Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

مخفی کردن یک درایو بدون نرم افزار

اطلاعات موضوع

Kategori Adı ترفند سایر ویندوزها
Konu Başlığı مخفی کردن یک درایو بدون نرم افزار
نویسنده موضوع DaniyaL
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan DaniyaL

DaniyaL

Wing To Fly
کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
Feb 5, 2014
ارسالی‌ها
1,300
پسندها
1,877
امتیازها
113
محل سکونت
Rasht
دل نوشته
آدمها تو را نمی فهمند فقط ترجمه ات میکنند آن هم به زبان خودشان
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
جنسیت
ماه تولد

اعتبار :


امکان ایجاد اکانت های مختلف برای کاربران مختلف یک کامپیوتر خانگی یک ویژگی دوست داشتنی در ویندوز می باشد اما مشکل اینجاست که محتویات درون درایوها برای تمام افراد قابل دسرسی می باشد و این سوال را به وجود می آورد که این ویژگی کلا چه مزیتی دارد و به چه دردی می خورد. در جواب این سوال باید گفت که شما به عنوان مدیر سیستم می توانید یک درایو را از دسترس دیگر کاربران خارج کنید. اما چگونه؟ برای پیدا کردن جواب این سوال با ما باشید. برای این کار لازم است شما برای درایو موردنظرتان Permission تعریف کنید.
وقتی شما یک ویندوز را نصب می کنید فارغ از نسخه آن ویندوز،برای بار اول که ویندوز بالا می آید ، از شما میخواهد که حداقل یک User بسازید ، تا با آن User به ویندوز Logon کنید. ویندوز به طور پیش فرض ، یوزر Administrator را دارد و این یوزر مجوز کامل بر روی همه قسمت ها دارد یا به زبان خودمان یک اکانت ادمین یک اکانت تام الاختیار می باشد. البته اولین User ساخته شده هم چون عضو گروه Administrators قرار میگیرد به همه قسمتها مجوز Full دارد. برای اینکه شما یک درایو را از دسترس یک کاربر خارج کنید، باید از طریق اکانت administrator وارد شوید، و سپس کاربر مورد نظر را از گروه Administrators حذف کنید و برای آن کاربر بر روی درایو مورد نظر Permission (اجازه نامه) تعریف کنید. برای تعریف Permission بر روی یک درایو، مراحل زیر را دنبال کنید.
1- حتما فایل سیستم یا همان Format درایوتان NTFS باشد. 2- در Folder Options و از سربرگ View تیک گزینه Use Simple File Sharing را بردارید.(البته در ویندوز۸ و شاید هم ویندوز۷ گزینه Use Sharing Wizard می باشد).

3- بر روی درایو موردنظر راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید و به سربرگ Security بروید. 4- حال گروه های Evryone و Users را تک تک انتخاب کنید و Remove کنید.(البته در ویندوز۸ ما این امکان را مشاهده نکردیم بلکه بدون هیچ مشکلی شما می توانید از قسمت پایین پنجره Edit در تب Security تنظیمات یک درایو Full Control را برای یک کاربر Allow یا Deny کنید).

5- کلید Add را بزنید و Advanced را انتخاب کنید و از Find Now کاربر مورد نظرتان را پیدا کنید و Add را بزنید.

6- بعد از Add شدن کاربر یا همان user مورد نظر ، در پنجره ی Group or user names ، کاربر موردنظرتان را Select کرده (یعنی آبی رنگ شود ) و در قسمت پائین صفحه در جلوی گزینه Full Control تیک گزینه Deny را بزنید.
با این کار آن کاربر مجوزی جهت استفاده از آن درایو را ندارد.


حال همیشه خودتان از طریق اکانت Administrator یا اکانتی که عضو گروه Admin هست به ویندوز Log on کنید و کاربرهای غیره با آن یوزری که محدود کرده اید.
 
بالا پایین