Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

ورزش باستانی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı ورزش‌ های قدرتی
Konu Başlığı ورزش باستانی
نویسنده موضوع ♔ŠĦДĦДB♔
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ♔ŠĦДĦДB♔

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

[h=1]خلاق‌مداری مهم‌ترین شاخصه‌ ورزش باستانی

[/h] » سرویس: ورزشي - نهادهاي ورزشي و ساير





مدیر ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری ایران را خواستگاه ورزش باستانی دانست و گفت: اخلاق‌مداری از مهم‌ترین شاخصه‌های ورزش باستانی زورخانه‌ای است.

عبدالرحمن قاسمی در گفت‎وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه چهارمحال و بختیاری- ضمن تبریک قرار گرفتن روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌های، ورزش باستانی و کشتی پهلوانی را از نمونه‌های بارز تمدن بالای ایران و نشان از فرهنگ عمیق مبتنی بر شعائر اخلاقی دانست.



وی ورزش پهلوانی را از ورزش‎های مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست و گفت: طبق فرموده ایشان سالن‎های باستانی باید در کل استان‎ها توسعه پیدا کنند.

قاسمی ورزش زورخانه‎ای را ورزشی ایرانی و کاملا اسلامی با مراسمی کم‌نظیر دانست و افزود: ایران خواستگاه این ورزش فرهنگی، با نشاط و اسلامی است.

وی ایجاد اعتماد به نفس، احترام به بزرگترها، احترام به پیشکسوت‎ها، اعتقاد به مبانی اسلام و گذشت را از مهم‌ترین شاخصه‌های ورزش باستانی زورخانه‌ای برشمرد و اظهارکرد: ورزش باستانی تنها وسیله‌ای برای دست یافتن به اندامی مناسب و سلامتی نیست بلکه زمینه‌ای برای ارتباط معنوی ورزشکاران با خداست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه پهلوانان ایران در میادین ورزشی به امام علی(ع) اقتدا می‏کنند، جایگاه ویژه کشتی پهلوانی در میان مردم را یادآور شد و گفت: این رشته ورزشی برآمده از فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی است.



وی با اشاره به فعالیت بیش از 700 ورزشکار باستانی کار در سطح استان، بر ضرورت احیای ورزش باستانی در راستای ارتقای سلامت روحی و جسمی شهروندان تأکید کرد.



قاسمی همچنین بر لزوم گسترش ظرفیت‌های رشته ورزشی باستانی و زورخانه‌ای در همه شهرهای استان تاکید کرد و گفت: توسعه و ترویج این رشته آیینی در میان جوانان چهارمحال و بختیاری نیز باید چشمگیر شود.



وی همچنین از طرح پهلوانک‎ها(پهلوان‎های کوچک) برای گسترش این ورزش در استان خبر داد و اظهارکرد: ورود ورزش باستانی به مدارس با همکاری آموزش و پرورش تلاشی در راستای تحقق این مهم است به طوری که بر اساس این طرح کودکان به عنوان مرشد در استان پرورش یابند.


انتهای پیام
 
بالا پایین