Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آموزش طرز تهیه بورانی بادمجان

اطلاعات موضوع

Kategori Adı غذاهاي گياهي
Konu Başlığı آموزش طرز تهیه بورانی بادمجان
نویسنده موضوع Amirhoo3in
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Amirhoo3in

Amirhoo3in

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Dec 27, 2013
ارسالی‌ها
1,082
پسندها
910
امتیازها
113
محل سکونت
ساحل کارون
دل نوشته
زندگی آبراهی است به نام وفا,میریزد توی جویی به نام صفا,میرود به رودی به نام عشق,میریزد به دریایی به نام وداع:(
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :


پتاسیم موجود در بادمجان موجب تعادل الکترولیت*های بدن و از آن طریق به حفظ تعادل آب کمک می*کند. همچنین فشار خون را تنظیم می*کند. از مواد دیگر موجود در بادمجان می*توان به فولات، منیزیم، نیاسین، مس، منگنز و ویتامین B وA اشاره کرد.
ابتدا بادمجان را کبابی و با نوک چاقو در چند نقطه آن سوراخ ایجاد کنید. سپس آن را روی حرارت بگذارید تا به حالتی برسد که کاملا نرم شده

مواد لازم برای تهیه بورانی بادمجان یک نفر
بادمجان …………………………………………………………یک عدد کوچک
سیر ………………………………………………………. ۲ عدد
آب*لیمو ………………………………………. یک سوم قاشق چایخوری
روغن زیتون ……………………………..یک قاشق چایخوری
ماست چکیده …………………………. یک چهارم پیمانه
پودر نعناع ………………………….. به مقدار دلخواه

طرز تهیه بادنجان بورانی
ابتدا بادمجان را کبابی و با نوک چاقو در چند نقطه آن سوراخ ایجاد کنید. سپس آن را روی حرارت بگذارید تا به حالتی برسد که کاملا نرم شده و عصاره آن بیرون بزند. آن را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود. وقتی به حدی رسید که توانستید آن را با دست بگیرید، پوست آن را بکنید و از ساقه جدا کنید.
بادمجان را درون مخلوط*کن بگذارید ولی عصاره آن را اضافه نکنید. آن را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکنواخت شود. می*توانید این کار را با چنگال نیز انجام دهید.
حالا سیر را بکوبید تا کاملا خرد شود. آن را به همراه ماست و نعناع داخل مخلوط*کن ریخته و هم بزنید. سپس آن را بچشید و ادویه را اندازه کنید. ابتدا مواد ما کمی شل است ولی اگر مدتی کنار بگذارید، خود را می*گیرد. سپس آن را داخل ظرف دلخواه خود بریزید، تزئین کرده و سرو کنید. از این غذا به عنوان دسر و میان وعده نیز می*توانید استفاده کنید.
نکات تغذیه*ای: علاوه بر ویتامین*ها و مواد مغذی موجود در بادمجان، می*توان موادی به نام فیتونوترینت در آن یافت که اثر آنتی*اکسیدانی دارد. مصرف بادمجان برای افراد دیابتی توصیه شده است که علت آن فیبر بالا و کربوهیدرات**های پایین موجود در آن است. علاوه بر آن بادمجان، جذب گلوکز را کنترل می*کند و باعث کاهش فشار خون نیز می*شود.
پتاسیم موجود در بادمجان موجب تعادل الکترولیت*های بدن و از آن طریق به حفظ تعادل آب کمک می*کند. همچنین فشار خون را تنظیم می*کند. از مواد دیگر موجود در بادمجان می*توان به فولات، منیزیم، نیاسین، مس، منگنز و ویتامین B وA اشاره کرد.
ناسونین یک آنتی*اکسیدان قوی است که در بادمجان وجود دارد و از آسیب رسیدن به غشای سلولی جلوگیری می*کند، در نتیجه تصور می*شود که بادمجان بتواند از دیواره سلول*های مغزی حمایت کند. ناسونین آهن را به خود جذب می*کند، بنابراین در بیماری*هایی که آهن بدن زیاد می*شود، می*توان از آن استفاده کرد.
از آنجا که بادمجان کالری کمی دارد (۳۳ کالری در هر ۱۰۰ گرم)* به عنوان غذای مناسبی برای افرادی که رژیم لاغری دارند، استفاده می*شود.
 
بالا پایین