Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

ژیمناستیک

اطلاعات موضوع

Kategori Adı ژیمناستیک
Konu Başlığı ژیمناستیک
نویسنده موضوع غریبه
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan غریبه

غریبه

کـاربـر ویــژه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 6, 2013
ارسالی‌ها
118
پسندها
56
امتیازها
28

اعتبار :

ژیمناستیک ورزشی است که در آن حرکات نیازمندِ قدرت، انعطاف بدنی، چابکی، تعادل و هماهنگی اعضای بدن به نمایش گذاشته می*شود. ژیمناستیک از تمرینات ورزشی که در یونان باستان انجام می*شد، تکامل پیدا کرده و در سطح بین*المللی زیر نظر فدراسیون بین*المللی ژیمناستیک اداره می*شود.

معروف*ترین بخش این رشته ورزشی ژیمناستیک هنری است که در مسابقات آن ورزشکاران زن در رشته*های حرکات زمینی، پرش از خرک، پارالل ناهم*سطح و چوب موازنه و ژیمناست*های مرد در رشته*های حرکات زمینی، بارفیکس، پرش خرک، دار حلقه، پارالل، و خرک حلقه به رقابت با یکدیگر می*پردازند. ژیمناستیک موزون، ایروبیک، آکروباتیک و ترامپولین بخش*های دیگر این رشته ورزشی را تشکیل می*دهند. ژیمناستیک یک ورزش المپیکی است و از اولین دوره المپیک تاکنون در برنامه این مسابقات قرار داشته*است. هم*اکنون ژیمناستیک المپیک از ۱۸ رویداد ورزشی جداگانه تشکیل می*شود که ۱۴ رقابت در ژیمناستیک هنری، ۲ رقابت در ژیمناستیک موزون و ۲ رقابت در ترامپولین است.

ژیمناستیک در سطح تفریحی و به خصوص به عنوان تمرینات انعطاف بدنی بسیار محبوب است. در سطح قهرمانی این رشته به تمرینات بی*وقفه و آمادگی جسمانی بسیار بالا در اتمام ابعاد از جمله بنیه و استقامت قوی نیاز دارد. ژیمناستیک هرچند یک رشته ورزشی بدون برخورد است اما ورزش پرآسیبی است. فرودهای سنگین، افت*ها و یا برخورد به ابزار تمرینی ممکن است باعث آسیب*دیدگی شود. صدمات جسمی در بین ورزشکاران ماهر بیشتر دیده می*شود چون آن*ها معمولا برای مدت طولانی*تری تمرین کرده و حرکات خطرناک*تری را اجرا می*کنند
 
بالا پایین