Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

پرواز با هواپیمایی که تنها مالک آن ایران ایر است + تصاویر

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار متفرقه و گوناگون
Konu Başlığı پرواز با هواپیمایی که تنها مالک آن ایران ایر است + تصاویر
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

[h=2]پرواز با هواپیمایی که تنها مالک آن ایران ایر است + تصاویر[/h]
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ یکی از غول پیکرترین هواپیماهای دنیا بویینگ 747 است که در مدل های مختلف با ظرفیت های متفاوت تولید شده که البته ظاهر اصلی در تمام مدل ها حفظ شده است.

یکی از مدل های این هواپیما، بویینگ 747 اس پس (747SP) است، پسوند SP کوتاه شده کلمه Special به معنای ویژه است. هواپیمای 747SP در واقع مدل کوچک شده بویینگ 747 است که می تواند مسافت بیشتری نسبت به مدل های قبلی خود طی کند.



هواپیمای 747SP

اولین هواپیمای 747SP در سال 1975 تولید شد. سپس تعداد چهار فروند از این هواپیما طی سال های 1976 تا 1979 به سفارش هواپیمایی ایران ایر ساخته شده و تحویل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران شدند.


هواپیمای 747SP می تواند 330 مسافر را در مسافتی به طول 12300 کیلومتر جابجا کند. نکته مهم در ساخت این هواپیما این است که هواپیمای 747SP-86 به درخواست هواپیمایی ایران ایر ساخته شده تا بتواند پروازهای با مسافت بالا را بدون سوختگیری انجام دهد.



پنجمین 747SP که برای هواپیمایی ایران ایر ساخته شد

وزن 747SP در هنگام برخواستن با حداکثر سوخت و مسافر 304 تن است و چهار پیشرانه (موتور) پرات اند ویتنی JT9D روی آن نصب شده اند و این موتورها باعث شدند تا 747SP به عنوان سریع ترین هواپیمای مسافربری جهان شناخته شود که می تواند با سرعت 1095 کیلومتر بر ساعت پرواز کند.


این هواپیما مدت زیادی است که در کشور ما خدمت می کند و در طی این سال ها علی رغم عدم پشتیبانی شرکت بویینگ بدون مشکل و با بالاترین ضریب ایمنی در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پرواز کرده است.



هواپیمای 747SP

البته بالا بودن هزینه تعمیر و نگهداری و مصرف سوخت زیاد باعث شده تا شرکت های هواپیمایی نتوانند از این هواپیما استفاده کنند و یا فقط برای پروازهای اشخاص مهم از 747SP استفاده شود.


جمعا 45 فروند هواپیمای 747SP از سال 1975 تا سال 1989 ساخته شده که در حال حاضر فقط یک شرکت هواپیمایی در دنیا توانایی استفاده از آن را به عنوان هواپیمای مسافربری دارد و آن شرکت، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است.




به همین جهت و در راستای درخواست های مکرر علاقه مندان داخلی و خارجی، هواپیمایی ایران ایر قصد دارد در روز دوم آذرماه سال 1393 یک پرواز یک ساعته با تنها 747SP جهان بر فراز آسمان کشورمان انجام دهد تا برگی جدید از توانایی کشورمان در صنعت حمل و نقل هوایی را به نمایش بگذارد.
 
بالا پایین