Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

نحوه کوتاه سازی آدرس وبلاگ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı آموزش PHP و MySQL
Konu Başlığı نحوه کوتاه سازی آدرس وبلاگ
نویسنده موضوع غریبه
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan غریبه

غریبه

کـاربـر ویــژه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 6, 2013
ارسالی‌ها
118
پسندها
56
امتیازها
28

اعتبار :

خیلی از وبلاگ نویسان با مشکل طولانی بودن آدرس وبلاگشان مواجه هستند . برای مثال فکر کنید یک وبلاگ با آدرس Http://emrouzchekhabar.blogfa.com چقدر طولانی است . خوب راه حل هایی وجود دارد مثل دامین های sub.ir یا mee.ir اما این آدرس ها نیز بعضی اوقات دارای اشکال یا دارای تبلیغ است. همچنین خیلی آدرس شما را کوتاه و زیبا نمی کند. اگر میخواهید وبلاگی مثلا با آدرس www.erck.tk داشته باشید متن زیر را تا آخر مطالعه فرمایید.

از آنجایی که طراحی سایتwww.dot.tk تغییر کرده، روش کار و ثبت نام هم تغییر کرده است که در این مطلب به آن می پردازیم: ابتدا درباره پسوند tk توضیح مختصری عرض کنم. سایت dot.tk سرویسی رایگان برای کوتاه کردن آدرس اینترنتی صفحات وب می باشد که شما با یک ثبت نام ساده، این امکان را برای خوانندگان آن صفحه ایجاد می کنید که با نامی که شما برای صفحه خود و پسوند tk ثبت می کنید وارد سایت شما شوند.


برای مثال وبلاگ www.example.blogfa.com با آدرس www.example.blogfa.com قابل دسترس می باشد ولی بعد از ثبت آن در سایت www.dot.tk با نامwww.example.tk شما می توانید با هر دو آدرس وارد سایت شوید. همانطور که می بینید آدرس سایت کوتاه تر و به خاطر سپردن آن آسان تر می باشد.
در کنار این نکته مثبت نکات منفی زیادی وجود دارند از جمله اینکه بعضی اوقات این سایت به درستی کار نمی کند یا اینکه در بعضی از ISP ها در ایران این سیستم فیلتر شده است و مدت زمان بیشتری طول می کشد که سایت شما باز شود.

حالا برویم سراغ روش ثبت وبلاگ با پسوند tk

1- در قدم اول شما باید به سایت www.dot.tk بروید و در صفحه اول آدرس وبلاگ خود را بصورت کامل تایپ کنید. با زدن دکمه Next به مرحله بعد بروید.

2- در صفحه بعدی، در قسمت 1 آدرس جدید وبلاگ را وارد کنید و در قسمت 2 عددی که در شکل می بینید را وارد کنید. در قسمت پایین صفحه که شماره 3 می باشد گزینه ی Register as a free domain را انتخاب کنید و با زدن دکمه Next به مرحله بعدی بروید.

3- در مرحله بعد گزینه Free domain را انتخاب کرده و Next بزنید.

4- در این مرحله که مرحله اول از ثبت نام در سایت می باشد، آدرس کامل وبلاگ را در قسمت بالا (قسمت 1) ، ایمیل خود را در قسمت 2 و حروف داخل عکس را در قسمت سوم وارد کنید. با زدن دکمه Next به مرحله بعد وارد شوید.


5- در قسمت بعدی، در قسمت 1، user name و در دو فیلد خالی پایین پسورد را وارد می کنیم تا اکانت ما در dot.tk ساخته شود.

با زدن دکمه Next ثبت نام اولیه تمام شده و بعد از چند لحظه ای نامه ای به ایمیل شما فرستاده شده که حاوی کد و لینک فعال سازی می باشد. روی لینک فعال سازی کلیک کرده و بعد از اینکه از شما کد فعال سازی خواسته شد، آنرا که در ایمیل برای شما فرستاده شده را وارد کنید.
اکانت شما با موفقیت ساخته شده و پسوند وبلاگ شما به tk تغییر یافته است.
 
بالا پایین