Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

تولید سرم‌های اختصاصی از پلاسمای ایرانی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı قلب و عروق
Konu Başlığı تولید سرم‌های اختصاصی از پلاسمای ایرانی
نویسنده موضوع mosTafa
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan mosTafa

mosTafa

مـدیـر ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Sep 15, 2013
ارسالی‌ها
5,132
پسندها
4,080
امتیازها
113
محل سکونت
مشهد
تخصص
انتخاب آدم اشتباهی
دل نوشته
لیاقت ش رو نداشت ...
بهترین اخلاقم
احمق م
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه

اعتبار :

رییس سازمان انتقال خون ایران، آخرین اقدامات انجام شده در جهت تولید سرم‌های اختصاصی از پلاسمای ایرانی را تشریح کرد.


به گزارش ، دکتر علی‌اکبر پورفتح‌الله، با اشاره به برنامه‌های سازمان انتقال خون برای تولید آنتی سرم‌های اختصاصی با پلاسمای ایرانی در راستای "اقتصاد تولید"، گفت: در این راستا برنامه پلاسمای ضدهاری در حال اجراست. اولین محموله پلاسمای ضدهاری به شرکت پالایش و پژوهش تحویل داده شده و با یکی از شرکت‌های معتبر بین‌المللی نیز قرارداد تولید منعقد شده است.

وی در این باره افزود: محموله تولید دوم نیز با ظرفیت 6000 لیتر در حال برنامه‌ریزی است که مجموعا 11هزار لیتر پلاسمای ضدهاری را شامل خواهد شد. این دو محموله مجموعا نیاز دو ساله کشور از نظر سرم ضدهاری را مرتفع خواهد کرد.

رییس سازمان انتقال خون ابراز امیدواری که تا چند ماه آینده شاهد ورود آنتی سرم ضدهاری با پلاسمای اختصاصی ایرانی به بازار باشیم.

پورفتح‌الله ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی سازمان انتقال خون، وظیفه تامین و برنامه‌ریزی در زمینه سایر سرم‌های اختصاصی را بر عهده داریم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اعلام برنامه‌هایمان در این زمینه باشیم.

وی در این باره افزود: در زمینه چند پلاسمای اختصاصی در حال برنامه‌ریزی هستیم. اما قبل از آن باید هزینه – فایده آن و همچنین طرف‌های همکار نیز مشخص شوند تا این اقدام با دانش مورد تایید سازمان غذا و دارو به محموله تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان انتقال خون بعد از سرم ضد هاری، تولید سرم ضدهپاتیت b را از دیگر اولویت‌های این سازمان خواند و گفت: تولید تمام آنتی سرم‌های اختصاصی جزو برنامه‌های سازمان انتقال خون است که به این منظور کارگروه ویژه‌ای در سازمان تشکیل شده است.
[h=4]
[/h]
 
بالا پایین