Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اوان، دریاچه ای بر بام قزوین + تصاویر

اطلاعات موضوع

Kategori Adı استان قزوين
Konu Başlığı اوان، دریاچه ای بر بام قزوین + تصاویر
نویسنده موضوع *SiMiN*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *SiMiN*

*SiMiN*

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Feb 16, 2014
ارسالی‌ها
5,086
پسندها
1,974
امتیازها
113
محل سکونت
تهران
تخصص
نقاشی کردن،نت
دل نوشته
همه ی انسانها برابر آفریده شده اند
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

دریاچه اُوان، در 88 کیلومتری شمال شرق قزوین واقع شده است. از اتوبان تهران- قزوین که به ورودی قزوین و در اصطلاح مردم محلی، به میدان غریب کش رسیدید، سمت راستتان تابلوی الموت را می بینید. مسیر قزوین و الموت که مسیری تماشائی و پر از دشت های سرسبز و البته کوهستانی و صعب العبور و پر از گردنه های خطرناک و بسیار زیبا است را ادامه می دهید. از رجائی دشت که بگذرید و حدود 3 ساعت که راه بپیمائید به یک دو راهی می رسید. یک راه به سمت الموت می رود و راه دیگر به دریاچه اُوان. پس از طی 8 کیلومتر و گذشتن از روستای سرسبز زرآباد، گردنه آخر را که رد کنید ، دریاچه اُوان پیدا می شود.

اُوان دریاچه ای است با مساحت 70 هزار متر مربع که در ارتفاع 1815 متری از سطح دریا و در میان چهار روستای اوان، وربن، زوار دشت و زرآباد واقع شده است. عمق دریاچه طبق آخرین برآورد که یک گروه غواصی در سال 92 انجام دادند برابر با 6.8 متر اندازه گیری شده است. هیچ رودی به دریاچه نمی ریزد و آب آن از چشمه های جوشانی که از کف دریاچه به بالا می آید تامین می شود و از سرریز آب دریاچه، مزارع کشاورزی اطراف تغذیه می گردد.

به علت ارتفاع بالای دریاچه و قرار گرفتن در دامنه ی کوه خشچال، آب و هوای دریاچه در زمستان و پائیز بسیار سرد است که در زمستان، سطح دریاچه یخ می بندد و می توان در آن اسکیت سواری کرد. در فصل تابستان، آب دریاچه برای شنا مناسب است و علاوه بر آن قایق های پدالی در فصول معتدل و گرم، پذیرای گردشگران خواهد بود و دقایقی لذت بخش را رقم خواهد زد. برای رفتن به دریاچه اُوان می توان از تورهای گردشگری یک روزه استفاده کرد و علاوه بر آن، اگر گروه کوچکی بودید می توانید با کرایه تاکسی یا مینی بوس در شهر قزوین از طبیعت الموت و اُوان لذت ببرید.

برای رفتن به دریاچه، حتما لباس گرم با خودتان ببرید و وعده ی غذایی همراه داشته باشید. در کنار دریاچه سرویس های بهداشتی و محل هایی برای چادر زدن و فضایی برای پارک اتومبیل هم پیش بینی شده است تا دغدغه کمتری برای گردشگران وجود داشته باشد.
دریاچه اُوان
دریاچه اُوان
دریاچه اُوان
دریاچه اُوان
دریاچه اُوان
دریاچه اُوان
 
بالا پایین