Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

استفاده از روغن پالم در باک هواپیماها

  • نویسنده موضوع Ops
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار اجتماعی
Konu Başlığı استفاده از روغن پالم در باک هواپیماها
نویسنده موضوع Ops
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Ops

Ops

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jan 24, 2014
ارسالی‌ها
10,600
پسندها
3,164
امتیازها
113
محل سکونت
AhWaZ
تخصص
SheYtOni
دل نوشته
:)
بهترین اخلاقم
MehRabOni
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

شرکت ملی هواپیمایی اندونزی موسوم به «گارودا ایندونزیا» اعلام کرد: با هدف کاهش آلاینده‌های کربنی به زودی از سوخت‌زیستی حاصل از روغن پالم استفاده می‌کند.


شرکت ملی هواپیمایی اندونزی قصد دارد سوخت هواپیماهای خود را با سوخت‌های زیستی پایه روغن پالم ترکیب و استفاده کند. این اقدام به عنوان بخشی از طرح این شرکت در جهت کاهش تولید آلاینده‌های کربنی حاصل از هواپیماها اجرا می‌شود.


«نوویانتو هروپراتومو»، مدیر عملیاتی «گارودا ایندونزیا» می‌گوید: از ابتدای سال 2016 میلادی سوخت هواپیماهای این شرکت هواپیمایی با روغن پالم خام ترکیب می‌شود.

وی افزود: با امید به اینکه تولید سوخت‌زیستی افزایش یابد می‌توان انتظار داشت که قیمت آن نیز همانند قیمت سوخت جت باشد و به زودی قیمت آن حتی از سوخت جت پایین‌تر بیاید.

به گزارش ایسنا به نقل از مونگابی، هواپیمایی «گارودا» مدعی شد که این تصمیم برای کمک به محیط زیست اتخاذ شده اما دولت اندونزی به تازگی به منظور کاستن از میزان تقاضا برای سوخت معمولی به تبلیغ روغن پالم برای تولید سوخت‌های زیستی می‌پردازد.

«گارودا ایندونزیا» در حال حاضر سالانه یک میلیارد و 800 لیتر سوخت جت مصرف می‌کند و پیش‌بینی‌ می‌شود که این میزان تا سال 2016 میلادی از دو میلیارد لیتر فراتر رود. سال گذشته دولت اندونزی چارچوبی را تعیین کرد که طبق آن تا سال 2016 میلادی در صنایع هوایی این کشور دو درصد سوخت زیستی استفاده شود و به نظر می‌رسد طرح پیشنهادی «گارودا» که منتهی به مصرف 36 میلیون لیتر سوخت زیستی می‌شود در تحقق این چارچوب موفق باشد.

با این حال طرفداران محیط زیست معتقدند استفاده از سوخت‌های زیستی حاصل از روغن درخت نخل یا همان پالم پاک‌تر از سوخت‌های فسیلی نیستند و حجم زیادی کربن تولید می‌کنند.

انتهای پیام
 
بالا پایین