Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

دشمنان خوشمزه افسردگی را بشناسید

اطلاعات موضوع

Kategori Adı روانشناسی تربیتی
Konu Başlığı دشمنان خوشمزه افسردگی را بشناسید
نویسنده موضوع *SiMiN*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *SiMiN*

*SiMiN*

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Feb 16, 2014
ارسالی‌ها
5,086
پسندها
1,974
امتیازها
113
محل سکونت
تهران
تخصص
نقاشی کردن،نت
دل نوشته
همه ی انسانها برابر آفریده شده اند
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

اگر به طور مداوم دچار افسردگي مي شويد و پزشک نيز وضعيت روحي شما را افسردگي تشخيص داده بهتر است به خوردن برخي مواد غذايي رو بياوريد که افسردگي را درمان مي کند.
بادام
به گزارش نیک صالحی به نقل از سايت «هلث نيوز»، بادام منبع عالي منيزيم است. کاهش منيزيم به افسردگي منجر مي شود. منابع ديگر، موادي مانند اسفناج، لوبيا سياه و سيب زميني است.
غذاهاي دريايي
استرس باعث ايجاد راديکال آزاد مي شود که اين امر يکي از علت هاي عمده افسردگي است. راديکال هاي آزاد سلول هاي زنده و طبيعي را از بين مي برد. مصرف منظم غذاهاي دريايي مانند سالمون، تن و... با راديکال هاي آزاد مقابله و افسردگي را نيز کنترل مي کند.
شير
شير غني از اسيد چرب امگا۳ است که باعث کاهش راديکال هاي آزاد در بدن مي شود. بنابراين مصرف شير يا لبنيات را زياد کنيد و از افزودن کافئين به شير بپرهيزيد. کافئين در طول زمان افسردگي را تشديد مي کند.
مرغ
گوشت طيور که غني از پروتئين است، حاوي اسيد آمينه لازم به نام تيروزين است، که در طول روز ذهن را تخليه و انرژي ايجاد مي کند.
کربوهيدرات
کربوهيدرات را کاملاً از برنامه غذايي خود حذف نکنيد. زيرا نتايج بررسي هاي متعدد نشان مي دهد، کربوهيدرات به علت داشتن ماده شيميايي به نام سروتونين نقش موثري در بهبود خلق و خو دارد. پس کربوهيدرات هاي ناسالم مانند قند موجود در شيريني و نوشابه را حذف کنيد و کربوهيدرات هاي سالم را که در غلات و سبزيجات بنشني وجود دارد به برنامه غذايي خود اضافه کنيد.
شکلات تلخ
کاکائوي موجود در شکلات تلخ داراي خاصيت ضدافسردگي است زيرا حاوي مقدار زيادي سروتونين، دوپامين و فنيل آمين است. ويتامين b آن نيز براي حفظ سلامت مغز مفيد است.
 
بالا پایین