Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

برسی کامل پژو 206 sd - صندوق دار !+ تصاویر

اطلاعات موضوع

Kategori Adı گروه صنعتی ایران خودرو
Konu Başlığı برسی کامل پژو 206 sd - صندوق دار !+ تصاویر
نویسنده موضوع Amirhoo3in
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Amirhoo3in

Amirhoo3in

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Dec 27, 2013
ارسالی‌ها
1,082
پسندها
910
امتیازها
113
محل سکونت
ساحل کارون
دل نوشته
زندگی آبراهی است به نام وفا,میریزد توی جویی به نام صفا,میرود به رودی به نام عشق,میریزد به دریایی به نام وداع:(
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

این خودرو جزو با کیفیت ترین خودروهای تولید داخل میباشد که توانسته در این چند سال رضایت مشتریان را جلب کند . از نکات مهم این خودرو ایمنی مناسب شتاب خوب و مصرف پایین و همچنین کیفیت نسبتا خوب وسایل موتور و اتاق میباشد. از آنجاکه پژو 206 یکی از پرتیراژترین خودروهای تولید داخل به شمار می‌رود، امروز به سراغ مدل‌های صندوقدار (SD) رفته‌ایم، تا به بررسی مشخصات فنی آنها بپردازیم.

206 صندوقدار که با ایده ایران خودرو و مشارکت شرکت پژو فرانسه به طراحی و تولید رسید، هم اکنون در شش تیپ مختلف به بازار کشور عرضه شده و در مقایسه با 206‌هاچ بک، خودروی خانوادگی‌تر به شمار می‌رود.

از میان این مدل‌های ششگانه، فقط V20 موتوری 1500 سی سی دارد وv1، V2، V8 ، V9 و V10، دارای موتوری 1600سی‌سی هستند که قدرتی معادل 110 اسب بخار تولید می‌کنند.

حداكثر سرعت شش تیپ یاد شده، تا حدودی با یكدیگر متفاوت است، به نحوی که با v1 و v8 تا 193 كیلومتر در ساعت می‌توانید گاز دهید اما با v9 تا 189 و با V10 و V2 v20 نیز می‌توان تا مرز 170 كیلومتر در ساعت پدال گاز را فشرد.

از بین تیپ‌های مذکور، تنها v9 اتوماتیك است و بقیه دستی به حساب می‌آیند.

همچنین میانگین مصرف تركیبی V8 و V1 6/6 لیتر، v9، 3/7 لیتر، V2 و V10، 4/7 لیتر و v20 نیز 4/6 لیتر است.

البته دو مدل V2 و V10 دوگانه سوز هستند.

از تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز( ABS )، تنظیم برقی آینه‌ها با گرمکن برای تیپ‌های V2، V8، V10، V9 و تنظیم صندلی به صورت دستی و همچنین وجود مه شکن عقب و جلو در همه تیپ‌ها اشاره کرد.

این خودرو در مدل صادراتی خود دارای آپشن‌هایی مانند چراغ اسپرت عقب، قطعات همرنگ بدنه، رینگ آلومینیومی و سپر جلوی اسپرت است.
اتومبیل های خانواده 206 به نام صندوق دار یاSD پژو 206 صندوق دار پنجمین و آخرین نوع از 206های تولیدی است. این خودرو در میان مدل های دیگر خانواده خود شامل 206 هاچ بک 3 در و 5 در، کوپه روباز و استیشن به دلیل برخورداری از صندوق عقب بیشتر مورد توجه خانواده های ایرانی قرار گرفته است. پژو 206 صندوقدار یا SD که طراحی آن توسط مهندسان ایرانی صورت گرفته برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت 2005 در غرفه پژو در معرض دید قرار گرفت. در حال حاضر 29 تیپ متنوع از 206 هاچ بک و صندوقدار در ایران خودرو تولید می شود که 15 تیپ آن به بازار داخل و 14 تیپ دیگر به بازارهای صادراتی اختصاص پیدا کرده است. خودروی 206 صندوق دار در حال حاضر حدود 6 تیپ را در نمایندگی ها به فروش میرساند که مدلهای V1 و V2وV8وV9وV10وV20 میباشد که هر کدام تفاوتهایی با هم دارند که به آنها خواهیم پرداخت تفاوت این مدل خودرو نسبت به 206 هاچ بک طبق بررسی های صورت گرفته به شرح زیر است در 206 صندوق دار شتاب خودرو به نسبت وزن بیشتر صندوق و در بعضی مدلها مخزن گاز کمتر شده است ولی در مقابل نرمی و تعلیق بهتری نسبت به 206 هاچ بک به ارمغان آورده است . در مجموع تیپهای 206 صندوق دار از لحاظ امکانات بسیار شیبه به 206 هاچ بک هستند و تفاوت آنها در شتاب گیری و همچنین طبیعتا در صندوق عقب و سوخت گاز است . در بعضی مدلهای صندوق دار مانند V2 و V10 از موتور پایه گازسوز استفاده شده است که البته به نسبت زیادی قیمت افزایش یافته و مدل V2 کاملا شبیه به V1 مبیاشد که همه امکانات آنها از تیپ 2 معمولی برگرفته شده است و البته در این دو مدل از موتور 1600 سی سی استفاده شده است با این تفاوت که V1 صندوق دار است و V2 گازسوز نیز هست . مدل V8 نیز کاملا شبیه تیپ 5 خودروی 206 هاچ بک است با این تفاوت که صندوق به آن اضافه شده است . مدل V9 نیز به مانند مدل 206 معمولی تیپ 6 هست که گیربکس اتوماتیک دارا میباشد. مدل V10 با حفظ تمام خصوصیات V8 از سوخت گاز نیز استفاده میکند. در نهایت مدل V20 تمام مشخصه های پژو 206 تیپ 2 را دار می باشد به اضافه یک صندوق در زیر جدول مقایسه چهار تیپ اصلی این خودرو و مقایسه آنها با یکدیگر را خواهید دید. با مشاهده جدول بالا و مقایسه آن با مدل های 206 هاچبک تفاوتهای نامحسوس را متوجه خواهید شد
تصویر گرافیکی از همه زوایای پژو 206 صندوق دار را مشاهده کنید
در زیر دو عکس از نمای عقب این خودرو ببینید و خودتان قضاوت کنید در قسمت پشت این خودرو و در محور عقب آن نوعی اکسل قرار داده شده که تعلیق و نرمی و تسلط خودرو بر سر پیچهای تند را بهتر کند و البته با توجه به اضافه شدن صندوق و کپسول گاز این راهکار بدیهی به نظر میرسید. به نقل از ایران خودرو: در این خودرو، سیستمهای اكسل، بدنه، موتور و متعلقات آنها متناسب با اضافه شدن وزن كپسول و
سوخت گاز طراحی شده و كلیه قطعات آن، عمر و دوامی معادل خودروهای معمولی را دارا هستند.
در تصویر زیر این اکسل را مشاهده میکنید

برای تغییر سوخت مصرفی خودرو از بنزین به گاز و برعكس از دکمه CNG
كه در زیر فرمان خودرو تعبیه شده است ، استفاده کنید .
تصویر زیر : تصویر صندوق عقب خودرو بدون مخزن گاز و همراه با مخزن گاز را در زیر مشاهده میکنید: بر روی دسته كنترل برف پاك كن، دكمه ای برای مشاهده میزان هر دو سوخت بنزین و گاز وجود دارد كه بدون
تغییر سوخت مصرفی خودرو، موجودی هر یك را نمایش میدهد
.

و در پایان نمای داخلی خودرو پژو 206 صندوق دار که با مدل هاچبک تفاوتی ندارد و در بین خودروهای زیر 20 میلیون تومان از لحاظ زیبایی و دیزاین داخلی سرآمد است امیدوارم این بررسی مورد توجه شما قرار بگیرد و اگر مایل به خرید خودروی 206 صندوق دار هستید این بررسی برای شما مفید باشد.
 
بالا پایین