Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

تولد دوباره مهمترین نسخه‌ کرنل لینوکس

اطلاعات موضوع

Kategori Adı لینوکس
Konu Başlığı تولد دوباره مهمترین نسخه‌ کرنل لینوکس
نویسنده موضوع DaniyaL
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan DaniyaL

DaniyaL

Wing To Fly
کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
Feb 5, 2014
ارسالی‌ها
1,300
پسندها
1,877
امتیازها
113
محل سکونت
Rasht
دل نوشته
آدمها تو را نمی فهمند فقط ترجمه ات میکنند آن هم به زبان خودشان
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
جنسیت
ماه تولد

اعتبار :

تولد دوباره مهمترین نسخه‌ کرنل لینوکس





یکی از دلایل گسترش صنعت کامپیوتر‌های شخصی، گسترش و بهبود سیستم‌عامل‌ها بوده‌اند تا کاربران عادی نیز بتوانند برای برطرف‌کردن نیاز‌های خود از کامپیوتر‌ها استفاده نمایند ، سیستم‌عامل‌ها با سیر تکاملی که داشته‌اند توانسته‌اند بستری مناسب برای بهره برداری از سخت‌افزار‌ها و ارائه خدمات کاربردی برای کاربران خود را هرچه بهتر فراهم آورند.





سیستم‌عامل‌ها در دنیای امروزی، طیف گسترده‌ای از خدمات را برای کاربران در سطوح مختلف ارائه می‌کنند؛ بسیاری از سرویس‌ها و نرم‌افزار‌های کاربردی امروزی، وابسته‌ی ساختار پیشرفته و بهبود‌یافته سیستم‌عامل‌ها می‌باشند که بستری مناسب را برای آنها ایجاد کرده اند. به عبارتی دیگر، بدون داشتن یک سیستم‌عامل مناسب امکان ارائه‌ی موفق برنامه‌های کاربردی وجود ندارد و موفقیت برنامه‌های کاربردی، کاملاً وابسته به سیستم‌عاملی است که این نرم‌افزار بر روی آن ارائه می‌شود.



18 سال پیش در چنین روزی یعنی 9 جوئن 1996، نسخه دوم از کرنل سیستم‌عامل لینوکس که تغییرات گسترده‌ای را در ساختار خود به همراه داشت، ارائه گردید. در کنار این موضوع که بعد از انتشار اولیه‌ی آقای لینوس تروالدز در سال 1991، حدود سه سال یعنی مارچ 1994 تا ارائه‌ی نسخه‌ی 1.0.0 طول کشید، نسخه 2.0.0 شاید بزرگترین کمک را به گسترش سیستم‌عامل لینوکس بدلیل پشتیبانی از معماری‌های گوناگون پردازنده‌ها کرده باشد.
درحال حاضر توزیع‌های گوناگونی بر اساس هسته‌ی لینوکس ارائه شده است که شاید پرطرفدار‌ترین این توزیع‌ها اوبونتو باشد. با وجود اینکه سیستم‌عامل لینوکس در حال حاضر همانند سیستم‌عامل ویندوز شرکت مایکروسافت، در میان کاربران خانگی عمومیت ندارد و بازار بزرگی از کاربران در این بخش در اختیار ویندوز می باشند، ولی سیستم‌عامل‌های لینوکس در نسخه‌ی سرور، سهم قابل توجهی از بازار سرور‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. در کنار این موضوع تلاش‌های گسترده‌ای نیز برای گسترش سهم سیستم‌عامل‌های لینوکس در بازار کاربران شخصی در سال‌های اخیر صورت پذیرفته است که برای نمونه می‌توان به سیستم‌عامل اوبونتو که یکی از توزیع های لینوکس به حساب می آید، اشاره کرد.




منبع: زومیت

 
بالا پایین