Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

5 مکان دیدنی را با یک باک بنزین ببینید +عکس

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı استان های مرکزی ایران
Konu Başlığı 5 مکان دیدنی را با یک باک بنزین ببینید +عکس
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

پیشنهادی برای پراید سواران؛
مکان دیدنی را با یک باک بنزین ببینید +عکس
تعطیلات می تواند فرصت خوبی برای سفرهای خارج از شهری باشد و بیشتر افراد نیز با وسیله های نقلیه خود به این سفرها می روند اما یکی از نکات اصلی سفر با ماشین شخصی می تواند مسئله بنزین باشد.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بنزین یکی از مهمترین مسئله هایی است که این روزها بسیاری از افرادی که قصد دارند به مسافرت بروند به آن توجه می کنند و به همین علت باید این مسئله را قبل از هر سفری به یاد داشته باشید. با توجه به آنکه پراید یکی از خودروهایی است که خانواده های بسیاری آن را دارند به این خودرو می پردازیم.

گنجایش باک این ماشین به اندازه 37 لیتر است و در سیکل ترکیبی شهر و جاده به اندازه هر 100 کیلومتر 6 لیتر بنزین می سوزاند. با توجه به این اعداد و ارقام شما می توانید با این ماشین به یک مسافرت 250 کیلومتری بروید و با احتساب مسیر برگشت شما در طول این سفر چیزی در حدود 30 لیتر بنزین می سوزانید.

برج طغرل – ری



برج‌ طغرل‌ در ميان‌ محوطه‌اي‌ در شهرري قرار دارد و احتمالا آرامگاه‌ طغرل‌ اول پادشاه‌ سلجوقي‌است‌. كه‌ اين‌ برج‌ 20 متر بلندي‌ دارد و از نوع‌ برج‌هاي‌ ترك‌ ترك‌ است‌ و در سال‌ 1300 ه . ق‌ تعمير شده‌ و اكثرعناصر و نقش‌ و نگار و كتيبه‌ آن‌ از بين‌ رفته‌ است‌. لوح‌ سنگ‌ مرمر به‌ نشانه‌ مرمت‌ بنا به‌ ديواره‌ آن‌ نصب‌ شده‌است‌.

پارک ملی کویر – ورامین



اين‌ پارك‌ در غرب‌ كوير مركزي‌ ايران‌ و شرق‌ درياچه‌ نمك قراردارد. اين‌ پارك‌ مجموعه‌ باارزشي‌از ذخاير گياهي‌ و جانوري‌ متنوع‌ و نيز آثار فرهنگي‌ و تاريخي‌، مانند كاروانسراي‌ شاه‌عباسي‌ (قصر بهرام‌) وباقي‌مانده‌ آثار حرم‌ خانه‌ و عين‌ الرشيد است‌. مشهورترين‌ جانوران‌ اين‌ پارك‌ عبارتند از گورخر، قوچ‌ و ميش‌، كل‌و بز، يوز پلنگ‌، قره‌كل‌، جبير، آهو، گربه‌ شني‌، كفتار، گرگ‌، شغال‌، روباه‌ شني‌، روباه‌ معمولي‌، خرگوش‌،جوجه‌تيغي‌ و سمور سنگي‌ و از پرندگان‌ مهاجر اين‌ پارك‌ مي‌توان‌ به‌ حواصيل‌، فلامينگو، غاز، اردك‌، عقاب‌،قرقاول‌، درنا و ميش‌ مرغ‌ اشاره‌ كرد.

رودخانه حبله رود – گرمسار



اين‌ رودخانه‌ كه‌ منبع‌ اصلي‌ آب‌ زراعي‌ شهرستان‌ گرمسار است‌، از رشته‌ كوههاي ‌البرز سرچشمه‌ مي‌گيرد و شعب‌ مختلف‌ شيرين‌ و شور دارد. شاخه‌هاي‌ گور سفيد و نمرود آن‌ شيرين‌ است‌.نمرود پرآب‌ترين‌ شاخه‌ حبله‌ رود است‌. شاخه‌هاي‌ شور حبله‌ رود عبارتند از: شوراب‌ (شور دره‌)، تلخ‌ آب‌ كبوتردره‌، غلام‌ رود، رشيد سلطان‌، خرس‌ دره‌، عروس‌ پران‌، ارزاق‌ و ساري‌ دره‌ و... كه‌ در نواحي‌ مختلف‌ جريان‌مي‌يابند و به‌ حبله‌ رود مي‌ريزند. اين‌ رودخانه‌ منبع‌ اصلي‌ آب‌ كشاورزي‌ شهرستان‌ گرمسار است‌ و قسمت‌هاي‌بالاست‌ آن‌ با سرسبزي‌ و هواي‌ معتدل‌ قابليت‌ تفرجگاهي‌ دارند.

دروازه های دیدنی - قزوین



شهر قزوين در گذشته‌ هشت‌ دروازه‌ داشت‌ كه‌ بنام‌هاي‌ دروازه‌ رشت‌، باغ‌ شاه‌، درب‌ كوشك‌،تبريز، تهران‌، شيخ‌ آباد، امامزاده‌ حسين‌ و خندقبار معروف‌ بودند. امروزه‌ از آن‌ ميان‌، تنها دو دروازه‌ درب‌ كوشك‌و تهران‌ باقي‌ مانده‌اند. دروازه‌ درب‌ كوشك‌ كه‌ در انتهاي‌ خيابان‌ آزادي‌ قرار دارد، در دوره‌ قاجاريه‌ ساخته‌ شده‌ و درسال‌ 1296 ه . ق‌ كاشي‌كاري‌ شده‌ است‌. دروازه‌ قديم‌ تهران‌ نيز كه‌ در خيابان‌ تهران‌ قديم‌ قرار دارد، از بناهاي‌ دوره‌قاجاريه‌ است‌ كه‌ در سال‌ 1347 شمسي‌ مرمت‌ و كاشيكاري‌شده‌ است‌.

دریاچه تاروممج – دماوند



درياچه‌هاي‌ تاروممج‌، ميان‌ دو رشته‌ كوه‌ قره‌داغ‌ در شمال‌ و كوه‌ زرين‌ در جنوب‌ واقع‌شده‌اند و حدود 113 كيلومتر از تهران فاصله‌ دارند. اين‌ درياچه‌ها در مدخل‌ كوه‌ و در ارتفاع‌ 2500 متري‌ قراردارند. و آب‌ آنها از رودخانه‌هايي‌ تامين‌ مي‌شود كه‌ از سمت‌ شمال‌ جريان‌ مي‌يابند. آب‌ و هواي‌ اين‌ منطقه‌كوهستاني‌ است‌. اين‌ درياچه‌ها چشم‌ اندازي‌ زيبا و براي‌ تفريحات‌ آبي‌ از جمله‌ شنا و قايقراني‌ مناسب‌اند وكوهنوردي‌ نيز در دو قله‌ جنوبي‌ و شمالي‌ آنها امكانپذير است‌
 
بالا پایین