Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

سلامتی در کوله*پشتی دانش*آموزان

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مقالات تخصصی
Konu Başlığı سلامتی در کوله*پشتی دانش*آموزان
نویسنده موضوع ***HeleNa***
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ***HeleNa***

***HeleNa***

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Mar 17, 2014
ارسالی‌ها
5,011
پسندها
855
امتیازها
113
محل سکونت
tEhRaaN
سیم کارت

اعتبار :

هر سال با نزدیک شدن به فصل درس و کتاب، التهاب خاصی بین خانواده*ها و دانش آموزان ایجاد می*شود. ذوق رفتن به مدرسه را که کنار بگذاریم، شوق و هیجان خرید کیف و کفش و کتاب و دفتر و خلاصه لوازم*التحریر نیز حال و هوای خودش را دارد.
به گزارش نیک صالحی به نقل از مجله سیب ؛ رنگ*های شاداب و زیبایی که توجه هر عابر و خریداری را جلب می*کند چه برسد به بچه*ها، اما در میان شور و اشتیاق خرید ماه مهر، نباید دقت در خرید را کاهش داد. پدر و مادرهایی که اغلب همراه فرزندان خود برای خرید کیف و کفش و سایر لوازم مدرسه راهی بازار می*شوند باید با نهایت وسواس، حوصله و دقت خرید کنند و فقط به ظاهر خوش آب و رنگ لوازم توجه نکنند. چه بسا در بسیاری مواقع، افراد گول ظاهر جنس را می*خورند و آن را می*خرند ولی با گذشت زمان، متوجه نقص آن می*شوند. پس اگر می*خواهید فرزند دلبندتان سال تحصیلی سرشار از شادی و سلامت را پیش رو داشته باشد، هنگام خرید ماه مهر نهایت دقت را داشته باشید و براحتی تسلیم پافشاری کودکان در برخی مواقع نشوید.
کوله*ای که بر دوش سنگینی می*کند
کوله*پشتی و کیف مدرسه، یکی از مهم*ترین شروط لازم برای سلامت دانش*آموزان است. در صورت استاندارد و مناسب نبودن کیف و کوله*پشتی، ممکن است آسیب*های جدی به ستون فقرات کودکان وارد شود. بررسی*های صورت گرفته توسط محققان استرالیایی روی دانش*آموزان این کشور، حاکی از آن است که 70 تا 80 درصد از آنها به دلیل سنگینی و نامناسب بودن کیف*های مدرسه، در معرض آسیب ستون فقرات هستند. این مطالعات نشان می*دهد کیف مدرسه در صورتی که سنگین باشد و بدرستی انتخاب نشود، می*تواند باعث آسیب به ناحیه کمر و ستون فقرات شده و از سوی دیگر کشیدگی ماهیچه*های سرشانه را ایجاد می*کند که در برخی مواقع هم به شانه*ها حالت قوز کرده می*دهد. طبق آمارهای رسیده از انجمن کایروپرکتیک آمریکا، طی سال*های اخیر حدود 7000 مورد اورژانسی شامل گرفتگی*های عضلانی و درد ناحیه گردن و شانه*ها به بیمارستان*ها مراجعه کرده*اند که بر اثر کیف مدرسه نامناسب بوده است. مساله*ای که بیش از پیش توجه را به سمت خود جلب می*کند، وزن کیف*ها و کوله*پشتی*هایی است که معمولا دانش*آموزان با خود به مدرسه می*برند.
کیف یا کوله*پشتی؟
متخصصان همواره توصیه کرده*اند کوله*پشتی نسبت به کیف*های دستی برای حمل کتاب و دفتر بهتر است و به دلیل بندهایی که روی شانه*ها قرار می*گیرد، وزن را روی دو شانه تقسیم کرده و از اعمال فشار نامساوی روی یکی از آنها جلوگیری می*کند. خوشبختانه با جدی گرفتن این مساله، طی سال*های اخیر شمار کوله*پشتی*های مدارس افزایش روز افزونی داشته و این مساله می*تواند خطرات احتمالی را تا حد زیادی کاهش دهد. به یاد داشته باشید همیشه خریدن کیف گرانقیمت نمی*تواند مستلزم استاندارد بودن آن باشد. کیفی را برای کودکتان انتخاب کنید که با جثه او متناسب بوده و بزرگ تر نباشد.
فضای کیف
به عنوان والدین کودکانی که بزودی راهی مدرسه می*شوند، به خاطر داشته باشید کوله یا کیف مدرسه باید به اندازه کافی جای مجزا و تفکیک شده داشته باشد که بتوان وسایل را به طور جدا از هم داخل کیف تقسیم کرد. وسایل داخل کوله*پشتی باید طوری دسته*بندی شود که وزن آنها در تمام کوله تقسیم شده و یک طرف سنگین*تر از طرف دیگر نباشد و فشار اضافی به یک شانه وارد نشود. این کار را به کودکان نیز آموزش دهید تا خودشان بتوانند وسایل خود را بچینند.
نکات ظاهری
از لحاظ ظاهری، دنبال کوله*ای باشید که قالب محکمی داشته و مستحکم روی شانه قرار گیرد. بندهای آن نیز باید کاملا نرم و ضخیم و قابل تنظیم باشد تا کودک بتواند نسبت به جثه خود، آن را کوچک یا بزرگ کند. در واقع، بندهای کوله باید تا اندازه*ای تنظیم شود که سنگینی آن به جای این که روی ستون فقرات یا شانه*ها باشد، روی استخوان لگن خاصره قرار گیرد. در واقع، کوله*پشتی نباید بیشتر از چهار سانتی*متر از خط کمر پایین*تر قرار گیرد.
سعی کنید تا جایی که امکان دارد کوله*پشتی*هایی تهیه کنید که دارای چرخ باشند چرا که کودک می*تواند در مواقعی که وسایل زیادی داخل آن دارد، به جای این که آن را روی پشت خود حمل کند، با چرخ*های تعبیه شده، آن را به دنبال خود بکشد. سعی کنید فرزند خود را از یک طرفه انداختن کوله*پشتی منع کنید زیرا این کار فشار مضاعفی روی یکی از شانه*ها اعمال کرده و به مرور آسیب جدی به سرشانه یک طرف بدن وارد می**کند.
سنگینی کوله*پشتی
وزن کوله*پشتی یکی از مهم*ترین مسائل است. بررسی*ها نشان می*دهد وزن آن باید حداقل 10 درصد وزن کودک را تشکیل دهد بنابراین به عنوان مثال برای یک کودک 40 کیلویی، مناسب*ترین کوله*پشتی باید حدود چهار کیلوگرم وزن داشته باشد تا فشار اضافی به بدن وارد نکند. این در حالی است که معمولا دانش*آموزان کیف*هایی به مراتب سنگین*تر از این وزن را با خود حمل می*کنند که به مرور زمان باعث بروز آسیب در ستون فقرات آنها می*شود. بنابراین از قرار دادن وسایل اضافی داخل کیف مدرسه خودداری کنید. وسایل را طوری داخل کوله قرار دهید که سنگین*ترین آنها در ناحیه نزدیک به کمر قرار گیرد. کوله*هایی که خریداری می*کنید نباید به دلیل جنس خاصی که دارد به شکل وسایل داخل آن در آید در این صورت ممکن است ستون فقرات آسیب ببیند.



 
بالا پایین