Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

حمایت نیکی کریمی،حاتمی‌کیا و160 تن از سینماگران ازمردم غزه

اطلاعات موضوع

Kategori Adı خبرهای داغ روز
Konu Başlığı حمایت نیکی کریمی،حاتمی‌کیا و160 تن از سینماگران ازمردم غزه
نویسنده موضوع ***HeleNa***
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ***HeleNa***

***HeleNa***

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Mar 17, 2014
ارسالی‌ها
5,011
پسندها
855
امتیازها
113
محل سکونت
tEhRaaN
سیم کارت

اعتبار :

حدود 160 سینماگر و هنرمند کشور به منظور همدردی و همصدایی با مردم مظلوم غزه و محکومیت حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و جنایات گروه‌های تکفیری و داعش با انتشار نامه‌ای اعتراض و انزجارشان را نسبت به این گونه اقدامات و افکار ضدانسانی ابراز داشتند.



بخش‌هایی از این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای بان کی مون
دبیر کل محترم سازمان ملل متحد
با سلام و احترام
قطعا جنابعالی نیز با ما هم عقیده هستید که گذشته سازمان ملل متحد و برخی مدیریت های اعمال شده بر آن، همیشه موجب سربلندی آن نبوده است و در دوره هایی که چشم بستن بر نسل کشی ها، تجاوزات، بی عدالتی، ظلم و بی قانونی بر ملل محروم در دستور کار حاکمان سازمان قرار داشته، هتک حیثیت این نهاد را باعث گردیده و هرگاه که برای حمایت از انسان و انسانیت و دفاع از مردم مظلوم و محروم جهان وارد عمل شده، اعتبار، حیثیت و آبرو را نه تنها برای مجموعه سازمان بلکه به ویژه برای مدیران آن به ارمغان آورده است.
اکنون جنابعالی مسئول حفظ آبرو و حیثیت این نهاد بین المللی هستید. با تورقی کوتاه و مرور بر اخبار و اظهار نظرهای بین المللی به راحتی می توانید دریابید که جهان در واکنش به ستم ، خشونت، خونریزی، بی عدالتی و پلشتی بیشمار ی که بر مردم مظلوم غزه می رود چه موضعی دارد.
مردم بی دفاع عراق و غزه ناجوانمردانه قتل عام می شوند، زنان و کودکان و سالخوردگان در این سرزمین ها برای اندک آرمیدنی به دنبال مأمن حقیری می گردند و تروریسیم در دنیا و به خصوص در شرایط کنونی در منطقه خاورمیانه ، آرامش را از همه ربوده است . آن هم در دورانی که شما دبیر کل سازمان ملل متحد هستید.
ما هنرمندان و سینماگران ایران به حکم وظیفه انسانی، ملی و تاریخی خود به پیروی از اعتقادات دینی و ارزشهای الهی، از شما که انسانی مؤثر در یک نهاد بین المللی هستید انتظار داریم که نقش تاریخی و تاریخ سازتان را در این برهه از زمان ایفا نمائید و با استفاده از تمامی ظرفیت ها و توانمندی های حقیقی و حقوقی خود گام مؤثری در جهت برقراری صلح و امنیت جهانی بردارید.
ما براین باوریم که هوشمندی و تدبیر جنابعالی می تواند نه تنها قلب و دیدگان کودکان، زنان و سالخوردگان بی پناه غزه و عراق را شاد گرداند، بلکه تحسین بشریت را هم نسبت به ورود شما برای پایان دادن به این مصیبت ها برانگیزد.
جناب آقای بان کی مون، قطعا دیر یا زود جنابعالی این مسئولیت را یرای استقرار در جایگاه های دیگر ترک می نمائید. امیدواریم در روز وداع وجدانی آسوده و دعای خیر بشریت بدرقه تان باشد.
هنرمندان و سینماگرانی که تاکنون در این اعتراض جمعی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه همراه شدند به این ترتیب است:
ابراهیم حاتمی‌کیا، محمدمهدی عسگرپور، داریوش مهرجویی، سیدرضا میرکریمی، منوچهر شاهسواری، جمشید مشایخی، مجتبی راعی، نیکی کریمی، سیدغلامرضا موسوی، منوچهر محمدی، بهروز افخمی، محمدرضا شرف‌الدین، ابوالفضل جلیلی، سیدضیاءهاشمی، علیرضا داودنژاد، جواد نوروزبیگی، حبیب احمدزاده، پوران درخشنده، سیدجمال ساداتیان، هانیه توسلی، بابک حمیدیان، سعید راد، علیرضا امینی، مهدی جعفری، کامران ملکی و ....(روابط عمومی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت)
 
بالا پایین