Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

فلسفه طراحی مرسدس بنز چیست؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı خودرو های مرسدس بنز
Konu Başlığı فلسفه طراحی مرسدس بنز چیست؟
نویسنده موضوع ♔ŠĦДĦДB♔
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ♔ŠĦДĦДB♔

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

به تازگی مرسدس بنز در مقاله*ای فلسفه طراحی مدل*های تازه در این کارخانه را شرح داده و درباره ارزش*هایی توضیح داده است که این کارخانه بر اساس آن*ها مدل*های تازه خود را طراحی می*کند.

در این مقاله آمده که تمرکز اصلی طراحان مرسدس بنز، خلق خودرویی است که دور از مدهای کوتاه*مدت، با مرور زمان قدیمی نشود. این کارخانه همچنین در روند طراحی خودرو به شباهت*های مدل*های جدید با نسل*های پیشین این مرسدس بنز توجه می*کند. بیش از صد سال است که خودروهای مرسدس بنز با نشان تجاری این خودرو بر پیشانی*شان طراحی می*شوند و در طول این سال*ها طراحی ماشین*های مرسدس بنز هرچند متفاوت، اما ریشه مشترک داشته است.

آنچه که طراحان مرسدس بنز ترسیم می*کنند آیینه*ای از تاریخچه این کارخانه است. خطوطی که آن*ها بر کاغذ می*کشند باید عضو تازه خانواده مرسدس بنز را هم به آینده و هم به گذشته وصل کند.

فلسفه طراحی مرسدس بنز چیست؟

خودروی جدید همچنین باید رابطه احساسی با مشتری برقرار کند و باعث شود او بخواهد این وسیله نقلیه را برای خود داشته باشد.

سال*ها است در صنعت خودروسازی، کارخانه*ها می*خواهند محصولاتشان در نگاه اول مشتری را عاشق کند. ایجاد این رابطه عاشقانه وظیفه اصلی طراح است. اما کار طراحان بنز به اینجا ختم نمی*شود، بلکه آن*ها باید محصولی بسازند که بعد از یک عشق آتشین در نگاه اول، رابطه*ای بلند مدت با خریدار آغاز کند که سال*ها طول بکشد.

ارتباط یک خودروی مرسدس بنز با مشتری از نظر روان*شناسی با آشنایی آغاز شده و به آگاهی ختم می*شود. کار مرسدس بنز تنها ساخت ماشین*هایی بادوام و به*روز نیست، بلکه طراحان این کارخانه با هر محصول تازه باید مشتری را درباره این مارک و هویت آن آگاه کنند.

فلسفه طراحی مرسدس بنز چیست؟

در عین حال، برای مارکی به قدمت مرسدس بنز، استراتژی بلند مدت و تداوم ارزش و هویت این مارک در طول زمان بسیار مهم است. هر مدل* جدید مرسدس بنز باید مسیر آینده این کارخانه را ترسیم کند، اما همزمان نباید اصل و راهی که مرسدس بنز تا کنون پیموده فراموش شود. طراحان مرسدس بنز باید مطمئن باشند که محصولات جدیدشان به وضوح هویت یک مرسدس بنز را دارد و بیننده در نگاه اول، این هویت را درک می*کند. علاوه بر این، طراحان باید ماشین*های جدید را طوری طراحی کنند که مدل*ها در کلاس*های مختلف در عین تفاوت در کارکرد و کلاس، آنقدر اشتراکات بصری داشته باشند که مشخص شود به یک نسل جدید در طراحی تعلق دارند.

طول عمر محصولات مرسدس بنز به طور متوسط بیست سال است و خودرو باید در طول این زمان تازگی خود را حفظ کند. به همین دلیل، طراحان باید در کار خود از به کار گرفتن روند*ها و مدهای کوتاه مدت پرهیز کنند. توجه به این موضوع باعث شده محصولات مرسدس در بازار خودروهای دست دوم همچنان قیمت خود را حفظ کند. چرا که ظاهر آن*ها نسبت به مدل*های جدید خیلی قدیمی به نظر نمی*رسد و حتی وقتی یک مدل کاملاً جدید به بازار عرضه می*شود، این مدل تفاوتی بنیادی با مدل پیشین ندارد.

مسأله دیگری که طراحان مرسدس بنز باید به آن توجه کنند، ممتاز بودن این خودروها است. یک مرسدس بنز هرگز نباید شبیه ماشین دیگری باشد و با خودروی دیگری اشتباه گرفته شود. طراحان باید در عین بهتر کردن و جدید کردن بخش*های مختلف خودرو، فرم* اصلی یک مرسدس بنز را حفظ کنند. الهام گرفتن از مدل*های پیشین مرسدس بنز، یکی از راه*هایی است که طراحان برای رسیدن به بهترین فرم از آن بهره می*گیرند.

فلسفه طراحی مرسدس بنز چیست؟

یک مثال خوب در این باره، طراحی جلو*پنجره مرسدس بنز است. این بخش از خودروهای مرسدس بنز بیش از صد سال است که به شناسنامه*ای غیرقابل انکار برای خودروهای این کارخانه آلمانی بدل شده است.

در طول این سال*ها جلو پنجره مرسدس بنز بارها و بارها طراحی شده و هر بار با توجه به تکنولوژی* روز دنیا تغییر کرده است. برداشت طراحان از هر جلو پنجره* جدیدی که خلق کرده*اند مدرن*تر شده، اما همزمان اصالت خود را از دست نداده است.

در عین حال هر مدل مرسدس بنز، چه کوپه باشد یا سالون یا روداستر، باید شخصیتی منحصر به فرد داشته باشد. در طراحی هر خودرو، فرم آشنا و همیشگی مرسدس بنز با فرم*های جدید و صفات منحصر به فرد خودرو ترکیب می*شود و هویت هر نسل تازه با ترکیب سنتی و مدرن تعریف می*شود.

اما طراحی یک خودروی جدید تنها با نگاه به گذشته ممکن نیست. کار طراحان، ساختن خودروهای آینده است. آن*ها برای رسیدن به فرم*های جدید، نه تنها باید به طور دائم جریان*های هنری، اجتماعی و فرهنگی روز را دنبال کنند بلکه باید بتوانند با پیش*بینی تغییرات این جریان*ها، مسیر آینده را تشخیص دهند و خودروهایی خلق کنند که مناسب با نیاز*های آینده باشد.

برای این کار باید تغییر سلیقه*ها، رفتار و روش زندگی* مشتری*ها به طور دقیق بررسی شود. نتیجه این بررسی*ها است که از فرم*های جدید تا رنگ*های تازه محصولات مرسدس بنز را تعیین می*کند.
 

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

رای دریافت این تغییرات، طراحان مرسدس بنز در چهارگوشه جهان مستقر شده*اند و نه تنها در آلمان بلکه در ایتالیا، ژاپن، چین و آمریکا هم استودیو دارند.

وظیفه مهم آن*ها حساس بودن به تغییرات فرهنگی، هنری و اجتماعی و رسیدن به فرم*ها و طرح*هایی است که با مرور زمان قدیمی نمی*شود. با این حال دانستن آنچه که در آینده رخ می*دهد به تنهایی کافی نیست. طراحان باید از بین همه این روند*ها و جریان*های اجتماعی و هنری، آن*هایی را انتخاب کنند که می*خواهند از آن الهام بگیرند.

خودروهای مرسدس بنز باید مدرن باشد اما مد زودگذر نباشد. برای همین بسیار مهم است که طراحان بنز بتوانند در عین دریافت توقعات و نیاز*های مشتری در آینده، روند*های کوتاه مدت و رفتنی را از روند*های بلند مدت و ماندگان تشخیص دهند.

بنابراین این که مردم در آینده چطور زندگی* می*کنند، چه مصرف می*کنند و چگونه باید آن*ها را به سمت محصولات مرسدس بنز جلب کرد، سؤالاتی است که طراحان این کارخانه همیشه به دنبال یافتن بهترین پاسخ برای آن*ها هستند. پاسخ*هایی که در لابه*لای مد*های روز و جریان*های فرهنگی، هنری و اجتماعی مخفی شده است.

مشتری کلید حل این معما است و در یک کلام پاسخ در دست مردم است. شخصیت، نیازها و توقعات مشتری است که خط کاری طراحان را تعیین می*کند.

این روزها خودرو ورای یک وسیله نقلیه* است که باید در آسایش و امنیت، سرنشینانش را به مقصد برساند و طراحان بیشتر و بیشتر به تجربه**ای که از رانندگی در یاد* می*ماند، توجه می*کنند. برای طراحان مرسدس بنز مهم است که این تجربه جذاب و به یادماندنی باشد، چرا که اهمیت این تجربه در انتخاب یک خودرو بیشتر از همیشه مهم شده است.

فلسفه طراحی مرسدس بنز چیست؟

ماندگار و تازه نگه*داشتن طراحی اتاق هم از وظایف مهم طراحان مرسدس بنز است. طراحی داخلی خودرو بسیار مهم است. مردم زمان زیادی در داخل ماشینشان می*گذرانند و به نوعی در آن زندگی می*کنند. پس اتاق خودرو خانه دومی برای آن*ها است و به همین دلیل جذاب و زیبا ساختن آن وظیفه*ای است که هر روز مهمتر می*شود.

هدف طراحان مرسدس بنز ساده است. اتاق ماشین باید طوری طراحی شود که هر کس داخل ماشین شد با بستن در احساس کند که در خانه خودش است.

اما کار طراحان خودرو با طراحان بسته بندی فرق دارد. آن*ها نه تنها باید ظاهری زیبا خلق کنند بلکه باید محصولی طراحی کنند که بشود آن را با حفظ بالاترین سطح کیفیت در سطحی انبوه تولید کرد. همه تلاش مرسدس بنز هماهنگی طراحی، تکنولوژی و انتخاب بهترین استراتژی برای ساخت یک محصول تازه است.

استودیوی طراحی یک کارخانه خودروسازی بزرگ، تنها یک کارگاه ایده*پردازی نیست. طراحی خودرو یک کار گروهی است و در این کار طراحان با مهندسان همکاری نزدیک دارند و گاهی هر کدام باید برای یافتن راهی بهتر برای تولید محصولی کامل*تر، از ایده*آل*های خود کوتاه بیایند.

در نگاه اول هنر و تکنولوژی، و کاربردی* یا زیبا بودن صفاتی متضاد هستند، اما برای ساخت یک خودروی مدرن این صفات متضاد باید با یکدیگر ترکیب شود. رسیدن به هدف زمانی ممکن است که طراحی و مهندسی یکدیگر را تکمیل کند. به این ترتیب در یک طرح خوب این مشخصات در مقابل یکدیگر نیست.

فلسفه طراحی مرسدس بنز چیست؟

طراحان برای رسیدن به بهترین ترکیب است که پیش از تولید محصول نهایی، کانسپت*هایی از خودرهای جدید تولید می*کنند. آن*ها با این کار علاوه بر نمایش دید خود، هماهنگی طرح با تکنولوژی را بیشتر می*کنند. به علاوه با این کار رابطه*ای دوطرفه با مشتری برقرار می*کنند و واکنش مردم را با نمایش کانسپت می*سنجند و فرصتی فراهم می*کنند تا با نظر مشتری طرح نهایی را کامل کنند. مرسدس بنز همچنین همراه با ساخت یک کانسپت تحقیقات گسترده*ای انجام می*دهد که نتایج آن به طراحان کمک می*کند درک بهتری از مسیر آینده محصولات این کارخانه داشته باشند.

اما هر چقدر یک تحقیق گسترده و یک بررسی دقیق و علمی باشد، یک خودرو باز هم با احساسی که در بیننده ایجاد می*کند، قضاوت خواهد شد و اهمیت این حس را هچکس نمی*تواند نادیده بگیرد. یک خریدار پیش از آنکه اطلاعات فنی و نوآوری*های به کار رفته در یک ماشین را بداند، با نگاهی درباره آن خودرو تصمیم می*گیرد. راضی کردن این نگاه، کار طراح است. طراحان خودرو مسئولند تا این رضایت را ایجاد و آن را حفظ کنند. هدف آن*ها این است که با حفظ تعادل بین زیبایی و تکنولوژی اتومبیلی خلق کنند که نه تنها از نظر فنی پیشرفته باشد بلکه رابطه*ای احساسی با خریدار برقرار کند.

طراح هنگامی به این هدف می*رسد که مشتریان هنگام خرید خودرو جدای از عقل، از دلشان هم فرمان بگیرند.
 
بالا پایین