Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

انتخاب بهترین عطر

اطلاعات موضوع

Kategori Adı انواع عطر و ادکلن
Konu Başlığı انتخاب بهترین عطر
نویسنده موضوع parivash
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan parivash

parivash

مـدیـر ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Feb 1, 2014
ارسالی‌ها
1,664
پسندها
1,287
امتیازها
113
محل سکونت
شیــــــــراز
دل نوشته
فقط یه ابــــانی میتونـــه با وجود قلـب شکستش، همه ی قلبای شکستــه رو آروم کنه...
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه

اعتبار :

انتخاب بهترین عطر همیشه برای انتخاب عطر دچار مشگل می‌شویم زیرا زمانی که عطر روی بدن اسپری می‌شود باعث تغییر بوی عطر مشیود و انسان را دچار شک و تردید می‌کند. در اینجا برای شما راهنمای خرید عطر مناسب را در نظر گرفته ایم.



1- قبل از خرید، در مورد عطرهایی که می‌خواهید بخرید تحقیق کنید. از دوستان و فامیل بخواهید شما را راهنمایی کنند. سمپل‌هایی از جدیدترین عطرها را امتحان کنید؛ ببینید از چه نوع بوهایی خوشتان می‌آید.
آیا از عطر رز خوشتان می‌آید یا بیشتر بوی طبیعت و خاک را ترجیح می‌دهید؟ انواع مختلفی از عطرها وجود دارد: فلورال (با بوی گل)، میوه ای (با بوی تازه و گرم)، چوبی (تداعی کننده چوب)، سبز (که بوی طبیعت و سبزه و گیاه می‌دهد) و اوریانتال (که بوی محرک و قوی دارد). ببینید کدامیک از این عطرها مناسب شما هستند.


2- به عطرفروشی بروید و از فروشنده راهنمایی بخواهید و بگویید چه نوع عطری می‌خواهید. او می‌تواند چندین عطر را براساس خواسته شما جلویتان قرار دهد.

۳-نوار تست را برداشته و مقداری از عطر روی آن اسپری کنید. چند دقیقه صبر کنید و بعد بو بکشید. دو سه عطر را امتحان کنید، اما بیشتر نه. اگر در یک روز بیشتر از دو سه عطر را بو کنید، حس بویایی تان به شدت تحریک شده و حتی ممکن است تا مدتی هیچ بویی را تشخیص ندهید. بهتر است روز دیگری بروید.



4- عطری که بیشتر پسندیدید را به بدن خود اسپری کنید. روی یک مچ اسپری کرده و مچ دیگر را ۵-۶ ثانیه رویش قرار دهید تا گرمای ایجاد شده بوی آن را بلند کند. عطر را بو کنید. این بو، بوی اولیه (top note) است که ۱۰ دقیقه ماندگاری دارد.

۵- نیم ساعت بعد از اسپری صبر کنید. راه بروید، چیز دیگری بخرید یا با تلفن صحبت کنید. بعد دوباره مچ تان را بو کنید. تا الان بو تغییر کرده و قوی تر شده است. این بو، بوی میانی (middle note) نام دارد. ببینید آیا خوشایند است یا خیر.


۶- بعد از اینکه از فروشگاه خارج شدید، چند ساعت بعد مجدداً مچ تان را بو کنید. این بو، بوی اساسی یا نهایی (base note) است. سه بو را با هم مقایسه کنید و ببینید چقدر با هم فرق داشتند.

7- حالا که عطرهای مختلف را روی مچ تان امتحان کردید، تصمیم بگیرید کدامیک بیشتر به شما می‌آید. بعد خریداری کنید.


نکته:
در هنگام خرید عطر مقداری دانه قهوه به همراه داشته باشید ، زیرا قهوه باعث پاک شدن بو از بینی می‌شود و برای بوی بعدی آماده می‌کند.
البته خود فروشندگان ظرفی پر از دانه‌های قهوه در اختیار شما قرار می‌دهند تا با بو کشیدن قهوه مشامتان را خالی کنید و عطر بعدی را ببویید.
 
بالا پایین