Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

تاریخچه کنسول های بازی قدیمی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı کنسول های قدیمی
Konu Başlığı تاریخچه کنسول های بازی قدیمی
نویسنده موضوع parivash
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan parivash

parivash

مـدیـر ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Feb 1, 2014
ارسالی‌ها
1,664
پسندها
1,287
امتیازها
113
محل سکونت
شیــــــــراز
دل نوشته
فقط یه ابــــانی میتونـــه با وجود قلـب شکستش، همه ی قلبای شکستــه رو آروم کنه...
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه

اعتبار :

کنسول های بازی را باید یکی از محصولات الکترونیکی دانست که رشد بسیار سریعی داشته و در طی چند سال اخیر تقریبا جای خود را در میان خانه ها به عنوان یک وسیله سرگرمی باز کرده است. همان طور که می دانید نینتندو پدر بزرگ همه سازنده های کنسولی جدید است که توانست با بازی های خلاقانه و زیبای خودش دنیای کنسولی را به صورت کنونی در بیاورد .

.

نینتندو یا مایکرو جنیوس-1985 : واقعا کسی می تواند برای انتخاب NES به عنوان بهترین کنسول اعتراض کند . نینتندو با NES ثابت کرد می توان با گرافیک های جذاب و ساده بازی های سرگرم کننده و داستان دار خلق کرد. گهواره ماریو- زلدا- مگامن - بمب گذار- کنترا و بسیاری دیگر از بازیهای کودکی ماست . این را قبول کنید که NES هنوز تازه و جذاب است و بچه های ما به اندازه خودمان از بازی کردن این بازیهای کلاسیک لذت خواهند برد .

سگا جنسیس-1989 :سگا همیشه برای طراحی زیبای کنسول هایش مشهور بوده و جنسیس هم از این قاعده مستثنا نیست. یک نگاه به ظاهر سیاه رنگ و جذاب جنسیس بازی کننده ها را جذب خود می کرد . بازی های فراموش نشدنی این کنسول هنوز جزو انتخاب های بازی کننده ها در حال حاضراست. سری سونیک و Streets of Rage را نمی توان به این راحتی ترک کرد .

س وپر نینتندو-1991 : نینتندو 2 سال بعد تربا یک کنسول 24 بیتی به جمع کنسول های 16 بیتی وارد شد , اما با ورودش بازار بازی ها را قبضه کرد . چه کسی می توانست در برابر وسوسه بازی کردن Street Fighter 2 و فاینال فانتزی 3 مقاومت کند . بسیاری از بهترین بازی های دو بعدی ساخته شده به زمان کنسول SNES نینتندو بر می گردند .

پلی استیشن-1995 : بدون شک شاهکار سونی بعد از گذشت این همه سال هنوز پلی استیشن 1 است. شاید گرافیک های سه بعدی 32 بیتی کنسول کمی آزار دهنده باشند ولی بسیاری از بازیهایش را نمی توان به این راحتی فراموش کرد. فاینال فانتزی 7 , متال گیر و رزیدنت اویل را هنوز می توان بازی کرد و همانند بار اول از آنها لذت برد. پلی استیشن و بازی هایش فراموش نشدنی هستند .

نینتندو 64-1996 : نینتندو 64 به عنوان اولین کنسول 64 بیتی توانست گرافیک های سه بعدی بسیار بهتری از پلی استیشن نمایش دهد . البته نباید بازی های بسیار خوب این کنسول را فراموش کرد . ماریو و افسانه زلدا که تا مدتها از منتقدان امتیاز های کامل را می گرفتند . حتی نسخه مورتال کامبت این کنسول که در آن همه کاراکتر های سری بازی قابل دسترسی بودند در محبوبیت این کنسول بی تاثیر نبود .

دریم کست-1999 : دریم کست را در زمان خود آخرین امید بازی کننده های حرفه ای می گفتند. دریم کست با ورود غافلگیرانه خود به دنیای گرافیک 128 بیتی موفقیت خوبی کسب کرد. هیچ بازی کننده ای 2 شماره سونیک را فراموش نخواهد کرد . همچنین نسخه ورونیکا از رزیدنت اویل هم ابتدا انحصارا برای دریم کست عرضه شد .

گیم بوی ادونس-2001 :بهترین کنسول دستی ارائه دهنده بازیهای دو بعدی. بسیاری از بازی کننده ها با این که از گرافیک های جالب DS لذت می برند , ولی کماکان قلبشان برای بازیهای دو بعدی پرشی GBA می تپد. نینتندو با گیم بوی آنقدر سود نصیبش می شود که فروش گیم کیوب برایش آنقدر مهم نباشد . شاید به همین دلیل سونی هم به فکر افتاد PSP خودش را به بازار بفرستد .
گیم کیوب-2001 : این کنسول مکعبی شکل بنفش که ظاهری بسیار کودکانه دارد تنها راه بازی کردن محصولات بی نظیر نینتندو و همچنین شاه کارهای رزیدنت اویل در 4سال اخیر بوده است .

ایکس باکس-2001 :کنسول جدید مایکروسافت و ورود بیل گیتس به دنیای بازیهای کنسولی. البته بدون بازی Halo مطمئنا این کنسول در همان ابتدای رقابت حذف می شد .اما با ورود ایکس باکس به دنیای بازی های آنلاین و استفاده از عنوان های مشترک با PC این کنسول را تبدیل به دومین کنسول چند سال اخیر کرده است .

پلی استیشن 2-2001 : چهارمین کنسولی که در سال 2001 عرضه شد و بهترین آنها پلی استیشن 2 است . این موضوع را 80 میلیون کاربری که در سراسر دنیا از PS2 استفاده می کنند تایید کرده اند .
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy
بالا پایین