Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

باردارید؟بیشتر آب بنوشید!

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بارداري و زايمان
Konu Başlığı باردارید؟بیشتر آب بنوشید!
نویسنده موضوع ՐԹɧԹ
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ՐԹɧԹ

ՐԹɧԹ

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 5, 2013
ارسالی‌ها
3,740
پسندها
200
امتیازها
0
محل سکونت
مـشـهـد
تخصص
تـنـهـایـی
دل نوشته
دلـت کـه گـیـرکـسـی بـاشـه،تـمـام زنـدگـیـت نـخ کـش مـیـشـه
سیم کارت
جنسیت

اعتبار :


حرف‌وحديث‌ها و باورهاي درست و غلط بسياري در مورد بارداري در تابستان وجود دارد. بسياري از اطرافيان به خانمي كه قصد باردارشدن دارد، توصيه مي‌كنند به نحوي برنامه‌ريزي كند كه در تابستان باردار نشود و برخي برعكس تابستان را فصل مناسبي براي بارداري مي‌دانند....

واقعيت اين است كه بارداري در هر فصل، مزايا و معايب خاص خودش را دارد. احتمال مسموميت بارداري و فشارخون بالا در تابستان كمتر است اما در مقابل به دليل گرمي هوا و نياز بيشتر بدن به آب ممكن است خانم باردار دچار مشكلاتي شود. از جمله تشديد علايم آغاز بارداري تهوع و استفراغ در خانم‌هايي است که 3 ماهه اول را در تابستان مي‌گذرانند.

معمولا به خانم‌هاي باردار توصيه مي‌كنيم براي كاهش اين علايم موادغذايي خشك مثل بيسكويت يا نان خشك مصرف‌ كنند و كمتر مايعات بنوشند اما در تابستان براي پيشگيري از كم‌آبي و به دليل گرماي هوا و تعرق بيشتر مصرف بيشتر مايعات جزو ضروريات است. اين مساله مي‌تواند باعث افزايش حالت تهوع در خانم‌هاي باردار شود. درصورتي كه 3 ماهه دوم و سوم بارداري با تابستان تقارن پيدا كند، از آنجا كه سوخت‌وساز انرژي بدن بالاتر مي‌رود، خانم‌هاي باردار ممكن است نسبت به اطرافيان بيشتر احساس گرما كنند و تحملشان نسبت به گرما و محيط‌هاي بسته كمتر شود. اگر اواخر بارداري به تابستان بيفتد، چون تعريق بيشتر است ميزان مايع اطراف جنين نيز كاهش مي‌يابد و اين مساله روي رشد و وزن‌گيري جنين تاثيرگذار است. براي پيشگيري توصيه مي‌شود خانم‌هاي باردار مصرف مايعات را بيشتر کنند و در خانه بمانند.

مساله آخر و البته قابل‌پيشگيري، افزايش احتمال بروز ماسك بارداري است. اين لك‌ها گرچه به دليل تغييرهاي هورموني بروز مي‌كنند اما با قرار گرفتن در معرض آفتاب، تشديد مي‌شوند و لازم است خانم‌ها توجه ويژه‌اي به مصرف ضدآفتاب‌ها داشته باشند و ترجيحا در ساعت‌هاي اوج آفتاب از خانه خارج نشوند و از كلاه و پوشش مناسب در باقي ساعات استفاده كنند.
منبع:هفته نامه سلامت
 
بالا پایین