Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

چه خونهایی به هم میخورند

اطلاعات موضوع

Kategori Adı روش های زندگی بهتر
Konu Başlığı چه خونهایی به هم میخورند
نویسنده موضوع mosTafa
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan mosTafa

mosTafa

مـدیـر ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Sep 15, 2013
ارسالی‌ها
5,132
پسندها
4,080
امتیازها
113
محل سکونت
مشهد
تخصص
انتخاب آدم اشتباهی
دل نوشته
لیاقت ش رو نداشت ...
بهترین اخلاقم
احمق م
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه

اعتبار :

مثلا اگر گروه خونی مرد( - O) و گروه خونی زن( +O) باشه مشكلی وجود داره؟

اگر چنانچه RH گروه خون مرد مثبت باشد یعنی دارای یکی از گروههای O+،A+،B+ ویا AB+ باشد وRH گروه خون زن منفی باشد یعنی دارای یکی از گروههای O-،A-،B- ویاAB- باشد در صورت بروز حاملگی ودر صورتی که RH جنین مانند RH مرد (مثبت) باشد در بدن مادر آنتی بادیهایی بر علیه سلولهای قرمز جنین ایجاد میشود .اماچون مفداراین آنتی بادی درحاملگی اول کم است مشکلی درحاملگی اول برای نوزادایجاد نمی شود اماچون درهنگام زایمان خون نوزاد به مقداربیشتری باخون مادرتماس پیدا می کند مقدارآنتی بادی ضد RH زیاد شده ودرحاملگی های بعدی باعث بروز زردی شدید ویاحتی سقط جنین می شود.
درصورتی که درطول دورا ن بارداری اول یا طی 72ساعت پس اززایمان شیوه ی موثری برای سد نمودن وتصفیه سریع سلولهای RH مثبت ازجریان خون مادربه کاررود درحاملگی های بعدی نیز مشکلی ایجاد نمی شود.
شیوه ی متداول استفاده ازآنتی بادیهای ضد RH که Rhogam نامیده می شود است 72 ساعت بعد اززایمان مادر آمپول روگام دریافت کند .
اگرچنانچه گروه خونی مرد RH منفی باشد هیچ مشکلی ازنظر گروه خونی برای ازدواج ندارد (باهرگروه خونی که طرف مقابل داشته باشد سازگاری دارد).


برای ازدواج چه گروههای خونی به هم میخورند و چه گروههایی به هم نمیخورند ؟

منظور از ناسازگاریهای خونی در ازدواج بیشتر مربوط به RH می باشند و ناسازگاریهای ABO‌ خیلی كم لحاظ می شود . بدین معنی كه اگر مادر گروه خونی RH- داشته باشد و پدر گروه خونی RH+ در اولین زایمان آنتی بادیهای تولید شده به بچه اول منتقل می شود و چون مقدار آن خیلی پایین است باعث زردی خفیف می شود ولی در بچه های دوم و به بعد این علائم به خطار افزایش آنتی بادی بیشتر بروز می كند . برای این كار در جاملگی اول در این افراد به مادر آمپول ضد RH‌ تزریق می شود تا در حاملگی های بعدی جبران شود . این نوع ناسازگاری نیز مانع از ازدواج نمی شود . فقط در موردی كه بیماریهای ژنتیكی وارثی و یا بیماریهای خونی كه از طریق ارثی منتقل می شود سفارش به مشاوره ژنتیكی شده است تا در صورت انتقال بیماری به فرزند ازدواج صورت نگیرد .



آیا ممکن است یک زوج به تنهایی مشکل خونی نداشته باشند اما در ازمایش ازدواج با هم مشکل پیدا کنند؟

بلی مثلا در تالاسمی مینور كه به تنهایی افراد مشكلی ندارند و فقط ناقل یك صفت هستند و در صورت ازدواج با یك فرد مینور در هر حاملگی 25٪ احتمال بوجود آمدن یك فرد تالاسمی ماژور می رود.

گروه خونی من ا ب مثبت وگروه خونی دختری كه میخواهم با او ازدواج كنم ب منفی
می باشد ایا ازدواج ما در اینده بامشكلی روبرو میشود یا نه؟؟؟؟

اختلال ارهاش در صورت عدم درمان می تواند در فرزندان بعدی یا سقط مشكل ایجاد نماید. بایستی در هر حاملگی یا سقط همسر شما با نظر متخصص زنان از آمپول روگام استفاده نماید. در این صورت خطری وجود نخواهد داشت.
بهرصورت مشاوره ژنتیك قبل از ازدواج و قبل بارداری قطعا به سود شماست.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: BlueBoy
بالا پایین