Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

ترفندهای مهم در پاورپوینت

اطلاعات موضوع

Kategori Adı ترفند آفیس
Konu Başlığı ترفندهای مهم در پاورپوینت
نویسنده موضوع Amirhoo3in
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Amirhoo3in

Amirhoo3in

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Dec 27, 2013
ارسالی‌ها
1,083
پسندها
913
امتیازها
113
محل سکونت
ساحل کارون
دل نوشته
زندگی آبراهی است به نام وفا,میریزد توی جویی به نام صفا,میرود به رودی به نام عشق,میریزد به دریایی به نام وداع:(
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]نرم افزار Ms power point این امكان را فراهم آورده است كه در آن اسلایدهایی از ناگفتنی های خود فراهم آورید بر روی صفحه نمایش یا به كمك یك ویدیو پروژكتور بر روی دیوار نشان دهید. محیط این نرم افزار بر عكس محیط Ms word جای گزافه گویی نیست بلكه در آن رئوس مطالب را می گویید و شكلها و نمودارهای خود را در آن نمایش دهید و آنچه در ذهنتان می گذرد و در قالب بیان نمی گنجد را در آن بیاورید.
این اسلایدها در واقع پوستری از سخنان شما هستند . بهتر است اگر رنگ و لعابی به آنها بدهید و از تم های گرافیكی نیز در آنها استفاده كنید. برای این هدف كافی است روی اسلاید (خارج از جعبه های تیتر و مطلب) كلیك راست كرده و گزینه slide Design را انتخاب كنید. با انتخاب این گزینه در سمت راست صفحه یك ناحیه جدید باز می شود كه در آن نمونه هایی از تم های موجو نشان داده شده است . با كلیك روی هر یك از آنها زمینه كلید اسلایدهای شما به آن شكل در می آید.
[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]چیدمان داخلی یك اسلاید
سعی كنید اكثر تغییر و تحولات مورد نظر خود را از طریق روشهای كلی و استانداردی كه power point ارائه می نماید انجام دهید. هر چیز در پاور پوینت در قاب مخصوص خود جای می گیرد. همین طوری نمی توان در یك اسلاید شروع به تایپ نمود. باید یك جعبه متنی داشته باشیم و در آن متن یا تیتر مورد نظر خود را بنویسیم. برای ارائه و نمایش مجموعه اسلایدهایتان بدون هول شدن f5 را بفشارید و برای رفتن از یك اسلاید به اسلاید بعدی كافی است یكبار ماوس را كلیك كنید و یا دكمه فلش سمت راست یا بالا را بفشارید. F5 نمایش را از اولین اسلاید شروع می كند.
[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]ساختن اسلاید و پنهان كردن آن
گزینه Duplicate silde منوی insert از اسلاید جاری یك كپی دیگر درست می كند. ترفند كلیك راست روی آیكن اسلاید برای حذف یا پنهان كردن اسلایدها نیز بسیار كارآمد است. امتحانش كنید Hidden یا پنهان بودن یك اسلاید برای اسلایدهای توضیحی كه به كمك Hyperlink به سراغشان می رویم. ولی نمی خواهیم در روال عادی نمایش دیده شوند و فقط در صورتی كه رویشان كلیك كنیم نشان داده شوند كلی به كار می آید.
[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]اسلایدها افقی یا عمودی
می توانید بگویید اسلایدها Lanscape و portrait باشند. برای این كار سراغ page setup از منوی file بروید. نمی توان در آن واحد در یك نمایش هم اسلاید عمودی داشت و هم اسلاید افقی.
برای چنین هدفی بایستی دو نمایش جداگانه بسازید و در اولی یك لینگ به دومی ایجاد كنید. نمایش اول دارای تنظیم صفحات افقی و نمایش دوم دارای تنظیم صفحات عمودی می باشد. در خاتمه نمایش دوم درباره آن را لینك به نمایش اول می كنید.
در حین اجرای یك پرزنتیشن برای متوقف ساختن یا ادامه دادن نمایش در پرزنتیشن كلید s و یا علامت بعلاوه را بفشارید برای ختمه نمایش اسلایدها ESC و یا ctrl+BREAK را بفشارید.
برای رفتن به یك اسلاید با شماره خاص شماره اسلاید را وارد نموده Enter را فشارید. برای رفتن به اسلاید مخفی بعدی از كلید H استفاده كنید.
برای رفتن به اولین اسلاید 1+Enter را بفشارید و یا آنكه هر دو دكمه ماوس را همزمان دو ثانیه نگهدارید.
[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]توقف نمایش اسلایدها
برای آنكه در حین نمایش متوقف شوید و یك صفحه با زمینه مشكی رنگ نشان داده شود كلیه B را بفشارید. برای نمایش یك صفحه یا زمینه سفید كلید W را بفشارید.
[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]استفاده از اشاره گر ماوس به عنوان پرینتر
برای نمایش یا مخفی كردن اشاره گر ماوس و همینطور نوار ابزار slide show در حین نمایش كلید A و یا علامت مساوی را بفشارید. (بعضی وقتها علامت سفید اشاره گر ماوس روی زمینه نمایش ما خیلی توی چشم می آید) برای تبدیل اشاره گر ماوس به یك نقطه رنگی مثل یك پوینتر ctrl + p كمك بگیرید.
برای مخفی كردن سریع نوار ابزار sild show كلید ctrl+H و برای خاموش كردن آن ظرف 15 ثانیه ctrl + u را بفشارید. برای نمایش دوباره اشاره گر ماوس ctrl+A در خدمت شماست.
برای اجرای انیمیشن بعدی یا رفتن به اسلاید بعدی از N استفاده كنید. برای قبلی هم از P
[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]ساختن یك اسلاید خلاصه مطالب
اگر به طور خلاصه در یك اسلاید بخواهید بگویید كه در اسلایدهای بعدی چه خواهید گفت یك اسلاید خلاصه مطالب بسیار كارآمد خواهد بود. برای این كار به نمایش slid sorter از منوی view*بروید و در آنجا اسلایدهای مورد نظر برای خلاصه سازی را با پایین نگهداشتن كلید shift*انتخاب كنید. سپس از نوار ابزار slide sorter گزینه summary slide را انتخاب كنید. این اسلاید خلاصه به صورت پیش فرض به عنوان دومین اسلاید نمایش قرار می گیرد و حاوی تیتر اسلایدهای منتخب خواهد بود. خلاصه مطالب به طور پیش فرض دارای رئوس مطالب تیترهای اسلایدهای موجود می باشد.

[/FONT]
 
بالا پایین