Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

مقالات مرتبط با رژیم و ورزش...

اطلاعات موضوع

Kategori Adı تنــاسب انـدام
Konu Başlığı مقالات مرتبط با رژیم و ورزش...
نویسنده موضوع raha mehraboon
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan raha mehraboon

raha mehraboon

کـاربـر ویــژه
کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 24, 2014
ارسالی‌ها
281
پسندها
406
امتیازها
0
محل سکونت
تهران
دل نوشته
آدم وقـتی یـه حـس تکرار نشدنی رو با یکی تجـربه مـیکـنه . . . دیگه اون حــس رو با کـس دیگه ای نـمیـتونه تـجـربه کـنه ! بـعـضی حــس هـا . . . خــاص و نــاب هـسـتـنـد . . . مـثـل بــعـضـی آدم هـا . . . !
مدل گوشی
سیم کارت
برند گوشی
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

تب لاغری كه چند سالی است كه تمامی جوامع چه شرقی و چه غربی را گرفته، از همه بیشتر زنان و دختران جوان را گرفتار كرده است.

در سر پروراندن آرزوی داشتن اندامی همانند هنرپیشه*های سینما باعث شده تا جوانان به هر طریقی شده خود را به وزن دلخواه معادل وزن هنرپیشه مورد علاقه*شان برسانند.
چه بسیار افرادی كه به رغم تمامی تلاش پزشكان و متخصصان علوم تغذیه مبنی بر غیرعلمی خواندن رژیم*های تك ماده*ای همچنان راه خود را پیش گرفته و می*كوشند از طریق رژیم شیر،آب،گیاهخواری و نخوردن*های چند روزه لاغر شوند.كه اگر بدانند ستارگان سینما چگونه زیبایی اندام*شان را حفظ می*كنند مطمئناً از راهی كه رفته باز خواهند گشت و به گفته*های متخصصان اعتماد می*كنند.

و اما راز لاغری ستارگان هالیوود؛

* برخی هنرپیشه*ها مثل نیكول كیدمن معتقد هستند كه داشتن یك رژیم غذایی صحیح و پرهیز از عادات بد غذائی مهم*ترین عامل در جلوگیری از چاقی است.كیدمن تنها با حفظ و به كارگیری این تفكر توانسته ۱۵ سال خود را در وزن مطلوب نگه دارد.

* جولیا رابرتز هم مثل كیدمن مصرف انواع مواد غذایی از همه گروه*ها را پیشنهاد می*كند،ضمن اینكه تاكید ویژه*ای به انجام ورزش دارد.پیاده*روی و یوگا و شنا از جمله فعالیت*های ورزشی او است كه به اعتقاد خویش نقش قابل ملاحظه*ای در حفظ وزن او داشته است.

* اما برخی دیگر نظیر كامرون دیاز بر این عقیده*اند كه از شیرینی،تارت و كیك خامه*ای نمی*توان گذشت. او تمامی مواد غذایی را مصرف می*كند و تنها ۲۵ روز قبل از آغاز فیلمبرداری خود را با یك رژیم سرسخت كه تماماً گیاهی است به وزن مطلوب می*رساند.(البته این رژیم به دلیل اینكه هیچ گونه تناسبی با عقاید پزشكان اهل فن ندارد،عمل به آن اصلاً توصیه نمی*شود.)
اینها نظرات ستارگانی است كه بسیاری از افراد برای شبیه شدن به آنها خود را محدود به رژیم*های سرسخت می*كنند و تنها چیزی را كه از یاد می*برند،تنوع و تعادل غذایی و ورزش است.

متخصصان كلینیك تغذیه*ای رم برای آنهایی كه می*خواهند در ردیف سوپراستارها قرار بگیرند موارد علمی زیر را توصیه می*كنند:

۱- روزانه ۷۰ تا ۸۰ درصد از كالری غذایی را به غلات سبوس دار و حبوبات و برنج، ۲۰ درصد را به پروتئین گیاهی و ۱۰ درصد را به پروتئین حیوانی اختصاص دهید.

۲- تا می*توانید از بلغور جو،نان چاودار و غلات سبوس دار استفاده كنید.

۳- گوشت قرمز را به صورت تكه*های خیلی كوچك بدون چربی و اغلب كباب شده مصرف كنید.

۴- مصرف لبنیات پرچرب را كاهش دهید.

۵- روزانه ۵ تا ۱۰ وعده غذایی از میوه و سبزیجات تازه استفاده كنید تا با تامین انواع ویتامین*ها، مواد معدنی مورد نیاز بدن شما را در برابر انواع بیماری*ها ایمن نگه دارد.

۶- آهسته و جویده غذا بخورید و سعی كنید در حین غذا خوردن آرام و شاد باشید.

۷- تعادل غذایی را فراموش نكنید.تنها زمانی كه گرسنه هستید آن هم در حجم كم غذا مصرف كنید.

۸- مهم*ترین توصیه محققان همان است كه ما با این ضرب المثل می*شناسیم؛ صبحانه را تنها بخور ناهار را با دوستت تقسیم كن و شام را به دشمنت بده.برای لاغر شدن باید اصلی*ترین وعده غذایی شما صبحانه باشد نه شام.

۹- در صورتی كه سالم هستید و علائم هیچ گونه بیماری در شما دیده نمی*شود بد نیست گاهی اوقات از این رژیم غذایی استفاده كنید.رژیمی موسوم به رژیم سوپی كه می*تواند در عرض یك هفته،پنج كیلو از وزن بدن شما بكاهد،رژیم توصیه شده تنها بر مبنای خوردن سبزیجات و حبوبات است،از كدو گرفته تا چغندر و شلغم.این رژیم در درجه اول باعث می*شود سموم بدن دفع و سپس چربی*های اضافه كاهش یابد ضمن آنكه مقداری چربی،پروتئین و مواد مغذی برای انجام فعالیت*های روزانه و تامین انرژی در بدن را نگه می*دارد.به خاطر داشته باشید رژیم فوق یك رژیم دوره*ای است و شما تنها چهار بار در یك سال (هر سه ماه یك بار) می*توانید از آن برای تصفیه بدنتان استفاده كنید.

منبع: آفتاب
 

raha mehraboon

کـاربـر ویــژه
کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 24, 2014
ارسالی‌ها
281
پسندها
406
امتیازها
0
محل سکونت
تهران
دل نوشته
آدم وقـتی یـه حـس تکرار نشدنی رو با یکی تجـربه مـیکـنه . . . دیگه اون حــس رو با کـس دیگه ای نـمیـتونه تـجـربه کـنه ! بـعـضی حــس هـا . . . خــاص و نــاب هـسـتـنـد . . . مـثـل بــعـضـی آدم هـا . . . !
مدل گوشی
سیم کارت
برند گوشی
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

دلایل پایین نیامدن وزن

* نوشیدن الکل و نوشابه های گازداربا ایـنکه مـقدار چربی زیادی در اکثر نوشیدنی های الکلیوجود ندارد اما به خاطر کالری بالای الکل موجب اضافه وزنمی شوند. انـرژی و کـالـری مـوجود در الـکـل بـاید بلافاصله سوزانده شود،وقتی بدنتان سرگرم سوزاندن کالری اضافی موجود در این نوشیدنی است، شما انتخاب دیگری ندارید مگر اینکه بیشتر کالری های مصرف شده دیـگر از غـذاهای سالم را ذخیره کنید.

نوشـیدنیهای گازدار الکلی حتی بدتر از نوشیدنیها الکـلی هستند و مـقدار بسیـار زیادی کالری از قند اضافه شده بهآن وارد بدنتان می کنند. حتـی مـصرف نوشابه های گازدار معمولی را هم باید بخاطر تاثیری که بر قند خون میگذارد،در رژیـم غذاییـتان مـحدود کنـید. پـس اگر قصد پایین آوردن
وزنتان را دارید، بهتر است برای نوشیدنـی تا حـد امکان ازآب معدنی استفاده کنید.

* ورزش یا فعالیت فیزیکی کم


همه ما می دانیم که برای لاغر ماندن باید ورزش کنیم اما خیلی از مردم هنوز هم به اندازه کافی ورزش و فعالیت جسمانی در برنامه زندگی خود ندارند تا کالری های مصرفی اضافه را بسوزاند یا بر متابولیسم کند خود غلبه کنند. باید در اکثر ساعات بیداری خود فعالیت فیزیکی داشته باشید، یا حداقل سه جلسه در هفته، 20 تا 30 دقیقه ورزش کنید. اگر اضافه وزنتان خیلی زیاد است و برای ورزش کردن مشکل دارید؛ بهتر است از فعالیت های سبک تر و تفریحی تر استفاده کنید.

خیلی از افراد از رفتن به باشگاه و انجام همان برنامه تمرینی مشابه همیشگی خسته می شوند. وقتی برنامه تمرینی برایتان خسته کننده شود، حتماً باید آنرا تند تند عوض کنید چون انجام تمرینات تکراری و خسته کننده می تواند چربی سوزی شما را خراب کند. بدن ما خیلی زود به ورزش عادت می کند و تکرار چیزی که بدنتان خیلی راحت بتواند آنرا کامل کند هیچگونه تغییر فیزیکی ایجاد نمی کند. بله، هنوز هم کالری خواهید سوزاند اما اگر بدنتان به وضعیت کنونی مصرف کالری روزانه تان عادت کند، دیگر وزنتان پایین نمی آید. یک راه بسیار عالی برای بالا بردن نتیجه این است که با امتحان کردن انواع مختلف ورزش ها و فعالیت ها، بدنتان را وارد چالش کنید؛ شنا، اسکیت، رقص، یا حتی صخره نوردی. وقتی ورزش کردن برایتان شکل تفریح پیدا کند و لذت بخش باشد، به مدت طولانی تری آنرا انجام می دهید و کالری بسیار بیشتری خواهید سوزاند.

* پایین آمدن متابولیسم


رژیم های غذایی کم کالری در هفته های اول خیلی خوبعمل می کند اما بعد از مدتی دیگر تاثیری در کاهش وزن نخواهند داشت. دلیل آن این است که متابولیسم شما پایین آمده و درنتیجه به این مقدار محدود مصرف کالری عادت می کند. اگر با پایین آوردن بیشتر کالری های مصرفی به این مسئله واکنش دهید، احتمالاً اینبار فقط عضلاتتان را از بین می برید و دوباره روند کاهش وزنتان به رکود می رسد. این چرخه تا جایی ادامه می یابد که تصمیمتان برای پایین آوردن کالری مصرفی منحل می شود و دوباره به وضعیت تغذیه سابقتان برمی گردید. اما رمز اینکار این است که مقدار کالری مصرفی را کم کم پایین بیاورید، و در عین حال از موادغذایی خوب و مقدار کافی پروتئین برای جلوگیری از از دست رفتن عضلات، استفاده کنید. انجام تمرینات بدنسازی به شما کمک می کند متابولیسمتان را بالا ببرید و چربی سوزیتان را تسریع کنید.

* ندیده گرفتن وعده های غذایی


ساده به نظر می رسد، کمتر می خورید و حتماً وزن کم می کنید. به همین دلیل خیلی از افراد در بعضی از وعده ها غذا نمی خورند و بدن را به حالت گرسنگی مفرط می کشانند، و برای حفظ آمینواسیدهای لازم برای بدن، عضلات تجزیه می شوند و نتیجه آن چیزی نیست جر پایین آمدن متابولیسم. همچنین اگر اجازه بدهید قند خونتان خیلی پایین بیاید، دردهای شدید گرسنگی را متحمل می شوید و احتمال این وجود دارد که به پرخوری مفرط کشانده شوید. پس سعی کنید غذاهای سالم و مقوی اما کم حجم و سبک در 5 الی 6 وعده در روز بخورید. روزتان را با یک صبحانه خوب و سالم شروع کنید که حاوی پروتئین باکیفیت باشد. باید یاد بگیرید که چطور با این روش غذا خوردن قند خونتان را تنظیم کنید.

* مصرف زیاد قند و نمک


قند و نمک اضافی معمولاً در بسیاری از غذاهای فراورده ای با هم مخلوط هستند. مصرف مقدار زیادی قند در یک وعده غذایی باعث بالا رفتن قند خون می شود؛ بدن باید به این وضعیت واکنش داده و آن را دوباره پایین بیاورد. نتیجه آن این است که قسمت اعظم آن قند اضافی به شکل چربی در بدن ذخیره می شود. اینجاست که خیلی از افراد که عادت به خوردن نوشابه دارند که فاقد چربی است متعجب می شوند و نمیدانند که چطور ممکن است این ماده باعث ذخیره شدن چربی در بدنشان شود. پس سعی کنید تا حد امکان مصرف قند را پایین بیاورید.

نمک هم باعث سردرگمی می شود چون کالری ندارد اما می تواند منجر به افزایش وزن شود. نمک باعث می شود بدن آب در خود ذخیره کند، در نتیجه با مصرف مقدار زیادی نمک ممکن است برخی افراد احساس کنند که چاقتر می شوند. پس سعی کنید رژیم غذایی را دنبال کنید که بیشتر در آن از موادغذایی طبیعی و غیرفراورده ای استفاده شده باشد.

* ننوشیدن آب به میزان کافی


در یک روز متوسط، بدن اکثر افراد دچار بی آبی می شود چون خیلی بیشتر از آنچه آب در طول روز می نوشند بدنشان آب از دست می دهد. آنها اکثراً این را متوجه نمی شوند چون مرکز تشنگی در بدن خیلی دقیق نیست. گاهی اوقات کمبود آب در بدن می تواند دردهای گرسنگی را به همراه داشته باشد، چون خیلی از ما مقدار آب مورد نیاز روزانه مان را از موادغذایی تامین می کنیم. اگر به اندازه کافی آب نمی نوشید و معمولاً احساس گرسنگی می کنید، هوس شما به غذا ممکن است به خاطر تشنگی باشد نه گرسنگی. آب همچنین به بالا بردن سطح انرژی بدن نیز کمک می کند، درنتیجه می تونید خیلی بهتر ورزش کنید تا کالری بسوزانید و وزنتان را پایین بیاورید. پس سعی کنید در روز حداقل 8 لیوان آب بنوشید.

* سهم های غذایی نادرست


وقتی برای کم کردن وزنتان رژیم می گیرید، فلسفه قدیمی هنوز هم که هنوزه کاربرد دارد "کم بخورید تا وزنتان پایین بیاید." گرچه همانطور که در موارد بالا گفتیم هیچیک از وعده های غذایی را نباید نادیده بگیرید، اما راه حل این است که کم بخورید و مداوم بخورید. خوردن غذای سبک در وعده های غذایی بیشتر کاهش وزنتان را تسریع میکند.

* اهداف غیرواقعی


ایجاد هدف هایی که دست یافتن به آنها خیلی سخت باشد یا هدف هایی که خیلی غیرواقعی باشند از جمله دلایلی است که تلاش شما برای کاهش وزن را ناکام میگذارد. وقتی تیپ بدنیتان اندومورف باشد (تیپ بدنی چاق و فربه) عاقلانه نیست اگر بخواهید اندام یک مانکن را پیدا کنید. رسیدن به اهدافتان در موفقیت شما اهمیت زیادی دارد. اگر به هدف هایتان دست پیدا نکنید، ممکن است آخر کار احساس کنید فردی شکست خورده هستید و هم انگیزه خود را از دست داده و ناامید و مایوس شوید.

سعی کنید هدف هایی کوچک و سهل الوصول برای خود پیدا کنید تا انگیزه ای باشد برای موفقیتتان. کم کردن همان یک کیلو وزن در هفته که معمولاً توصیه می شود ممکن است خیلی کند به نظر برسد اما حداقل آن این که بدون هیچگونه سختی و مشکلی می توانید به آن دست پیدا کنید. آنوقت است که حس پیروزی به شما دست می دهد و یک قدم به هدف کلی و بزرگتان که رسیدن به وزن ایدآل است نزدیک میشوید.
 

raha mehraboon

کـاربـر ویــژه
کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 24, 2014
ارسالی‌ها
281
پسندها
406
امتیازها
0
محل سکونت
تهران
دل نوشته
آدم وقـتی یـه حـس تکرار نشدنی رو با یکی تجـربه مـیکـنه . . . دیگه اون حــس رو با کـس دیگه ای نـمیـتونه تـجـربه کـنه ! بـعـضی حــس هـا . . . خــاص و نــاب هـسـتـنـد . . . مـثـل بــعـضـی آدم هـا . . . !
مدل گوشی
سیم کارت
برند گوشی
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

[SUP]چرا افراد در رژيم گرفتن موفق نيستند؟

[/SUP]


[SUP] بس كه رژيم گرفتم ديگه خسته شدم، هر دفعه به خودم مي*گم اين بار ديگه تا آخرش مي*رم، اما فايده نداره. وسط راه خسته مي*شم و ول مي*كنم. به نظرم من نمي*تونم رژيم بگيرم» شايد شما هم گاهي با خود يا با ديگران از اين دست گفتگو*ها داشته*ايد. اگر اينطور است بايد بگويم كه شما تنها نيستيد.[/SUP]
[SUP]سلامت نيوز :بسياري از كساني كه مي*خواهند وزن خود را كاهش دهند، تجربه مشابهي را داشته*اند: در يك زمان خاص، يك دليل خاص باعث مي*شود كه به فكر كم كردن وزن خود بيافتند، به كلينيك تغذيه مراجعه مي*كنند و رژيم مي*گيرند. تا مدتي همه چيز به خوبي پيش مي*رود اما بعد از مدتي كم كم انگيزه*شان ضعيف و ضعيف*تر مي*شود تا اينكه به كلي از رژيم خسته شده و آن را** رها مي*كنند.
بعد يك دوره شكم چراني! در پيش مي*گيرند و باز در يك زمان خاص ديگر، يك دليل خاص ديگر آن*ها را به فكر رژيم گرفتن مي*اندازد. اين بار به كلينيك ديگري مراجعه مي*كنند و باز** همان داستان تكرار مي*شود. پس از چند سال كه رژيم*هاي مختلف را تجربه مي*كنند مي*بينند كه از روز اول هم چاق*تر شده*اند. اين بار به فكر كارهايي مي*افتند كه يك بار براي هميشه آن*ها را از شر اين اضافه وزن لعنتي! خلاص كند. به همين خاطر به انواع داروهاي گياهي و شيميايي روي مي*آورند يا اينكه به سراغ جراحان مي*روند. اما آيا از اين راه*ها به نتيجه مي*رسند؟
فعلا به پاسخ اين سوال كاري نداريم. پرسشي كه به دنبال پاسخ آن هستيم اين است كه چرا در رژيم گرفتن شكست مي*خوريم؟ علت اصلي كه باعث مي*شود افراد اراده كافي براي رعايت رژيم غذايي خود را نداشته باشند، چيست؟
براي آنكه بتوانيم پاسخ اين پرسش را بدهيم، بايد ابتدا بدانيم آن چيزي كه به آن «اراده» مي*گوييم از كجا مي*آيد؟ به طور خلاصه، اراده حاصل انگيزه است. از ديدگاه روان*شناختي، ما هيچ كاري را بدون انگيزه انجام نمي*دهيم. اگر شما انگيزه كافي نداشته باشيد اين مطلب را نمي*خوانيد. اگر انگيزه كافي نداشته باشيد به كلينيك تغذيه نمي*رويد. خلاصه اينكه هيچ كاري بدون انگيزه امكان پذير نيست. پس در واقع سوال بالا را مي*توانيم اين طور مطرح كنيم كه چرا ما براي ادامه رژيم غذايي انگيزه كافي نداريم؟
براي درك اين موضوع بايد ببينيم كه انگيزه از كجا مي*آيد؟ چرا براي بعضي كار*ها انگيزه زيادي داريم (مثلا ساعت*ها در صف مي*ايستيم تا تله كابين سوار شويم) و براي بعضي كار*ها انگيزه كمتري داريم (به عنوان مثال آماده شدن براي امتحان)؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت كه منبع تغذيه انگيزه، «هدف» است. اهداف ما هستند كه تعيين مي*كنند ما براي چه كارهايي و به چه ميزاني انگيزه داشته باشيم. اگر اهداف ما به خوبي ترسيم شده باشند، بدانيم دقيقا به دنبال چه هستيم و بدانيم آن چيز چقدر براي ما ارزش دارد، آن وقت به** همان نسبت نيز انگيزه پيدا خواهيم كرد كه كارهايي را انجام دهيم كه ما را به اهدافمان نزديك*تر كند.
به موضوع اضافه وزن برگرديم. اگر هدف شما اين است كه وزن خود را كاهش دهيد، اين هدف مي*تواند در شما انگيزه ايجاد كند. اما سوال اينست كه چه ميزان؟ آيا اين انگيزه به اندازه*اي هست كه بتواند شما را تا انتهاي دوره درمان به پيش ببرد يا اينكه در ميان راه شما را خواهد گذاشت؟ كساني كه در بالا به تجربه آن*ها اشاره شد، كساني هستند كه انگيزه دارند، اما نه به ميزان كافي. به همين خاطر هم در ميانه راه متوقف مي*شوند و با اين كار تمام زحمت*هايي را كه متحمل شده*اند و همه هزينه*هايي را كه كرده*اند و زماني را كه به اين كار اختصاص داده*اند، به هدر مي*دهند. پس عاقلانه اين است كه پيش از هر اقدامي، راه*هاي از بين رفتن دستاورد*ها را ببنديم و پس از آن براي رسيدن به نتيجه تلاش كنيم. چنان كه مولانا مي*فرمايد:
اول اي جان دفع شر موش كن
وانگهان در جمع گندم كوش كن
چگونه انگيزه*اي قوي و پايدار در خود ايجاد كنيم؟
همانگونه كه در بالا به آن اشاره شد، براي داشتن انگيزه*اي قوي و پايدار، ضروري است كه هدف خود را به درستي تعريف كنيم. به همين منظور گام*هاي زير طراحي و تعريف شده است:
گام اول: براي چي؟
پيش از هر اقدامي از خود بپرسيد چرا مي*خواهم وزنم را كم كنم؟ دلايل خود را در يك برگه ليست كنيد و آن*ها را به ترتيب اولويت مرتب نماييد. به طوري كه اولين دليل، مهم*ترين دليل باشد. اين دلايل مي*تواند هر چيزي باشد كه شما را به فكر كاهش وزن انداخته است مثل: «به خاطر اندامم، زانو درد دارم، مي*ترسم ديابت بگيرم، دو ماه ديگه عروسي دعوتم و مي*خوام فلان لباس رو بپوشم و…». مسلما يك دليل به تنهايي نيست بلكه مجموعه*اي از دلايل شما را به اين كار ترغيب كرده است.
گام دوم: براي كي؟
بسيار مهم است كه بدانيد آيا اين دلايل تحت تاثير شخص (يا اشخاص) خاصي است؟ مثلا آيا همسرتان از شما خواسته است كه وزن خود را كم كنيد؟ آيا ريشخند فلان كس باعث شده به فكر لاغر شدن بيافتيد؟ آيا هدف شما از كم كردن وزن كسب رضايت و تاييد افراد خاصي است؟ يا اينكه خود شما به اين نتيجه رسيده*ايد كه وزن خود را كاهش دهيد. به طور خلاصه آيا منشا هدف شما در درون شما است يا در بيرون از شما؟
گام سوم: يعني كه چي؟
از خود بپرسيد كارهايي را كه براي كم كردن وزن خود انجام مي*دهيد (مثل رژيم گرفتن و ورزش منظم روزانه) براي شما چه معنايي دارد؟ آيا انجام اين كار*ها براي شما ناخوشايند است اما مجبوريد «جان كندني را بكنيد» يا از انجام آن*ها احساس شادابي و لذت مي*كنيد؟ آيا اضافه وزن براي شما يك «چيز لعنتي» است كه بايد به هر شكلي شده زود*تر از شر آن خلاص شويد يا اينكه وزن متعادل و سلامتي هدفي لذت بخش است كه دوست داريد به آن برسيد؟ آيا از ترس دچار شدن به بيماري*هاي مختلف مي*خواهيد وزن خود را كم كنيد يا براي اينكه لذت بيشتري از زندگي ببريد؟ در يك كلام آيا هدف شما هدفي جذاب است يا خير؟
حال دوباره به ليست دلايل خود نگاه كنيد. هر كدام از اين دلايل، بخشي از هدف شما را تشكيل مي*دهند. براي آن بدانيد براي رسيدن به هدف چقدر انگيزه داريد، از «جدول محاسبه اراده» استفاده كنيد. براي اين منظور، دلايلي را كه منشا آن ديگران هستند در ستون اهداف بيروني و دلايلي را كه منشا آن در درون خود شما است در ستون اهداف دروني جاي دهيد. توجه داشته باشيد كه بيشتر اهداف هم دروني هستند و هم بيروني. پس در نظر بگيريد كه اگر كل نمره*اي كه به يك علت تعلق مي*گيرد ۱۰ باشد، چند نمره را به منشا بيروني و چند نمره را به منشا دروني مي*دهيد. نمره*ها را در ستون*هاي مربوط به آن بنويسيد. سپس دلايل را دوباره غربال كنيد. اين بار مشخص كنيد كه انجام دادن كارهايي كه براي رسيدن به هدف انجام مي*دهيد تا چه حد براي شما لذت بخش يا سخت و آزار دهنده است و نمره آن*ها را در سطرهاي مربوطه بنويسيد. حال نمره*ها را با هم جمع بزنيد. هر چقدر نمره شما در خانه ۱ جدول بيشتر باشد، اراده و انگيزه شما قوي*تر و در نتيجه احتمال موفقيت شما بيشتر است و هر چقدر نمره شما در خانه ۴ بيشتر باشد، احتمال نيمه*تمام** رها كردن درمان بيشتر است.
[/SUP]
 
آخرین ویرایش:

raha mehraboon

کـاربـر ویــژه
کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 24, 2014
ارسالی‌ها
281
پسندها
406
امتیازها
0
محل سکونت
تهران
دل نوشته
آدم وقـتی یـه حـس تکرار نشدنی رو با یکی تجـربه مـیکـنه . . . دیگه اون حــس رو با کـس دیگه ای نـمیـتونه تـجـربه کـنه ! بـعـضی حــس هـا . . . خــاص و نــاب هـسـتـنـد . . . مـثـل بــعـضـی آدم هـا . . . !
مدل گوشی
سیم کارت
برند گوشی
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

سركه سيب و معماي لاغري
سركه سيب هنوز هم يكي از آن موادي است كه مردم به مصرف آن براي كاهش وزن، تمايل نشان مي دهد.

ارتباط بين سركه ي سيب و لاغري مطلب جديدي نيست. اولين مطلبي كه راجع به تاثير سركه سيب در كاهش وزن به چاپ رسيد مربوط به سال 1958 در كتاب (Folk Medicine) بود كه توسط جارويس Jarvis نوشته شد. اما مشكل اين است كه مطالعات نشان داده اند سركه سيب موجب كاهش وزن نمي شود!

دلايل كاهش وزن با سركه سيب

آن چه در اين كتاب ها براي كاهش وزن توصيه مي شود، استفاده از سركه سيب به ميزان دو قاشق غذاخوري قبل از هر وعده غذايي است.

آنها معتقدند با مصرف سركه سيب كه مزه خيلي جالبي ندارد ممكن است كه فرد غذاي كمتري بخورد. يا به عبارت ديگر، سركه سيب ممكن است موجب كاهش اشتها در فرد شود.

از طرفي براي مقابله با مزه ي نسبتاً تند و نامطبوع سركه سيب، برخي شركت ها آن را به شكل قرص درآورده اند و مي فروشند. با اين حساب اگر مزه ي نامطبوع و تند سركه سيب باعث كم خوردن غذا و به دنبال آن كاهش وزن مي شود، ولي به شكل قرص درآوردنِ آن، اين مزه را از بين مي برد. از بين بردن مزه يعني اينكه آن چه موجب كم شدن اشتها مي شود، مزه سركه سيب نيست.

در همين كتاب ذكر شده است كه مصرف منظم سركه سيب موجب سوختن چربي با سرعتي بيش از ذخيره آن مي شود.

ادعاي ديگر اين است كه پكتين موجود در سركه با كلسترول خون تركيب شده و آن را از بدن خارج مي سازد.

به هر حال همه اين ها در حد حدس و گمان باقي مانده است، اما واقعيت اين است كه سركه سيب موجب كاهش وزن نمي شود.

تنها مورد گزارش شده براي كاهش وزن با مصرف سركه در سال 2006 بود كه نشان داد افرادي كه همراه با نان دريافتي شان سركه سيب مي خوردند، احساس سيري بيشتري نسبت به آنهايي داشتند كه نان را خالي مي خوردند. ولي اين مطالعه ارزش علمي نداشت؛ چرا كه:

1- افراد شركت كننده كساني بودند كه اعتقاد خيلي زيادي به كاهش وزن در اثر مصرف سركه داشتند.

2- تنها 12 نفر در اين مطالعه شركت داشتند و كاهش وزن آن ها در حدود يك كيلو در يك ماه بوده است.

فوايد سركه سيب

اما به هر حال، مزيت سركه سيب اين است كه اثرات جانبي داروهاي كاهش وزن را ندارد و به همين دليل برخي به آن پناه مي برند.

سركه سيب موجب تحريك سيستم اعصاب مركزي نمي شود، بنابراين خطراتي كه قرص هاي لاغري داراي كافئين و افدرين براي بدن ايجاد مي كنند را ندارد.

سركه سيب همچنين داراي ويتامين ها و املاحي است كه براي بدن مفيدند، حتي اگر موجب كاهش وزن نشود.

به شما توصيه مي كنم به جاي سس هاي چرب (مثل سس مايونز) از اين سركه در تهيه سالاد استفاده كنيد تا هم از كالري كمتر آن نسبت به سس ها و هم از ويتامين ها و املاح آن بهره ببريد.

نكاتي در رابطه با مصرف سركه سيب

* هيچ مدرك مستندي از تاثير سركه سيب در كاهش وزن وجود ندارد.

* ممكن است با مصرف برخي داروها مانند ديوروتيك ها، ملين ها، داروهاي قلبي و ديابتي (زيرا سركه سيب كروم دارد و ممكن است سطح انسولين را تغيير دهد) تداخل نمايد.

در مصرف سركه سيب زياده روي نكنيد


* مصرف زياد و طولاني مدت آن ممكن است در برخي افراد موجب ناراحتي و زخم مري و معده شود.

* مصرف زياد آن ممكن است به ميناي دندان و ديگر بافت هاي دهان و گلو آسيب برساند.

* مصرف طولاني مدت آن موجب پوكي استخوان و كاهش پتاسيم مي شود.

شيوه ي صحيح لاغر شدن


برخي افراد هميشه به دنبال دارو يا رژيم هاي لاغري هستند كه معجزه كنند و نتايج عجيب و غريب و خيلي فوري نشان دهند؛ مثلا طي يك ماه، 10 كيلو لاغر شوند.

با اين كه تحقيقات زيادي نشان داده اند كه فقط يك رژيم لاغري معقول به همراه ورزش و فعاليت بدني مناسب مي تواند موجب كاهش وزن سالم و متناسب شود، با اين حال كاهش وزن فوري در اثر مصرف موادي چون سركه سيب براي برخي افراد جذاب است.

افراد چاق بايد از اين ادعاهاي دروغين و مصرف مواد غيرموثر و حتي گاهي مضر پرهيز كنند.

براي لاغر شدن، نكات زير را مد نظر داشته باشيد:


* نبايد رژيم هايي را كه بر پايه ي مواد غذايي مغذي نيست، امتحان كنيد.(مانند رژيم آب يا رژيم سركه سيب)

* نبايد رژيم هايي كه ادعاهاي عجيب و غريب در آن مطرح مي شود را امتحان كنيد.

* نبايد رژيم هايي كه فقط يك نوع غذا در آن به كار رفته است را اجرا كنيد، مانند رژيم پروتئين، رژيم بستني و ... .

* همچنين از رژيم هايي كه پول زيادي به صورت پيش پرداخت مي گيرند، پرهيز نماييد.

در واقع، موادي چون سركه سيب، ما را از حقيقت چگونگي كاهش وزن دور مي كنند.
اين بررسي مانند تحقيقات ديگر به ما ثابت مي كند كه مطمئن ترين، بهترين و نزديك ترين راه براي كاهش وزن، اجراي يك رژيم غذايي متعادل به همراه فعاليت بدني مناسب است. اين روش، يك راه عجيب و غريب براي درمان چاقي نيست، بلكه راهي براي كاهش تدريجي وزن و داشتن يك تغذيه ي سالم و يك روش زندگي سالم است.

 
آخرین ویرایش:

raha mehraboon

کـاربـر ویــژه
کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 24, 2014
ارسالی‌ها
281
پسندها
406
امتیازها
0
محل سکونت
تهران
دل نوشته
آدم وقـتی یـه حـس تکرار نشدنی رو با یکی تجـربه مـیکـنه . . . دیگه اون حــس رو با کـس دیگه ای نـمیـتونه تـجـربه کـنه ! بـعـضی حــس هـا . . . خــاص و نــاب هـسـتـنـد . . . مـثـل بــعـضـی آدم هـا . . . !
مدل گوشی
سیم کارت
برند گوشی
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

[SUP]چه نكاتي را براي تناسب اندام بايد رعايت كرد[/SUP]

[SUP]سلامت نيوز : با اين سه توصيه نه تنها وزن تان اضافه نمي شود بلكه كاهش نيز مي يابد :
به گزارش گروه ترجمه سلامت نيوز براي حفظ سلامتي و تندرستي تان بايد وزن نرمالي داشته باشيد زيرا همانطور كه مي دانيد بعضي از بيماريهاي از عوارض افزايش وزن نشات مي گيرند .
در اين مقاله قصد داريم سه توصيه اساسي براي كساني كه به وزنشان اهميت مي دهند مطرح كنيم :
افزايش وزن بر اثر مصرف غذاهاي چرب ، كالري هاي زياد حاصل مي شود و همچنين بدليل عدم فعاليت جسمي افزايش وزن تشديد مي شود .

سه نكته اساسي :
1* خواب بيش از هشت ساعت در شبانه روز شما را چاق مي كند .
2* ميل بيش از حد به خوردن غذا ، تنقلات و ... شما را فربه مي كند .
3* مقدار ويتامين هايي كه روزانه احتياج داريد محاسبه كنيد ( براساس فعاليت روزمره )

عواملي كه باعث افزايش وزن شما مي شوند :
[/SUP]
[SUP]خانه نشيني بيش از حد : [/SUP]

[SUP]منزل را ترك كنيد ، پياده روي كنيد .

رژيم هاي خودسرانه :
شايد در ابتدا باعث كاهش وزن شما شوند اما بعد از مدتي عوارض جبران ناپذيري را به همراه دارند مانند ناراحتي هاي معده ، اعصاب و ... . همين طور بعد از مدتي انگيزه خود را از دست مي دهيد و دوباره به برنامه غذايي قبلي خود باز مي گرديد به همين دليل توصيه مي شود نزد يك متخصص تغذيه برويد .

به اندازه كافي بخوابيد :
همان طور كه خواب زيادي باعث افزايش وزن مي شوند كمبود خواب نيز مشكل ساز مي شود . در هر دو مورد براي سلامتي شما مضر هستند .

عواملي كه باعث كاهش وزن شما مي شوند :
راهنمايي براي تغذيه سالم و كاهش وزن

موارد زير را آزادانه بخوريد
ميوه هاي تازه، سبزيهاي تازه خام و پخخته شده، هويج و ديگر سبزي هاي ريشه اي ، تمام سالادهاي سبزيجات، چاشنيها ، دانه هاي كامل غلات( براي مثال برنج قهوه اي و گندم سبوس دار)، پاستاي گندم كامل، نان كامل، كورن فلكس صبحانه حاوي غلات كامل، زرد آلوي خشك، آلوها، حبوبات ( براي مثال لوبياي قرمز ، نخودها، لوبياهاي روغني،عدس ها) ، تمام ماهي ها و صدف ها، ماست كم چرب ، پنير كم چرب، شير بدون چربي، )

غذاهايي كه بايد به ميزان متعادل و با احتياط بخوريد
غلات تصفيه شده(براي مثال نان سفيد) ، روغنهاي طبخ غذا با كيفيت خوب(مانند روغن زيتون، زوغن گردو، روغن بادام) ، ميوه هاي خشك به غير از مواردي كه در چراغ سبزذكر شد ، ماست با چربي متوسط، شير نيمه چرب، مغزهاي تازه و بذرها (نه به شكل نمكي و كبابي) ، گوشتهاي فرآوري شده و آماده (ترجيحا كم چرب) ، آبميوه ها .
غذاهايي كه بايد از خوردنشان اجتناب كنيد و يا در مقادير بسيار كم بخوريد
كيك ها، بيسكويت ها، شكلاتها، شيريني ها، پودينگ، كره، كله پاچه، مارگارين، كرم وخامه، كلوچه، اسنكهاي كوچك نمكي، پنيرخامه اي، توليدات گوشتي و گوشتهاي چرب ، نوشيدني هاي شكري، غذاهايي كه عميقا سرخ شده است، چيپس ها، انواع فست فود شامل سيب زميني سرخ كرده، سوسيس و كالباس .

آب معدني بخوريد

سبزيجات ، غذاهاي بخار پز مصرف كنيد .
نكته مهم پاياني كه براي تثبيت كاهش وزن بايد تاكيد نمود آنست كه فعاليت بدني را فراموش نكنيد . تمام مطالعات نشان مي دهد كه موفق ترين افراد در نگهداري كاهش وزن آنهايي هستند كه فعاليت بدني منظم دارند، چرا كه با فعاليت بدني كالري بيشتري را مي توانيد بسوزانيد و بدون افزايش وزن، بيشتر نيز مي توانيد بخوريد.
اميد داريم كه با اجراي اين توصيه ها بتوانيد وزنتان را كاهش دهيد .
مترجم:ندافراهاني

[/SUP]
 
آخرین ویرایش:
بالا پایین