Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آشنایی با الگوریتم پنگوئن گوگل

اطلاعات موضوع

Kategori Adı ابزارهای وب مسترها
Konu Başlığı آشنایی با الگوریتم پنگوئن گوگل
نویسنده موضوع DaniyaL
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan DaniyaL

DaniyaL

Wing To Fly
کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
Feb 5, 2014
ارسالی‌ها
1,300
پسندها
1,877
امتیازها
113
محل سکونت
Rasht
دل نوشته
آدمها تو را نمی فهمند فقط ترجمه ات میکنند آن هم به زبان خودشان
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
جنسیت
ماه تولد

اعتبار :

آشنایی با الگوریتم پنگوئن گوگل

گوگل از چند روز قبل از اینکه بزنه نتایج جستجو را زیر و رو کنه تو وبلاگش اطلاع داده بود که میخواد در راستای مقابله با سایت های اسپم اقدامات جدیدی را انجام بده. الگوریتم پنگوئن که پس از کلی به روز رسانی در الگوریتم پاندا به بازار اومد، میخواد با موارد زیر در زمینه اسپمینگ مبارزه کنه:


استفاده از کلمات کلیدی نامربوط
استفاده از شبکه های لینک برای افزایش پیج رنک گوگل
لینک های ورودی غیر طبیعی
کلمات کلیدی متمرکز بر anchor text
کپی برداری
توجه کنید که بخش اعظم کار بر روی کلمات کلدی و لینک کردن اونها و به نوعی anchor text میگرده.

این نوشته ای که دارم براتون مینویسم برگرفته از حداقل ۲۰ مقاله مختلف هست و امیدوارم به نوعی بتونه کلا سوالات شما را جواب بده!
حالا چرا پنگوئن؟ چون پنگوئن باهوشه و زیرک (آره جونه عمش!)
یک نکته جالب دیگه اینکه میدونید چرا الگوریتم قبلی پاندا بود و این یکی هم پنگوئن؟ توجه کردید هر ۲ این حیوانات سیاه و سفید هستن؟! بله این برای اشاره به سئو کار های کلاه سفید (سئو کارهای خوب) و سئو کار های کلاه سیاه (سئوکارهای بد) هست. یعنی اینها در کنار هم در یکجا قرار دارن! (این را باید اضافه کنم که این کلا برداشت شخصیه خودمه و از هیچ جای دیگه ای نیست!
)
حالا این پنگوئن اومد و به گفته خودشون ۳% از نتایج را شامل شده و اینطوری زده کل دنیا را بهم ریخته.
بهتره با دلایلی شروع کنیم که به نظر ما این آپدیت و الگوریتم را شدیدا دارای مشکل میدونه:
بزارید با نگاهی به اوضاعی که این پنگوئن در اوضاع سایت های جهان ایجاد کرده بریم جلو. لیست زیر نمایانگر تغییرات عمده در سایت های بزرگ هست که به گفته خودشون باعث شده ضررهای هنگفتی هم متحمل بشن. این لیست را فقط بخاطر یکی از گزینه های اون قرار دادم. بله سایت رسمی شرکت htc هم از گزند این سیستم شناسایی اسپم گوگل دور نبوده. این به خوبی نشون میده که این سیستم یک سایت رسمی را هم اسپم میدونه. به نظر شما درسته؟

البته قبلا در این زمینه مثالی هم در مورد جستجوی نتایج “کفش های جدید” زده بودیم.
شما اگه کاری را انجام بدید و مطمئن باشید که مشکلی نداره قطعا نمیایید همون اول رسما اعلام کنید که اون هایی که مشکل دارن بیان اینجا و بگن تا ما بررسی کنیم! ولی گوگل این کار را کرده. یک بخش رسمی را گذاشته بعد از آپدیت پنگوئن و گفته که هر کسی که سایتش مشکل پیدا کرده اینجا بگه و توضیح بده تا بررسی کنیم. جالبه که تو همین چند روز هم یملیون ها درخوسات دریافت کرده که بازم دلیلی بر مشکلات این آپدیت هست.
شما هم میتونید به این صفحه برید و از گوگل با وارد کردن آدرس سایت و کلمات کلیدی که در اون ها کاهش رتبه داشتید بخواهید که سایتتون را بررسی کنه.
مورد سوم که خیلی از دوستان هم این روز ها باهاش برخورد داشتن اینکه برعکس خواسته گوگل از این الگوریتم، یکسری از سایت های اسپم شدیدا بالا اومدن! که خوب نمیتونیم مثال بزنیم چوk ایجاد ناراحتی می کنه ولی خوب قطعا خودتون دیدید.

حالا یک نتیجه گیری کوچیک تا اینجای بحث:
این الگوریتم مشکل زیاد داره. البته نیت گوگل خیره ولی خودش هم این مشکلات را قبول داره. ولی به گفته Joe Finn این یک bucket testing هست. bucket testing یک مکانیزم ساده برای تست کردن اثرات یکسری از تغییراته. این نوع تست برای افراد مختلف در جستجوها نتایج مختلفی را ارائه می کنه و میخواد واکنش اون ها به این مسئله را ببینه و گوگل تصمیم گیری کنه که تغییرات به کاربران کمک کرده یا نه؟! به همین خاطره که میبینیم یکسری سایت با شرایط کاملا مشابه، شرایط متفاوتی در این آپدیت پیدا کردن.
تست های بیشتری در راهه که این پنگوئن تکامل پیدا کنه و البته تغییرات زیاد. پس عجله نکنید. این تغییرات ممکنه چند هفته طول بکشه.
برای ایجاد تغییرات در سایتتون فعلا کمی صبر کنید.
مشکلاتی که پنگوئن گوگل را ناراحت می کند!
البته مباحثی که در این قسمت ارائه میشن به نوعی تکراری هستن و همونایی هستن که گوگل از قبل هم باهاشون مشکل داشته ولی خوب الان به جد داره باهاشون برخورد می کنه و البته چند تاییشون هم تازه رو شدن:
استفاده مفرط از anchor text : شاید مهمترین قسمت این الگوریتم برخورد با همین قضیه باشه. یعنی اگه شما با یک کلمه کلیدی خیلی لینک شده باشید و تو سایت هم از اون خیلی استفاده کرده باشید، سایت شما بعنوان اسپم شناسایی میشه!
من موندم کجای این پنگوئن باهوشه! الان یک سایت مثل سایت ما که کلمه کلیدی و اسم و همه چیز سایت میشه سئو، رو چی مانور بده؟ مثلا سایت را با کلمه زودپز لینک کنن؟ سر جمع موضوعات چنین سایتی حول مباحثی از قبیل بهینه سازی، بک لینک و پیج رنک هست. تو همه نوشته ها استفاده میشن و هر جا هم لینکی از ما و نوشته های ما باشه با همین عناوینه!
بعد از برخورد شدیدی که با این قضیه داشتم بهتره براتون بازش کنم چون شدیدا مورد نظره گوگله:
گوگل خودش رسما اعلام کرده که بک لینک مهمترین عامل پیج رنک و رتبه سایت در جستجو هاست. به همین خاطر میخوان با اونایی که از خرید بک لینک و یا تبادل بک لینک برای افزایش و بهبود این موارد استفاده می کنند برخورد کنه. ۲ تا راه هم پیش روی خودش گذاشته:
یکی اینکه مردم بیان و بصورت خودجوش سایت هایی که بک لینک میخرن و میفروشن را معرفی کنن.
دوم اینکه خودش میاد و با توجه به تعداد لینک ورودی و خروجی و یکسری موارد که خودش در نظر گرفته این مورد را تشخصی میده.
در کل بزارید اینطوری براتون بگم : بک لینکی از نظر گوگل ارزش داره که اولا به مطالب شما باشه و نه به سایت شما. دوما تو سایتی به شما لینک داده بشه که موضوعش مرتبط با سایت شماست و سوما تعداد این بک لینک ها مهم نیست و کیفیتشون اهمیت بیشتری داره.

مطالب تکراری : سعی کنید مطالبتون تکراری و کپی برداری از سایت های دیگه نباشه. الان خیلی از دوستان شاکی میشن و میگن فلان سایت از ما کپی میکنه ولی اوضاعش بهتره. باید بگم بله و این چزء همون سوتیهای الگوریتم محسوب میشه.

چگالی بالای کلید واژه ها : یکی دیگه از مشکلات اینکه یکسری کلمه کلیدی تو همه نوشته ها در عنوان و توضیحات نوشته هم استفاده میشه. واقعا این هم از موارد گیج کنندست. مثلا تو همین سایت سئو که همه مطالب در مورد سئو هست چه باید کرد را نمیدونم!

ویروس و تروجان ها : مواظب حفره های امنیتی قالب و افزونه های سایتتون باشید. اگه سایتتون به یکی از این تروجان ها و یا ویروس ها آلوده بشه، اساسی پنگوئن را نسبت به شما بی اعتماد می کنه.

مطالب کم و تبلیغات زیاد : من که خودم با این مورد شدیدا موافقم. یکسری از سایت ها کلا شده تبلیغات. نمونش سایت های موزیکه که حدود ۵۰ متر اسکرول را باید بکشی پایین تا برسی به اولین پست! گوگل برای این قضیه هم سیستمی را پیاده کرده که همین قدر بدونید که سعی کنید تو قسمت بالای سایت تبلیغات نزارید اگه هم میخواهید بزارید تو قسمت های میانه به پایین قرار بدید.

فروش لینک متنی : خوب این مورد را برای اینکه جزء روش های کلاه سیاه ها برای افزایش پیج رنک و رتبه سایت حساب میشه باهاش شدید برخورد کرده و نمونش هم که تو این آپدیت پیج رنک گوگل دیدید. مثلا پارس تولز از ۶ رسید به ۳ !

استفاده از روش های کلاه سیاه ها در سئو : در کل سیستم های اسپمینگ. مثلا همین اسکریپت های ایجاد تگ و یا وارد کردن جستجو های گوگل و … جزء این موارد محسوب میشن که گوگل میخواد باهاشون برخورد کنه ولی خوب یکسریشون سالم موندن!

خودداری از تبادل لینک : این از همون قضایاست که گفتم از قدیم هم گوگل شناخته بودش و باهاش مشکل داشت و در راستای اون تبادل لینک سه طرفه معرفی شد.

عدم استفاده از لینک و مطالب مخفی : یکسری از دوستان کلمات کلیدی و یا لینک هایی را با رو شهایی مثل استفاده از رنگ زمینه و یا کدهای استایل بصورت مخفی در صفحه استفاده می کنن که خوب روبوت های گوگل به راحتی تشخصی میدن و نمره منفی به سایتتون میدن.

لینک غیر مرتبط به موضوع : در راستای همون مشکل اول در زمینه anchor text باید بگیم که درسته باید به نوشته ها لینک بدید ولی خوب بیخود و بی جهت هم این کار را نکنید و هر کلمه کلی را به یک موضوع که بهم ربط ندارن لینک نکنید.

پست مهمان : به این موضوع از دو زاویه نگاه می کنیم. یکی منافع اون برای شما و یکی ضررهاش. منفعت این قضیه اینکه برید تو سایت هایی که هم موضوع سایت شما هستن و امکانش وجود داره پست مهمان بزارید و به نوشته ها و مقالات خودتون لینک بدید.
حالا ضررش ۲ نوعه : یکی اینکه مطالبی که تو سایت های دیگه هم میزارید باید ارزشمند باشه و نه فقط برای قرار دادن لینک.اگه اینطوری باشه گوگل جریمتون میکنه بجای اینکه تشویقتون کنه!
دومیش اینکه شماییکه امکان ارسال پست مهمان را در سایتتون قرار میدید باید حواستون باشه که نویسندگان مهمان نیان و مطالب کپی و بی ارزش بزارن که به ضرر سایت شما میشه!

صفحات را برای انسان ها بسازید نه روبوت ها : قبلا هم بهتون گفته بودم که وقتی مطلبی مینویسید برای انسان ها بنویسید نه اینکه حواستون به روبوت ها باشه. مثلا تو عناوین و یا همون لینک نوشته ها که در موردش صحبت کردیم. اصلا فایل humans.txt هم یه جورایی برای همین قضیست که به انسان ها بفهمونیم این کار انسانه نه یک سیستم اتوماتیک!

ایجاد سابدامین و دامنه های مختلف با محتوای یکسان : این هم که خوب میشه نوعی از همون کپی کردن که اینطور که معلومه گوگل چند روز قبل از این آپدیت پنگوئنی هم دامنه های پارک شده را مورد عنایت قرار داده!


حالا ۲ تا مورد را میگم که گوگل و پنگوئن تازه واردش را خوشحال می کنه :

ایجاد مطالب پر محتوا : گوگل تو گوگل وبمستر رسما اعلام کرده که Content is the king . دیگه خودتون تا ته قضیه را برید. گوگل به دنبال مطالب ارزشمند برای کاربرانش هست. همچنین گفته :
شما فقط بنویسید و خوب بنویسید. نمیخواد به چیز دیگه ای مثل سئو فکر بکنید. وقتی خوب بنویسید دیگران مطالب شما را لینک می کنن و همین باعث میشه که شما پیج رنک بگیرید و در جستجو ها بالا بیایید.

گوگل پلاس : یکی از مواردیکه اهل فن تو این آپدیت مورد اهمیت دونستن. البته من خودم نتونستم چیز خوبی از این مورد متوجه بشم ولی خوب تا این حد که میدونم اینکه یک کد تو سایت بزاریم و بگیم ما را در گوگل محبوب کنید کافی نیست. باید تو گوگل پلاس مطالب زاریم. دیگران مطالب را به اشتراک بزارن و پباس کنن. نمونش آسان دانلود با حدود ۴۵۰۰ پلاس که با کاهش شدید رنک مواجه شد!

منبع: 3eo.ir
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy
بالا پایین