Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آیا می دانید ام. تی. ان MtN وابسته به کجاست؟

  • نویسنده موضوع v!olet
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı ایرانسل
Konu Başlığı آیا می دانید ام. تی. ان MtN وابسته به کجاست؟
نویسنده موضوع v!olet
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan v!olet

v!olet

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
1,388
پسندها
192
امتیازها
0
محل سکونت
تو قلب عشقم
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
...
دل نوشته
نیستی خودت کنارم و صدات همش تو گوشمه
بهترین اخلاقم
...
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :








MTN برگرفته از حروف اول Mobile telephone network به معنای شبکه تلفن همراه است. گروه ام*.تی*.ان. (MTN Group) بر اساس آنچه در سایت رسمی این شرکت نوشته شده یک شرکت ارتباطاتی راه دور چند ملیتی است که در سال ۱۹۹۴ در کشور آفریقای جنوبی ثبت و راه اندازی شد اما هیچ کس از ترکیب اعضای حقیقی یا حقوقی و حتی ملیت و یا مذهب سهامداران واقعی این شرکت که در حال حاضر در ۲۱ کشور آفریقایی و خاورمیانه حضور دارد، اطلاعی نداشته و در سایت های وابسته به این شرکت نیز به آن اشاره ای نشده است.


آفریقای جنوبی حدود پنج قرن مستعمره بریتانیا بود و به همین خاطر بیشترین جمعیت سفید پوست و انگلیسی تبار در این قاره را در خود جای داده است. با این حال مدیرعامل شرکت MTN، آر.اس دابنگوا یک آفریقایی تبار است. دفتر مرکزی این شرکت در ژوهانسبورگ مرکز آفریقای جنوبی قرار دارد و درآمد آن در سال گذشته میلادی 14.93 میلیارد دلار اعلام شده است.
MTN برگرفته از حروف اول (Mobile telephone network) به معنای شبکه تلفن همراه است.

گروه ام*.تی*.ان. در بورس اوراق بهادار ژوهانسبورگ (بزرگترین شهر آفریقای جنوبی) با کد سهام "MTN" ثبت شده است. ام*.تی*.ان. در دو زمینه تلفن همراه پیش و پس پرداختی فعالیت می*کند و شمار مشترکان خود را در سپتامبر ۲۰۰۵ (شهریور 1384) به 8 میلیون و 961 هزار نفر رساند که از این میان هفت میلیون و 421 هزار نفر مشترکان خدمات پیش پرداختی بودند. تعداد مشترکان ام*.تی*.ان. در طول نیمه اول سال 2012 به 170 میلیون و 573 هزار نفر در 21 کشور تحت پوشش این اپراتور رسید که نسبت به شش ماه گذشته میلادی با رشد 3.7 درصدی همراه بوده است.
شرکت مخابراتی ام*.تی*.ان.عنوان دومین شرکت بزرگ مخابراتی دنیا را در فهرست سال ۲۰۰۶ به دست آورد. این شرکت چند ملیتی که ترکیب ملیت سهامدارانش هم هیچ گاه اعلام نمی شود، تنها شرکتی است که طی چهار سال گذشته همواره بین بیست رتبه اول رده*بندی جهانی قرار داشته است. (نحوه رتبه*بندی شرکت*ها براساس ثبات و تاریخچه عملکرد مالی آنها طی پنج سال گذشته و دورنمای فعالیت*شان در آینده محاسبه می*شود)
ام*.تی*.ان. در ژوئن ۲۰۰۵ (تیرماه 1384) خدمات پهن باند (نسل سوم) GSM و GPRS را راه اندازی کرد و هم اکنون کلان شهرهای اصلی را در آفریقای جنوبی تحت پوشش خدمات نسل سوم قرار داده است و طبق آمار بیش از ۳۱ درصد شبکه آفریقای جنوبی مجهز به سرویس*ها و خدمات پرسرعت در شبکه GSM است. ارتباطات داده*ای نیز ۳/۶ درصد درآمد کل ام*.تی*.ان. آفریقای جنوبی را تشکیل داده و گزارش*ها حاکی است بخش بزرگی از درآمد این شرکت را سرویس*های پیام کوتاه (SMS) تشکیل می*دهند.
کشورهای تحت فعالیت
جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، سودان، سوریه، یمن و قبرس از جمله کشورهای منطقه خاورمیانه تحت نفوذ MTN هستند. این شرکت همچنین در کشورهای آفریقایی بوتسوا، کامرون، ساحل عاج، نیجریه، جمهوری کنگو، رواندا، آفریقای جنوبی، سوازیلند، اوگاندا، زامبیا، غنا، گینه بیسائو، جمهوری گینه، بنین و لیبی هم خدمات مخابراتی ارائه می کند.
ام*.تی*.ان. آفریقای جنوبی
در سپتامبر ۲۰۰۵ (شهریور1384) ، ۸/۸۲ درصد کل مشترکان ام*.تی*.ان. در آفریقای جنوبی مشترکان تلفن همراه پیش پرداختی بودند. این رقم هم اکنون به 22 میلیون و 735 هزار نفر رسیده است که چهار میلیون نفر آنها از سرویس*های دائمی و 18 میلیون و 731 هزار نفر آنها از سرویس*های اعتباری استفاده می*کنند.
تعداد کاربران ام*.تی*.ان. در آفریقای جنوبی 13.3 درصد کل مشترکان این اپراتور را در سراسر دنیا تشکیل می*دهند که 2.3 درصد آنها از سرویس*های دائمی و 11 درصد از سرویس*های اعتباری بهره می*برند.
جمعیت آفریقای جنوبی در طول سالجاری میلادی 48 میلیون و 810 هزار و 427 نفر اعلام شده است.
آفریقای جنوبی در سال 1990 شبکه اینترنت و تلفن خود را راه اندازی کرد. در سال 1993 شرکت ووداکام سرویس*های بی*سیم و موبایل را در این کشور راه*اندازی کرد و یک سال بعد هم شرکت MTN در آفریقای جنوبی تاسیس شد.
MTN به ارایه سرویس*های GSM, GPRS, EDGE،UMTS, HSDPA, HSUPA و HSPA+ می*پردازد.
Vodacom سرویس*های GSM, GPRS, EDGE، UMTS, HSDPA, HSUPA،LTE ، WiMAX و HSPA ارایه می*کند.
شبکه Cell C سرویس*های GSM, GPRS, EDGE و HSPA ارایه می*کند.
Telkom به ارایه سرویس*های HSDPA و HSUPA می*پردازد.
ویرجین موبایل سرویس*های GSM, GPRS, EDGE و HSPA+ ارایه می*کند و اپراتور دیگر این کشور با نام 8ta به ارایه سرویس*های GSM, GPRS, EDGE، UMTS, HSDPA و HSUPA می*پردازد.
ام*.تی*.ان. در اوگاندا
ام*.تی*.ان. اوگاندا پیشتازی خود را در بازار این کشور حفظ کرد و در سال ۲۰۰۶ (1385) با افزایش ۱۴ درصدی مشترکان خود نسبت به ۲۰۰۵ (1384) شمار مشترک خود را به 895 هزار نفر رساند.
این شرکت در سال 2009 (1388) توانست به عنوان حامی بازی*ها لیگ یوفا انتخاب شود و بیش از 70 درصد سهم شرکت مخابراتی سیپریت فرت دیویژن را در اختیار بگیرد.
این اپراتور تعداد کاربرانش را در اوگاندا هفت میلیون و 725 هزار نفر اعلام کرد که این رقم 1.2 درصد کل کاربران ام*.تی*.ان. را تشکیل می*دهند.
سرویس*های ارتباط از راه دور از سال 1997 در اوگاندا پایه*گذاری شد.
شرکت MTN از اوایل پاییز سال 1998 کار خود را در اوگاندا آغاز کرد و* سال 1999 اقدام به ارایه سرویس*های خود در این کشور کرد.MTN 90 درصد فضاهای شهری اوگاندا را تحت پوشش قرار داده و 150 شهر و روستا را تحت سرویس*های خود قرار داده است.
MTN در این کشور سرویس*های GSM، cdma، GPRS، EDGE ، Wimax و HSDPA ارایه می*کند و 97 درصد سهم این اپراتوری را در اختیار دارد.
Airtel، UTmobile، Warid، اورنج اوگاندا و Essar سرویس*های خود را در این کشور ارایه می*کنند.

ام*.تی*.ان. در نیجریه
طبق آمار رسمی MTN، شمار مشترکان ام*.تی*.ان. نیجریه با رشد شگفت انگیزی همراه بود و این میزان رشد، ناشی از چشمگیر بودن تقاضا برای خدمات مخابراتی و ارزان بودن خط تلفن همراه در نیجریه بوده است. بزرگ*ترین سهم بازار نیجریه همچنان در اختیار ام*.تی*.ان. این کشور است که حدود ۴۷ درصد می*شود. ام*.تی*.ان. نیجریه همچنان در پی گسترش شبکه خود است و طی شش ماه، ۳۳۵ ایستگاه پایه و دو سوییچ جدید را به شبکه خود افزوده است.
تعداد مشترکان ام*.تی*.ان. نیجریه 42 میلیون و 899 هزار نفر برآورد شده که 25 درصد کل مشترکان ام*.تی*.ان. در 21 کشور دنیا برآورد شده، این در حالی است که جمعیت نیجریه به 170 میلیون و 124 هزار نفر می رسد.
ام*.تی*.ان. در بنین
ام*.تی*.ان. بنین به عنوان اپراتور شبکه نسل سوم در این کشور فعالیت می کند.
ام*.تی*.ان. برای دریافت مجوز این اپراتوری در بنین 99 میلیون دلار پرداخت کرد.
تعداد مشترکان این اپرتور تا پایان سال 2011 (1390) به 2.3 میلیون مشترک رسید و هم*اکنون ام*.تی*.ان. در بنین دو میلیون و 488 هزار نفر مشترک دارد.
بنین 1.5 درصد کل کاربران ام*.تی*.ان. در جهان را بخود اختصاص داده است.
ام*.تی*.ان. در سودان
ام*.تی*.ان. 35 درصد سهم شبکه مخابراتی ام*.تی*.ان. سودان را در اختیار دارد. درآمد این شبکه به 5.7 میلیون دلار می*رسد.
تعداد مشترکان این اپراتوری در سال 2005 (1384) هزار نفر برآورد شد و هم*اکنون تعداد کاربرانش به شش میلیون و 334 هزار نفر رسیده است. این رقم 3.7 درصد کل کاربران ام*.تی*.ان. را تشکیل می*دهند.
ام*.تی*.ان. در قبرس
ام*.تی*.ان. در قبرس یکی از بزرگ*ترین شبکه*های ارایه دهنده سرویس*های ارتباطی و مخابراتی است. این شبکه در سال 2004 (1383) فعالیت خود را به عنوان دومین اپراتور ارایه دهنده سرویس در این کشور آغاز کرد.
در سال 2008 (1387) شرکت*های shacolas group و Panes germanos حدود 49 درصد MTN در قبرس را خریداری کردند و هم اکنون کل سهام MTN در قبرس به شرکت*های زنجیره*ای Germanos تعلق دارد.
این اپراتوری تعداد کاربرانش را در قبرس 283 هزار نفر اعلام کرد که 0.2 درصد کل کاربران ام*.تی*.ان. را تشکیل می*دهند.
ام*.تی*.ان. در زامبیا
ام*.تی*.ان. اواسط تابستان ۲۰۰۵ (1384) با پرداخت ۴۷ میلیون دلار شرکت ام تی*ان زامبیا را به طور کامل در اختیار گرفت. شمار مشترکان ام*.تی*.ان. زامبیا در ۲۰۰۵ به 91 هزار نفر رسید.
MTN در زامبیا سرویس*های شبکه 3G و EDGE ارایه می*کند. تعداد مشترکان این اپراتور تا پایان سال 2009 به 900 هزار نفر رسید.
این اپراتوری تعداد کاربرانش را نیمه اول سال*جاری میلادی دو میلیون و 946 هزار نفر اعلام کرد که این رقم 1.7 درصد کل کاربران ام*.تی*.ان. را تشکیل می*دهند.
ام*.تی*.ان. در ساحل عاج
ام*.تی*.ان. در ساحل عاج که با نام تجاری تلسل کار می*کند، شمار مشترکان خود را در سپتامبر ۲۰۰۵ (شهریور 1384) به 932 هزار نفر رساند و حدود ۴۷ درصد بازار را در اختیار گرفت. ام.تی.ان اوایل سال ۲۰۰۵ میلادی (1384) ۵۱ درصد سهام تلسل را با پرداخت ۲۱۴ میلیون دلار در اختیار گرفته بود.
شمار مشترکان این اپراتوری در طول شش ماهه نخست سال 2012 به شش میلیون و 337 هزار نفر رسید و به این ترتیب 3.7 درصد کل کاربران ام*.تی*.ان. را تشکیل می*دهند.
ام*.تی*.ان. در ایران
ام*.تی*.ان. در راستای پروژه اپراتور دوم تلفن همراه ایران، با امضاء توافقی، ۴۹ درصد از سهام شرکت دولتی موسوم به ایرانسل را به مبلغ دو میلیارد دلار به خود اختصاص داد و بدین ترتیب از راه ایران، برای نخستین بار وارد بازار تلفن همراه خاورمیانه شد. شرکت ارتباطی ایرانسل – ام.تی.ان. پس از چند ماه جنجال که هنوز هم ادامه دارد، توانست سر انجام جایگزین ترکسل، برنده اول پروژه قرار گرفته و از سال 1385 سرویس*های خود را در ایران ارایه کند .
با وجود تعهد این شرکت برای واگذاری 21 درصد سهام باقیمانده ترکسل که میان سهامداران بلاتکلیف بود، طی سال های گذشته از واگذاری 21 درصد سهام این پرونده در بورس ایران طفره رفته تا همچنان در مدیریت و حتی ترکیب سهامداران این شرکت چند ملیتی در ایران نیز مانند سایر کشورها ابهام باقی بماند.
تعداد سیمکارتهای فعال ام*.تی*.ان.- ایرانسل، در ایران 36 میلیون و 831 هزار قطعه اعلام شده که این رقم 21.6 درصد کل مشترکین ام*.تی*.ان. در جهان را تشکیل می*دهند. اما شمار واقعی سیمکارتهای واگذار شده بوسیله این اپراتور از مرز 40 میلیون سیمکارت فراتر رفته است. بر اساس آخرین سرشماری ایران 75 میلیون و 149 هزار و 669 نفر جمعیت دارد و این شرکت نزدیک به 40 درصد ضریب نفوذ واقعی موبایل در ایران را به خود اختصاص داده است و این در شرایطی است که این اپراتور تنها مجاز بود (بر اساس قرارداد اولیه) 15 میلیون و 400 هزار سیمکارت در ایران واگذار کند. بر اساس آخرین گزارش مالی ارایه شده بوسیله ام.تی.ان.، سود حضور این شرکت چند ملیتی در بازار ایران 2.5 برابر سود این شرکت در سایر کشورها بوده است.
ام*.تی*.ان. در افغانستان
گروه ام*.تی*.ان. برای اولین بار در ژؤئن 2006 (یعنی حدود یکسال بعد از ورود به بازار ایران) وارد افغانستان شد. این شرکت در حال حاضر در اکثر مناطق افغانستان را تحت پوشش قرار داده و یکی از اپراتورهای بزرگ تلفن در این کشور به شمار می*رود.
این اپراتور تعداد کاربرانش را در افغانستان چهار میلیون و 952 هزار نفر اعلام کرد که این رقم 2.9 درصد کل کاربران ام*.تی*.ان. در دنیا را تشکیل می*دهد و این رقم نسبت به سال گذشته* با 3.9 درصد افزایش همراه بوده است. بر اساس آخرین برآوردها جمعیت افغانستان 30 میلیون و 419 هزار و 928 نفر اعلام شده است.
ام*.تی*.ان. در رواندا
با توجه به خصوصی سازی شرکت مخابرات رواندا، روانداتل و صدور پروانه برای دومین بهره بردار تلفن همراه، پیش بینی می*شود که رقابت در این کشور شدت گیرد. ام*.تی*.ان. در رواندا مشترکان خود را در سال 2006 بیش از 256 هزار نفر اعلام کرد.
تعداد مشترکان ام*.تی*.ان. در روآندا هم اکنون به دو میلیون و 899 هزار نفر رسیده که 1.7 درصد کل کاربران ام*.تی*.ان. را تشکیل می*دهند.
رواندا در حال حاضر سه اپراتور شامل شبکه MTN ،Rwandatel و Tigo دارد و سهم این اپراتورها از بازار موبایل رواندا به ترتیب 53% ، 33% و 14% برآورد شده است.
روآنداتل (Rwandatel) قدیمی*ترین شرکت ارتباطی روآندا به شمار می*رود.
این شرکت کار خود را در سال 1993 آغاز کرد و به ارایه سرویس*های تلفن ثابت پرداخت.
در سال 2006 شرکت MTN سرویس*های خود را با همکاری شرکت سرمایه*گذاری Tistar ارایه کرد و هم اکنون عنوان پیشرو را در این بازار دارد. MTN بیش از 55 درصد سهم این اپراتوری را دارد و شرکت سرمایه*گذاری Tistar 45 درصد سهم این اپراتوری را در اختیار دارد.
Tigo، بهاراتی ایرتل و روآنداتل سرویس*های شبکه GSM و 3G را در این کشور ارایه می*کنند.
ام*.تی*.ان. در غنا
ام*.تی*.ان. در غنا، شرکت پیشرو در زمینه ارایه سرویس*های ارتباطی و مخابراتی است که فعالیت خود را از سال 2006 (1385) در این کشور آغاز کرده است.
مخابرات غنا هم اکنون بیش از 90 درصد سهم ام*.تی*.ان. را در این کشور در اختیار دارد.
ام*.تی*.ان. شمار مشترکان خود را در سال 2006 (1385) به یک میلیون نفر رساند.
این اپراتور تعداد کاربرانش را در طول نیمه اول سال 2012 به 10 میلیون و 394 هزار نفر رساند و به این ترتیب 6.1 درصد کل کاربران ام*.تی*.ان. را به خود اختصاص داد. جمعیت غنا 24 میلیون و 250 هزار نفر برآورد شده و شرکت ام*.تی*.ان.، 6.1 درصد سهم بازار مخابراتی این کشور را در اختیار دارد.
ام*.تی*.ان. در کنگو برازاویل
ام*.تی*.ان.، اوایل تابستان سال 2006 (1385) سرویس های خود را به شکل رسمی در جمهوری کنگو عرضه کرد و پس از چهار ماه تعداد مشترکانش را به 222 هزار نفر رساند.
شرکت ام*.تی*.ان. تعهد کرده بود که 230 میلیون دلار هزینه توسعه زیرساخت*ها در کنگو کند.
این اپراتور که سرویس*های مبتنی بر شبکه GSM ارایه می کند، با نام MTN Brazzavill سرویس های خود را ارایه می دهد.
شبکه مخابراتی کنگو 51 درصد سهم ام*.تی*.ان. را در این کشور دارد.
این اپراتوری تعداد کاربرانش را تا پایان سه ماهه ابتدایی سال 2012 یک میلیون و 634 هزار نفر اعلام کرد که یک درصد کل کاربران ام*.تی*.ان. در جهان محسوب می شود.
ام*.تی*.ان. در یمن
ام*.تی*.ان. یمن، اواخر سال 2000 (1379) کار خود را آغاز کرد. این اپراتوری شبکه های GSM ارایه می*کند و تحت برند Spacetel در این کشور سرویس ارایه می کند.
این اپراتوری بیش از 90 درصد سهم Spacetel را دارد و شمار مشترکان ام*.تی*.ان. در یمن تا اوایل سه ماهه دوم سال جاری میلادی به چهار میلیون و 35 هزار نفر رسیده و به این ترتیب 2.4 درصد کل کاربران ام*.تی*.ان. را تشکیل می*دهند.
TeleYemen ارایه دهنده انحصاری ارتباطات و اینترنت بود که در سال 1990 در یمن تاسیس شد و در سال 2003 اقدام به ارایه سرویس*های بی*سیم کرد. بعدها سه اپراتور دیگر به سیستم اپراتوری این کشور اضافه شد که یکی از آنها MTN بود که توانست در سال 2006 امتیاز اپراتور چهارم این کشور را به خود اختصاص دهد.
MTN با همکاری Spacetel yemen در این کشور فعالیت می*کند. MTN حدود 85 درصد سهم این اپراتوری را در اختیار خود دارد.
Sabafon و HitsUnitel دو اپراتوری دیگر این کشور هستند که سرویس*های GSM ارایه می*کنند و Yemen mobile سرویس CDMA در اختیار کاربران قرار می*دهد.
ام*.تی*.ان. در سوریه
ام*.تی*.ان. در سوریه کار خود را در سال 2007 (1386) آغاز کرد و در پایان سه ماهه سوم سال 2010 (1389) تعداد مشترکان این اپراتور به 29.2 میلیون نفر رسید.
ام*.تی*.ان. یکی از دو اپراتور موبایل در سوریه است که سرویس*های شبکه GSM و 3.5G ارایه می کند.
تعداد مشترکان فعال این اپراتور در سوریه در سال گذشته چهار میلیون و 548 هزار و 632 نفر برآورد شده است.
ام*.تی*.ان. هم اکنون 78 درصد خاک سوریه را تحت پوشش شبکه خود قرار داده است.
این اپراتور هم*اکنون پنج میلیون و 693 هزار نفر مشترک دارد که به این ترتیب 3.3 درصد کل کاربران ام*.تی*.ان. را تشکیل می*دهند. این در حالی است که جمعیت سوریه 22 میلیون 530 هزار نفر برآورد شده است
ام*.تی*.ان. در کامرون
این شرکت حدود ۵۴ درصد بازار کامرون را در اختیار دارد و در بازاری که به شدت رقابتی است پیشتازی خود را همچنان حفظ کرده است. بر اساس گزارش*ها شمار مشترکان ام*.تی*.ان. در کشورکامرون در سال۲۰۰۶ با ۱۳ درصد رشد نسبت به مارس ۲۰۰۵ (فروردین 1383) به یک میلیون و 129 هزار نفر رسید ولی هم*اکنون این شرکت تعداد مشترکانش را به شش میلیون و 367 هزار نفر رسانده است.
تعداد مشترکان MTN کامرون 3.7 درصد کل مشترکان ام*.تی*.ان. در جهان را تشکیل می*دهند. جمعیت کامرون تا اوایل تابستان امسال 20 میلیون و 129 هزار و 878 نفر برآورد شده است.
MTN کامرون از اوایل سال 2007 میلادی فعال شد.
MTN نخستین شبکه اپراتوری این کشور است که سرویس*های شبکه GSM ارایه می*کند و پس از آن شرکت Orange در سال 2009 فعالیت خود را آغاز کرد.
MTN 70 درصد سهم شبکه مخابراتی MTN را در کشور کامرون دارد.
از سال 2002 تا 2007 شبکه تلفن ثابت این کشور فعال بود و تعداد کاربرانش را شش برابر کرد.
ام*.تی*.ان. در گینه بیسائو
ام*.تی*.ان. در گینه بیسائو یک شرکت ارتباطی و مخابراتی است که کار خود را اواخر سال 2007 (1386) آغاز کرد.
این شرکت با عنوان M-Cell در این کشور فعالیت می کند و تا سال گذشته بیش از 520 هزار مشترک فعال داشت.
این اپراتوری هم اکنون تعداد کاربرانش را به 608 هزار نفر افزایش داده و 0.4 درصد کل کاربران ام*.تی*.ان. را تشکیل می*دهند.
ام*.تی*.ان. در بوتسوا
ام*.تی*.ان. 44 درصد سهم شبکه مخابراتی ام*.تی*.ان. بوتسوا را به خود اختصاص داده است.
ام*.تی*.ان. برای به دست آوردن امتیاز اپراتور شبکه در بوتسوا، 128 میلیون دلار هزینه کرد و تحت نام Mascom Wireless Botswana فعالیت می کند.
تعداد مشترکان ام*.تی*.ان. تا سال گذشته در بوتسوا 440 هزار نفر برآورد شده است.
این اپراتوری هم*اکنون تعداد کاربرانش را به یک میلیون و 603 هزار نفر رسانده است.
بوتسوانا 0.9 درصد کل کاربران ام*.تی*.ان. را تشکیل می*دهند.
ام*.تی*.ان. در لیبی
ام*.تی*.ان. در لیبی کار خود را در سال 2008 آغاز کرد و توانست به تدریج به ارایه سرویس*های شبکه GSM در این کشور بپردازد.
این شبکه هم اکنون یک میلیون و 45 هزار مشترک دارد و نسبت به سال گذشته با افزایش 10 درصدی کاربرانش همراه بوده و این رقم 0.6 درصد کل کاربران ام*.تی*.ان. را تشکیل می*دهد.
ام*.تی*.ان. در سوازیلند
ام*.تی*.ان. کار خود را سال 2009 (1388) در سوازیلند آغاز کرد.
ضریب نفوذ ام*.تی*.ان. در سوازیلند به 65 درصد رسیده و تعداد کاربرانش 788 هزار نفر اعلام شده که 0.5 درصد کل کاربران ام*.تی*.ان. را تشکیل می*دهند.
ام*.تی*.ان. در گینه نو
ام*.تی*.ان. در گینه نو در سال 2011 (1390) یک میلیون و 987 هزار مشترک داشت و برخلاف سایر کشورها تعداد مشترکان این شبکه در گینه از سال گذشته با کاهش همراه بوده است. هم اکنون این اپراتور یک میلیون و 977 هزار مشترک فعال در این کشور دارد و این رقم 1.5 درصد کل کاربران ام*.تی*.ان. را تشکیل می*دهند.





 
بالا پایین