسته اند جایگاه خاصی را بدست آورند. در صورتی که شما نیز قصد دارید به جرگه ی این افراد بپیوندید بهتر است نکات مربوطه را مطالعه فرمائید.
از بین ۱۳۲ نژاد شناخته شده سگ تنها ۱۷ نژاد آن در ایران وجود دارند و بیشترین سگ های موجود در بازار داخل مربوط به کشورهای آلمان، ارمنستان، ترکیه، لهستان، بلژیک، انگلیس، استرالیا، چین و مالزی هستند. از معروف ترین نژادهای سگی که در بازار خرید و فروش میشود می توان به شین لو، بول داگ، دوبرمن، تری یر، ژرمن شفرد و شارپی اشاره کرد.
سگ ها تنها حیواناتی هستند که خیلی زود و سریع ارتباط خوبی با انسان برقرار می کنند و انسان را به عنوان ارباب خود می شناسند به همین خاطر از دیرباز انسان برای حفظ جان و مال خود از سگ کمک می گرفته است.
سگ ها را می توان به دو دسته سگ های نگهبان و سگ های آپارتمانی (زینتی) تقسیم کرد که قیمت های آن ها با توجه به کارایی شان متفاوت است. به عنوان مثال ژرمن شفرد که یک سگ نگهبان است قیمتی بین ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان دارد و قیمت تری یر آپارتمانی بین ۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است.
علت گرایش جوانان به نگهداری از سگ های آپارتمانی طی چند سال اخیر یک تفاوت بزرگ بین مردم ما و دیگر کشورها است و آن این که در ایران مردم برای کلاس گذاشتن، متفاوت بودن، شیک بودن و ارضای حس تنوع طلبی خود اقدام به حفظ و نگهداری حیوانات میکنند اما در غرب این گونه نیست و حیوانات به عنوان یک همدم و مونس تنهایی مورد نگهداری قرار می گیرند.
در ایران خرید و فروش سگ های آپارتمانی ممنوع است و مجلس در سال گذشته عبور و مرور و تردد با سگ را در خیابان و اتومبیل جرم اعلام کرده اما با وجود این ممنوعیت، جوانان همچنان با علاقه به دنبال سگ های کوچک تر و گرانتر میگردند. تفاوت عجیب و بالای قیمت برخی از حیوانات مخصوصاً سگ و گربه در خارج از کشور وجود دارد. برخی از حیوانات در بازارهای خارج از کشور به ۱۰ برابر قیمت به فروش میرسند. به عنوان مثال، توله گریت دین در داخل کشور قیمتی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان دارد اما همین حیوان در خارج از کشور بین سه تا شش میلیون تومان قیمت می خورد.
بول داگ نیز از جمله پرطرفدارترین سگ هاست که قیمتی بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تا دو میلیون تومان دارد. سگ های شارپی نیز با قیمتی حدودی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فروخته میشوند. قیمت برخی از سگ های نگهبان آلمانی به بیش از ۵۰ میلیون تومان هم میرسد.
باکسر سگی شجاع و چالاک است. بدن آن سراسر عضله ای و ورزیده است . معمولا در دو رنگ حنایی و مشکی وجود دارد و روی سینه و پنجه هایش از رنگ سفید پوشیده شده است. پوزه ی کوتاه و بینی آن مسطح میباشد . فک پایین کمی جلوتر از فک بالا و لوچه های او آویزان است. بهترین بازدهی این نژاد در حافظت است . باکسر بسیار عاطفی و حساس است و رابطه او با کودکان متین و آرام میباشد. این سگ زندگی در داخل منزل را بیشتر ترجیح میدهد و در واقع دوست دارد که کنار صاحبش بماند. فک باکسر بسیار قوی و موهایش کوتاه است.
سگهایی که نگهداری میشوند شناسنامه دارند و مشخصات آنها از قبیل نژاد، سن، جنس، تاریخ تولد، رنگ، اسم صاحب و واکسن هایی که تاکنون زده است در آن نوشته میشود.
 
بالا پایین