Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

سرعت هارد دیسك رایانه تان را افزایش دهید

اطلاعات موضوع

Kategori Adı ترفند سخت افزار
Konu Başlığı سرعت هارد دیسك رایانه تان را افزایش دهید
نویسنده موضوع Amirhoo3in
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Amirhoo3in

Amirhoo3in

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Dec 27, 2013
ارسالی‌ها
1,082
پسندها
910
امتیازها
113
محل سکونت
ساحل کارون
دل نوشته
زندگی آبراهی است به نام وفا,میریزد توی جویی به نام صفا,میرود به رودی به نام عشق,میریزد به دریایی به نام وداع:(
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]نوع فرمت هارددیسك PC، توسط فایل سیستم تعیین مى شود. در واقع فایل سیستم چگونگى ثبت اطلاعات روى هارد دیسك را مدیریت مى كند. ویندوز براى مدیریت ثبت اطلاعات در هارد دیسك، از سه گونه فایل سیستم استفاده مى كند: اولین نوع آن ها كه FAT یا File Allocation Table نام گرفتند، توسط سیستم عامل هاى داس و ویندوز (تا ویندوز ۹۵) مورد استفاده قرار مى گرفتند. این روش قالب بندى اطلاعات، با نام۱۶ FAT نیز شناخته مى شد. زیرا بر اساس داده هاى ۱۶ بیتى كار مى كرد. دومین نوع آن ها ۳۲ FAT نام گرفت كه توسط ویندوز ۹۸ ارائه شد. این روش از روش۱۶ FAT متمایز است و كاربر را قادر مى سازد بیشتر از ۲ گیگابایت اطلاعات را روى هارد خود مدیریت كند. سومین و آخرین روش ثبت داده ها روى هارد دیسك، با نام NTFS )NT File System) توسط ویندوز NT، ،۲۰۰۰ و XP مورد استفاده قرار گرفت. این روش نسبت به FAT16 و۳۲ FAT از ثبات بیشترى برخوردار است و تاثیر به سزایى در استفاده از حداكثر فضاى مفید هارددیسك براى ذخیره اطلاعات دارد. براى اطلاع از نوع فایل سیستم هارددیسك خود، روى My Computer كلیك راست كنید و سپس Properties را انتخاب كنید.
براى دیدن همه دیسك ها و پارتیشن ها، روى Start كلیك كنید و بعد روى My Computer كلیك راست كنید و سپس Manage و بعد از آن Disk Management را بزنید. در این قسمت مى توانید نوع فایل سیستم هر پارتیشن یا هارد دیسك را ببینید تا بدانید سیستم عامل شما از چه سیستمى براى مدیریت اطلاعات هارددیسك استفاده مى كند. از آن جایى كه استفاده از NTFS به جاى FAT، مزیت هاى متعددى در بر خواهد داشت. اگر هنوز هارد دیسك شما مبتنى بر FAT است، بهتر است آن را به NTFS تغییر دهید. البته كاربرانى كه همچنان از Windows9x استفاده مى كنند، نمى توانند این كار را انجام دهند و باید از۳۲ FAT استفاده كنند. با استفاده از خط فرمان ویندوز یا نرم افزار Partition Magic مى توانید این كار را انجام دهید. مرحله به مرحله این مقاله را بخوانید و هم زمان، آنچه از شما خواسته شده است را انجام دهید. البته قبل از آن كه شروع به كار كنید، مطمئن باشید كه از برنامه هاى خود نسخه پشتیبان گرفته اید.
[/FONT]

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]راهنماى گام به گام
در مراحل ۱ تا ۳ با استفاده از خط فرمان و در مراحل ۴ تا ۶ با استفاده از نرم افزار Partition Magic مى توانید این كار را انجام دهید.
مى توانید با پارتیشن بندى مبتنى بر FAT32 را به NTFS تغییر دهید.
بدون آن كه به داده هاى رایانه شما آسیبى برسد. با این وجود باز هم یك نسخه پشتیبان از اطلاعات موجود در رایانه خود تهیه كنید تا مطمئن شوید كه چیزى را از دست نخواهید داد.
1- روى Start و بعد روى RUN كلیك كنید. در نوار Open، عبارت Cmd را وارد كنید. سپس روى OK كلیك كنید تا پنجره خط فرمان ویندوز باز شود.
۲- دقت كنید كه به جاى { Volume } باید نام درایو یا پارتیشنى را كه قرار است تبدیل شود، وارد كنید. در این مورد به طور فرضى درایو E تبدیل خواهیم كرد كه بر این اساس در خط فرمان باید وارد كنیم، Convert E:FS:NTFS سپس Enter را بزنید تا دستور اجرا شود.
۳- باید برچسب (Volume label) درایو خود را نیز سیستم عامل بدهید. این نامى است كه شما به یك پارتیشن اختصاص مى دهید. آن را وارد و Enter را فشار دهید. ممكن است كمى فرایند تبدیل طول بكشد. به محض تمام شدن این فرایند به شما گزارشى از وضعیت فضاى خالى موجود روى هارد دیسك ارائه خواهد شد.
۴- اگر با خط فرمان رابطه اى ندارید، مى توانید از Partition Magic استفاده كنید. در این برنامه، تمام درایوها و پارتیشن هاى جارى سیستم شما دیده خواهند شد.
۵- باز هم به صورت فرضى درایو E تبدیل خواهیم كرد. این درایو اكنون مبتنى بر FAT32 است و قرار است به NTFS تغییر كند. حال باید پارتیشنى را كه مى خواهید تبدیل كنید انتخاب كنید و بعد در سمت چپ Convert Partition را انتخاب كنید. حالا نوع فایل سیستمى كه مى خواهید از آن استفاده كنید را وارد كنید و بعد روى OK كلیك كنید. Partition Magic-6 هیچ چیز را تغییر نخواهد داد، مگر آن كه شما روى كلید سبز گوشه سمت چپ پایین كلیك كنید.
بعد از آن، مراحل تبدیل را خواهید دید و در نهایت ممكن است به یك بار بوت كردن PC خود احتیاج داشته باشید.
[/FONT]
 
بالا پایین