Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

خبرهای خوش ...ارتودنسی نامرئی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı دندان پزشکی
Konu Başlığı خبرهای خوش ...ارتودنسی نامرئی
نویسنده موضوع *مینا*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *مینا*

*مینا*

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Sep 12, 2013
ارسالی‌ها
3,063
پسندها
366
امتیازها
83
محل سکونت
زیر اسمون خدا
تخصص
ترانه سرا
دل نوشته
هر وقت دلت شکست خورده هاشو خودت جمع کن نزار هر نامردی منت دست زخمیشو روت بزاره
بهترین اخلاقم
بخشیدن
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه

اعتبار :

[h=2]خبرهای خوش ...ارتودنسی نامرئی[/h]
شاید شما از منظره براکت(نگین)‌های ارتودنسی بر روی دندان‌های تان چندان راضی نباشید. شاید هم تصور کنید چهره‌ تان بدون این سیم‌ کشی‌ فلزی زیباتر است.

بسیاری از نوجوانان هم از دستگاه‌ های بزرگ ارتودنسی که بر روی صورت، چانه و گردن و پشت سرشان تکیه دارند، دل خوشی ندارند و احساس می ‌کنند در میان دوستان شان انگشت ‌نما خواهند شد، ولی این روزها خبرهای خوشی به گوش می ‌رسد که شما را از شر برق فلزات در لبخندتان راحت می ‌کند.

"ارتودنسی نامرئی" نام روش جدیدی در ارتودنسی است که این روزها در کشورهای اروپایی و آمریکایی سر و صدای زیادی به پا کرده است.

خیالتان راحت، کسی متوجه نمی ‌شود
Invisaling نام یک روش جدیدی برای ارتودنسی و مرتب کردن دندان‌هاست. در این روش بدون استفاده از سیم، دندان ‌ها مرتب می ‌شوند. به این شکل که برای هر فرد یک سری پلاک (قاشقک) مخصوص پلاستیکی ساخته می ‌شود که هر کدام پله پله موقعیت دندان‌ ها را اصلاح و به موقعیت صحیح هدایت می کند و در نهایت دندان ‌ها مرتب می ‌شوند.


اگر شما به زیبایی چهره خود حساس هستید، استفاده از این روش را به شما پیشنهاد می‌کنیم، چون هنگامی که این پلاک‌ های شفاف را روی دندان‌های تان می گذارید، اصلاً قابل مشاهده و تشخیص نخواهند بود. هیچ‌ کس متوجه نمی ‌شود که شما دندان‌هایتان را ارتودنسی کرده اید.

این روش برای افرادی که به دوره میانسالی پا گذاشته ‌اند و فکر می‌ کنند ارتودنسی دیگر برای آن ها دیر شده است، بسیار ارزنده است. چرا که دیگر کسی متوجه آن نمی‌ شود.
از سوی دیگر اگر شما مدیر یک شرکت بازرگانی و یا استاد دانشگاه یا سخنران هستید و به دلیل مشغولیت‌های حرفه‌ ای مجبورید دائما با دیگران در تماس باشید، نیز بهتر است از این روش استفاده کنید.


مزیت دیگر استفاده از این پلاک ‌های شفاف آن است که هنگام غذا خوردن می‌ توانید آن ها را از دهان تان خارج کنید و با خیال آسوده و بدون نگرانی از کنده شدن سیم ‌ها، هر غذایی را نوش جان نمایید و سپس دندان‌های تان را شسته و پلاک‌ های شفاف را دوباره بر روی دندان‌های تان بگذارید.

در مطب دندانپزشکی:
اگر شما تمایل داشته باشید که برای مرتب کردن دندان‌های تان از این روش استفاده کنید، در اروپا و آمریکا می‌ توانید به دندانپرشک عمومی نیز مراجعه کنید.


دندانپزشک ارزیابی‌ های اولیه را از وضعیت قرارگیری دندان‌های تان به عمل خواهد آورد و به شما خواهد گفت که آیا استفاده از این روش برای شما مناسب است یا خیر؟

معمولا اگر ناهنجاری ها و نامرتبی دندان‌های تان در حد خفیف باشد، می ‌توانید از این روش استفاده کنید، ولی اگر مشکلات دندانی و اسکلتی شما متوسط یا شدید باشد، لازم است در ابتدا این ناهنجاری‌ ها را با استفاده از روش‌های معمول ارتودنسی اصلاح و در مراحل پایانی درمان از این روش جدید استفاده کنید.

این روش جدید به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نیز رسیده است.

صرفه‌ جویی در وقت و هزینه
شما ممکن است برای ارتودنسی کامل دندان‌های تان به دندانپزشکان عمومی یا متخصص مراجعه کرده و هزینه‌ های متفاوتی بپردازید، ولی هزینه این درمان کاملاً مشخص است و در کشورهای اروپایی و آمریکایی حدود 2000 دلار می ‌باشد و البته پرداخت تمام هزینه بر عهده خود بیماران نخواهد بود. شرکت‌های بیمه دندانپزشکی کشورها 1500- 1000 دلار از این هزینه‌ ها را تقبل می‌ کنند.


مدت درمان با این روش کمتر از یک سال است که البته به میزان نامنظم بودن دندان‌ ها بستگی دارد. اگر قرار است از این پلاک‌ های شفاف استفاده کنید، باید خود را عادت دهید که آنها را دست کم 20 ساعت در روز، در دهان تان تحمل کنید.

لازم است هر دو هفته یک بار به مطب دندانپزشکی مراجعه کنید تا دندانپزشک پس از ارزیابی میزان حرکت دندان‌ها، پلاک قبلی را از شما تحویل گرفته و پلاک جدیدی در دهان تان بگذارد.

هر کدام از این پلاک‌ها در این مدت، به میزان اندکی دندان های تان را جا به جا خواهند کرد و در نهایت در پایان درمان و پس از انجام همین حرکت‌های کوتاه، دندان‌های تان مرتب خواهند شد.

 
بالا پایین