Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

رشد فکری و خلاقیت کودک با اسباب بازی*های ساده

اطلاعات موضوع

Kategori Adı روانشناسی رشد
Konu Başlığı رشد فکری و خلاقیت کودک با اسباب بازی*های ساده
نویسنده موضوع parivash
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan parivash

parivash

مـدیـر ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Feb 1, 2014
ارسالی‌ها
1,664
پسندها
1,287
امتیازها
113
محل سکونت
شیــــــــراز
دل نوشته
فقط یه ابــــانی میتونـــه با وجود قلـب شکستش، همه ی قلبای شکستــه رو آروم کنه...
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه

اعتبار :

یک فوق تخصص اطفال گفت: محققان نشان داده*اند که اسباب بازی*های ساده*ای که بتواند حس خلاقیت، کاوش و تحرک فکری را در کودک به وجود آود، موجب می شود که استرس کودک کم شود و او را قادر می*سازد تا در آینده بتواند با استرس*های زندگی به خوبی برخورد کند. اسباب بازی*ها باید از جنسی باشند که زود شکسته نشده تا موجب رنجش و ناراحتی کودک نشود.



دکتر جواد فیض در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه والدین باید شرایط مناسبی برای رشد و پرورش مغز کودک فراهم کنند، گفت: اگر برای کودک، محل مناسب برای بازی و اسباب بازی که بتواند کاوش، تحرک، خلاقیت و تصورات و تخیلات او را تحریک کند و دوست هم سن و سالی که بتواند با او بازی کند وجود داشته باشد، شرایط بسیار مناسبی برای رشد و پرورش مغز او فراهم می شود.



وی با تاکید بر اینکه لزومی ندارد برای رشد مغزی کودک از اسباب بازی*های گران قیمت استفاده شود، گفت: والدین نباید تصور کنند که با خریدن اسباب بازی*های گران قیمت خدمت مهمی به فرزند خود می*کنند.



این فوق تخصص اطفال با اشاره به تحقیقات انجام شده گفت: محققان نشان داده*اند که اسباب بازی*های ساده*ای که بتواند حس خلاقیت، کاوش و تحرک فکری را در کودک به وجود آورد، موجب می*شود که استرس کودک کم شود و او را قادر می*سازد تا در آینده بتواند با استرس*های زندگی به خوبی برخورد کند. اسباب بازی*ها باید از جنسی باشد که زود شکسته نشده تا موجب رنجش کودک نشود.



دکتر فیض گفت: والدین باید با بازی کردن با کودک زمان*های با نشاطی را به وجود آورند، اگر مادر تماس*های فیزیکی با کودک برقرار نکند، بازی کردن با کودک نتیجه و ارزشی ندارد.



وی در ادامه افزود: کودکانی که در تمام دوران کودکی در یک گوشه نشسته باشند، مغز آنها رشد کافی را نکرده و توان ندارند در آینده کارهای مثبتی را انجام دهند، این افراد نمی توانند درهای بسته زندگی را باز کنند و از درهای باز هم نمی توانند عبور کنند.



این فوق تخصص اطفال گفت: مادرها می توانند در بازی با کودکان فعالیت*هایی مانند جست و جو کردن و پنهان شدن، بازی چهره به چهره، بازی با پر یا گلوله پنبه (با فوت کردن آن کودک سبکی و به هوا پریدن را احساس کند)، حباب درست کردن، خیمه شب بازی و بازی با تلسکوپ را انجام دهند.



دکتر فیض در پایان افزود: اگر پدر و مادر به هر صورتی بتوانند سیستم کنجکاوی و کاوشگری کودک را تحریک کنند، اساس رشد مغزی او را پایه گذاری کرده*اند.
 
بالا پایین