Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

چرا سگها لیس زدن را دوست دارند؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı حیوانات خانگی
Konu Başlığı چرا سگها لیس زدن را دوست دارند؟
نویسنده موضوع ***HeleNa***
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ***HeleNa***

***HeleNa***

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Mar 17, 2014
ارسالی‌ها
5,011
پسندها
855
امتیازها
113
محل سکونت
tEhRaaN
سیم کارت

اعتبار :

یا تا بحال حس کرده اید زمانیکه سگ شما با اشتیاق تمام صورتتان را خیس از بزاقخود کرده، به نوعی شما را می بوسد؟ شاید برایتان جالب باشد بدانید که معمولاً در پسچنین رفتارهایی، توضیحات و دلایل خاصی نهفته است که این توضیحات در سگهای مختلف ودر شرایط مختلف، متغیر است.



لیس زدن در سگها،دلایل زیادی دارد که برخی از آنها صرفاً جنبه زیست شناختی دارند.

نخستیناقدام سگ ماده پس از وضع حمل، لیسیدن توله های تازه متولد شده اش می باشد او با اینکار آنها را ازگیجی و خستگی بعد از تولد بیدار می نماید. پس از اینکه سگ مادر از پسهشیار کردن و تمیزکردن توله های خود فارغ شد، لیس زدن بعدی صرفاً جهت ترغیب آنهابرای دستشویی کردن می باشد.

لیسیدن علاوه بر اینکه سبب آرامش توله سگهامی شود، موجب شناسایی و اطمینان خاطر آنها نسبت به مادرشان می شود و همچنین تدریجاًبه رشد ذهنی آنها کمک می کند.

از شش هفتگی به بعد، توله ها اقدام به لیسزدن لبهای مادرشان می کنند و با این کار از مادر خود می خواهند که مقداری از غذاییرا که قبلاً خورده است، برگردانده و آنها را تغذیه نماید. چنین رفتاری، بقایایی استبجا مانده از حیات وحش و ثابت می کند که این حیوانات از پس مانده های شکار نیز بهرهمی برند.

لیس زدن می تواند نشانه ای از تسلیم و اطاعت و بخشی از زباناشاره در سیستم ارتباطی سگ به حساب آید.

توله ها و سگهای بالغ معمولاً خودرا لیس زده و تمیز می کنند. این نیز بخشی از غریضه ذاتی آنها است. با لیس زدن لب،دست و پا و بدن، بقایای بجای مانده از آخرین وعده غذایی را که ممکن است در اثر بجایماندن، فاسد و بد بو شود را از بین می برند. جدا از جنبه بهداشتی، این رفتار سگ راعاری از هرگونه بوی خاص بویژه در حین شکار کرده و به شکار بهتر او کمک می کند. اگرچه در دنیای کنونی این روش برای اکثر سگها کاربرد زیادی ندارد، اما سگهای محلیهمچنان این غریزه خود را حفظ کرده اند.

 
بالا پایین