Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

كمبود كلسیم چه علائمی دارد؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı تغذیه و سلامت
Konu Başlığı كمبود كلسیم چه علائمی دارد؟
نویسنده موضوع DaniyaL
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan DaniyaL

DaniyaL

Wing To Fly
کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
Feb 5, 2014
ارسالی‌ها
1,300
پسندها
1,877
امتیازها
113
محل سکونت
Rasht
دل نوشته
آدمها تو را نمی فهمند فقط ترجمه ات میکنند آن هم به زبان خودشان
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
جنسیت
ماه تولد

اعتبار :


كمبود كلسیم چه علائمی دارد؟
نشانه*هایی وجود دارند كه به شما هشدار می*دهد باید مصرف كلسیم را در رژیم غذایی خود افزایش دهید.
ماست بخورید تا قوی شوید
آیا می*دانید فقط 10 درصد كودكان زیر 12 سال مقدار كافی كلسیم برای رشد و نمو مناسب را دریافت می*كنند؟ در حقیقت امروز مردم از مواد حاوی كلسیم بسیار كم استفاده می*كنند و به همین دلیل كمبود كلسیم تبدیل به مشكلی اساسی شده است. متخصصان نیز به فكر راهی برای برطرف كردن این مشكل هستند.
بدن ما برای داشتن استخوان*های قوی و سالم به مصرف مقدار كافی كلسیم نیاز دارد و كمبود آن موجب بروز مشكلات استخوانی و پوكی استخوان می*شود. البته این مشكلات، كیفیت زندگی فرد را نیز تحت*تاثیر قرار می*دهد.
بنابراین بهترین كار آن است كه از همان دوران كودكی به رژیم غذایی مناسب و مصرف مقدار كافی كلسیم اهمیت دهیم و استفاده از مواد غذایی حاوی كلسیم را فراموش نكنیم.
اغلب مردم می*دانند شیر منبع خوبی از كلسیم است و به همین دلیل سعی می*كنند به مقدار كافی شیر بنوشند. در تبلیغات نیز همیشه از كلسیم موجود در شیر و اهمیت مصرف آن برای تقویت استخوان*ها صحبت شده است. اما ما تا چه حد درباره كلسیم اطلاعات داریم؟ آیا شیر تنها و بهترین منبع دریافت كلسیم است؟ آیا تنها نوشیدن مقداری شیر در روز برای سلامت استخوان*ها كافی است؟
اهمیت كلسیم برای بدن
به طور تقریبی 90 درصد كلسیم موجود در بدن در دندان*ها و استخوان*ها ذخیره می*شود. البته علاوه بر سلامت استخوان*ها و دندان*ها، بسیاری دیگر از فعالیت*های بدن نیز به وجود مقدار كافی كلسیم وابسته است.بنابراین كاملا مشخص است كمبود كلسیم می*تواند چه عوارضی ایجاد كند؛ در شرایطی كه بدن با كمبود كلسیم روبه*رو باشد برای انجام فعالیت*های خود كلسیم مورد نظر را از استخوان*ها و دندان*ها تامین می*كند. به همین دلیل هم بتدریج سلامت دندان*ها و استخوان*ها به خطر می*افتد.
البته همان*طور كه می*دانیم، زنان یائسه بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به پوكی استخوان قرار دارند و به همین دلیل كمبود كلسیم برای آنها خطرناك*تر است.
برای سلامت استخوان*ها ویتامین D را نیز فراموش نكنید. وجود این ویتامین برای استفاده مناسب كلسیم موجود در بدن مفید و ضروری است. می*توانید این ویتامین را از مواد غذایی خاصی مانند ماهی یا محصولاتی كه حاوی ویتامین D هستند، مانند شیر و آبمیوه*های حاوی این ویتامین، دریافت كنید.
مواد غذایی حاوی كلسیم
وقتی صحبت از مصرف مقدار كافی كلسیم می*شود، اغلب مردم به یاد قرص*ها و مكمل*های كلسیم می*افتند. در حالی كه باید بدانیم به راحتی می*توان با افزودن مقدار كافی مواد غذایی حاوی كلسیم مشكل را برطرف كرد.
با این*كه همه می*دانند شیر یكی از بهترین منابع كلسیم است، اما آیا می*دانید ماست 30 تا 40 درصد بیشتر از شیر كلسیم دارد؟ البته علاوه بر شیر و ماست و دیگر محصولات لبنی، سبزیجات سبزرنگ مانند بروكلی و اسفناج نیز حاوی مقدار مناسبی كلسیم است.
بنابراین با افزودن این مواد غذایی به رژیم غذایی خود ـ البته در كنار مصرف شیر ـ می*توانید احتمال كمبود كلسیم و در نتیجه ابتلا به بیماری*های مختلف را كاهش دهید.

كمبود كلسیم چه علائمی دارد؟
نشانه*هایی وجود دارند كه به شما هشدار می*دهد باید مصرف كلسیم را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. بنابراین چنانچه دچار درد و گرفتگی عضلات شده*اید، دست*ها و پاهایتان سوزن سوزن می*شود یا بی*حس است و با شكستگی*های مكرر دست و پا روبه*رو هستید، باید مصرف مواد غذایی حاوی كلسیم را افزایش دهید.البته چنانچه نشانه*ها شدیدتر است یا مدت زمانی طولانی ادامه پیدا می*كند، مراجعه به پزشك را نیز فراموش نكنید.
 
بالا پایین