Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آموزش زبان c

اطلاعات موضوع

Kategori Adı برنامه نویسی C++ و C#
Konu Başlığı آموزش زبان c
نویسنده موضوع atash75
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan atash75

atash75

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jan 25, 2014
ارسالی‌ها
4
پسندها
1
امتیازها
0
محل سکونت
اهواز سیتی
تخصص
وبـــــــــ گردی
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

«به نام خدا»
دوره آموزش زبان برنامه نویسی c

جلسه اول

مقدمه

تاریخچه زبان c :

برای بررسی تاریخچه زبان C باید به سال ۱۹۶۷ بازگردیم که مارتین ریچاردز زبان BCPL را برای نوشتن نرم افزارهای سیستم عامل و کامپایلر در دانشگاه کمبریج ابداع کرد. سپس در سال ۱۹۷۰ کن تامپسون زبان را بر مبنای ویژگی های زبان BCPL نوشت و از آن برای ایجاد اولین نسخه های سیستم عامل یونیکس آزمایشگاه های بل استفاده کرد. زبان C در سال ۱۹۷۲ توسط دنیس ریچی از روی زبان B و BCPL در آزمایشگاه بل ساخته شد و ویژگی های جدیدی همچون نظارت بر نوع داده ها نیز به آن اضافه شد. ریچی از این زبان برای ایجاد سیستم عامل یونیکس استفاده کرد اما بعدها اکثر سیستم عاملهای دیگر نیز با همین زبان نوشته شدند. این زبان با سرعت بسیاری گسترش یافت و چاپ کتاب "The C Programming Language" در سال ۱۹۷۸ توسط ریچی باعث رشد روزافزون این زبان در جهان شد. این زبان جز زبانها ی میانی(زبانهای که بین زبان انسان وزبان ماشین باشند ،از نظر فهم) و ساختاریافته (بتوان برنامه را با آنها به صورت توابع جدا از هم نوشت )می باشد .

خب از این تاریخچه c و اصل ونصب این زبان :Q19: خب بریم سراغ آموزش برنامه نویسی
الگوریتم : قبل از شروع هر کاری ابتدا باید هدف خودمان را مشخص کنیم یا به عبارت دیگر نقشه راه داشته باشیم . در علوم کامپیوتر به این نقشه راه الگوریتم گفته می شود.
روش ایجاد برنامه :
1 - تعیین نیازمندیهای مسئله 2-تحلیل مسئله 3-طراحی الگوریتم برنامه 4-پیاده سازی الگوریتم به هر زبانی که دلتان می خوات.5 -تست وکنترل برنامه 6-نگهداری ونوسازی برنامه
دوستان دراین دوره اموزشی قصد دارم ابتدا اصول زبان c را مطرح کنم وپس از ان ریزه کاریها را همراه با مثال و پروژه توضیح بدم .
 
آخرین ویرایش:
بالا پایین