Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

نوزاداني كه با شير خشك تغذيه مي*شوند،20درصد بيشتر موجب چاقي آنها در آينده مي*شود.

اطلاعات موضوع

Kategori Adı پزشکی عمومی
Konu Başlığı نوزاداني كه با شير خشك تغذيه مي*شوند،20درصد بيشتر موجب چاقي آنها در آينده مي*شود.
نویسنده موضوع ***HeleNa***
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ***HeleNa***

***HeleNa***

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Mar 17, 2014
ارسالی‌ها
5,011
پسندها
855
امتیازها
113
محل سکونت
tEhRaaN
سیم کارت

اعتبار :

فوق تخصص گوارش كودكان گفت: نوزاداني كه با شير خشك تغذيه مي*شوند،20درصد بيشتر موجب چاقي آنها در آينده مي*شود.


بهار الله*وردي در گفت*وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا»، با بيان اينكه نوزاد بايد در 6 ماه اول زندگي فقط با شير مادر تغذيه شود و به آب يا هر ماده غذايي ديگري احتياج ندارد، اظهار داشت: در كشورهاي مختلف از جمله ايران از شاخص پايش رشد اطفال در مراكز بهداشتي درماني براي سنجش رشد كودكان استفاده مي*شود.
وي در خصوص شاخص*هاي مورد نظر در كارت پايش رشد اطفال بيان داشت: در مراكز بهداشتي درماني، كارت*هاي پايش رشد اطفال با مشاركت* مادران پر مي*شود كه طي آن 3 شاخص دور سر، وزن و طول قد برحسب سن مورد اندازه*گيري قرار مي*گيرد.
الله*وردي در خصوص رسم منحني پايش رشد كودكان تصريح كرد: با وصل كردن هر يك از نقاط مربوطه در كارت پايش رشد در هر بار مراجعه، منحني*اي رسم مي*شود كه رشد نوزاد شيرخوار را نشان مي*دهد.
وي خاطرنشان كرد: در 15 سال گذشته با جدي شدن اضافه وزن كودكان، اين مسئله عملاً به يك تهديد جدي تبديل شده بود چرا كه در كارت پايش رشد نوزادان 3 تا 6 ماهه، منحني پايش رشد آنها، كاهش رشدي را نشان مي*داد كه مادران و مراقبان سلامت كودك را نگران كرده بود. بر همين اساس مادران و مراقبان سلامت به اين فكر افتاده بودند كه آيا غذاي كودك كافي نبوده يا بايد غذاهاي كمكي را زودتر از 6 ماهگي به آن داده شود.
اين فوق تخصص گوارش كودكان در خصوص منحني جديد پايش رشد افزود: شاخص توده بدني كه امروزه از آن به عنوان عامل «پيشگيري كننده» نام برده مي*شود از تقسيم وزن بر حسب كيلوگرم بر مجذور قد بر حسب متر به دست مي*آيد و در منحني*هاي جديد پايش رشد لحاظ شده است.
وي با اشاره به اينكه در منحني*هاي جديد، شاخص توده بدني به صورت دوره*اي در شيرخوار پايش مي*شود، خاطرنشان كرد: تكامل سيستم اعصاب كودكان و توانايي*هاي كودكان نيز در اين كارت پايش رشد مورد ارزيابي قرار مي*گيرد.
الله*وردي در خصوص آموزش اوليه منحني*هاي رشد در ايران به عنوان كشوري كه در حوزه مديترانه قرار دارد، گفت: آموزش اوليه* اين منحني*ها تا سال 2010 در سطح تمام مراكز بهداشتي درماني و دانشگاه*ها انجام مي*گيرد كه با سنجش حقيقي از رشد نوزادان در آينده روبه رو خواهيم شد.
 
بالا پایین