Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

نخستین بیگانگان فضایی، بنفش رنگ هستند!

اطلاعات موضوع

Kategori Adı نجوم (اخترشناسی)
Konu Başlığı نخستین بیگانگان فضایی، بنفش رنگ هستند!
نویسنده موضوع mosTafa
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan mosTafa

mosTafa

مـدیـر ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Sep 15, 2013
ارسالی‌ها
5,132
پسندها
4,080
امتیازها
113
محل سکونت
مشهد
تخصص
انتخاب آدم اشتباهی
دل نوشته
لیاقت ش رو نداشت ...
بهترین اخلاقم
احمق م
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه

اعتبار :

گروهی از اخترشناسان اسپانیایی با استفاده از تاریخچه بیولوژیکی زمین اقدام به مدلسازی سیارات بیگانه کرده‌اند که نشان می‌دهد، نخستین گروه از حیات بیگانه احتمالا بنفش رنگ هستند.

به گزارش ایسنا ، با کمک ابزار علمی پیشرفته و تلسکوپ‌های پر قدرت، هر روز تعداد زیادی سیاره فراخورشیدی در مدار ستارگان شبه‌خورشیدی کشف می‌شوند. تلاش برای کشف نشانه‌هایی از

حیات فرازمینی در سیارات مختلف ادامه دارد و همواره این سوال مطرح است که آیا ما در این جهان تنها هستیم؟

سیارات‌ بیگانه باید دارای چه خصوصیاتی برای میزبانی حیات باشند؟ آیا باید خصوصیاتی کاملا مشابه زمین مدرن داشته باشند یا از الگویی مشابه تکامل حیات بر روی زمین دوران‌های مختلف تبعیت می‌کنند؟

حیات بر روی سیاره زمین در حدود چهار میلیارد سال قبل شکل گرفت، اما تا چه زمانی باید منتظر کشف حیات فرازمینی در سیارات بیگانه بود؟

«استر سانروما»، سرپرست تیم تحقیقاتی موسسه فیزیک نجومی جزایر قناری (IAC) تأکید می‌کند: آنچه در مورد تکامل حیات بر روی زمین در اختیار ما قرار دارد، راهنمایی است که می‌تواند به توصیف خصوصیات سیارات بیگانه در منطقه قابل سکونت ستاره میزبان کمک کند.

پیش بینی می‌شود که به زودی سیارات بیگانه‌ای در ابعاد زمین، شناسایی شوند که در منطقه قابل سکونت ستارگان شبه‌خورشیدی در حال چرخش هستند.

شکل‌گیری حیات روی زمین
حیات بر روی زمین دست‌کم از 3.8 میلیارد سال قبل آغاز شده و در طول زمان دستخوش تغییر و تکامل شده است.

در حدود سه میلیارد سال قبل در دوران نخست‌زیستی یا ‌«ائون آرکئن» (Archean eon)، زمین تحت سلطه باکتری‌های بنفش رنگی قرار داشت که یک ریزموجود فتوسنتز در خشکی و دریای‌های باستانی محسوب می‌شد.

این مساله نشان می‌دهد که حیات بر روی زمین در آغاز شکل بسیار پایه و ابتدایی داشته است.

با مدل‌سازی توزیع این حیات میکروبی در مناطق مختلف شامل اقیانوس‌ها، خشکی و اطراف مناطق ساحلی، محققان از یک مدل انتقالی تابشی برای شبیه‌سازی نور مرئی و نزدیک به مادون قرمز منعکس شده توسط سیاره زمین استفاده کردند.

با انجام این کار و با استفاده از مشاهدات فتومتریک چند رنگ، امکان تمایز قائل شدن بین وضعیت زمین در دوره آرکئن با حیات باکتریایی بنفش رنگ و زمین مدرن با قاره‌هایی پوشیده از بیابان، پوشش گیاهی و حیات میکروبی فراهم شد.

به گفته «سانروما»، زمین در حال حاضر تنها سیاره در منظومه شمسی محسوب می‌شود که حیات در آن وجود دارد. مقایسه نحوه تکامل حیات بر روی زمین، ابزاری کلیدی برای توصیف خصوصیات و جست‌وجو برای حیات در کرات دیگر محسوب می‌شود.

در زمان کشف سیارات بیگانه نباید به دنبال شناسایی سیارات شبه زمین مدرن بود و اگر زمین دومی شناسایی شود، بسیار بعید است که مرحل تکامل حیات بر روی آن شبیه وضعیت فعلی زمین باشد.

در این شرایط، حیات احتمالی بر روی سیارات بیگانه شباهت زیادی با وضعیت زمین در دوره باستانی آرکئن – با باکتری‌های بنفش رنگ – خواهد داشت.

بیش از 25 درصد از ستارگان شبیه خورشید و 50 درصد از ستارگان کوتوله قرمز در جفت‌های دوتایی هستند؛ اگر حیات در این سیستم‌های دوتایی وجود داشته باشد، هر نوع شکل حیات شامل گیاهی، جانوری یا اشکال غیر قابل درک احتمالا در طول موج مادون بنفش قابل شناسایی هستند.

[h=4]
[/h]
 
بالا پایین