Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

معدن سنگ ساختمانی

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı گرایش های معدن
Konu Başlığı معدن سنگ ساختمانی
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

[h=2]

معدن حمزاوه غربي يك در ۱۲۰ كيلومتري شمال شرق اصفهان واقع شده و نزديكترين روستا به آن جوشقان كاموست . در طول جغرافيايي ۵۱ درجه و ۱۶دقيقه و عرض جغرافيايي ۳۳درجه و ۳۴دقيقه قرار دارد و با شمال جغرافيايي ، زاويه ۱۷ درجه مي سازد . مختصات به UTM آن نيز داراي طول ۵۲۴۷۵۰ و عرض ۳۷۱۴۱۴۲ مي باشد . نوع معدن ، خصوصي است و بهره بردار حقوقي آن شركت تعاوني حمزاوه سنگ است . آهك آن مربوط به دوران كرتاسه و سنگ هاي آذرآواري به دوران سوم بخصوص ائوسن تعلق دارد . ژنز آن دگرگوني، فرمول شيميايي آنcaco3 و درجه خلوص ماده معدني ۲/۵۲% مي باشد. جنس سنگ ميزبان آهك و مارن ، و سن آن اليگوميوسن است . ناحيه از نظروضعيت لرزه خيزي فعال و هم چنين وجود يك گسل فرعي در منطقه به اثبات رسيده است . معدن حدود ۲۰ سال پيش به صورت سنتي توسط فردي به نام مرتضي حبيب اللهيان كشف شده و سپس طي يك مزايده به شركت حمزاوه غربي يك واگذار شده است . سرمايه گذاري اوليه حدود يك ميليارد و دويست ميليون تومان بوده ، حدود ۶ سال است كه معدن فعال و در حال بهره برداري است . مدت زمان برگشت سرمايه نيز حدود ۴سال بوده است . نوع ماده معدني آن ، رز مرمريت گلبهي است كه شكل توده اي دارد و هم اكنون ۱۵ نفر در اين معدن مشغول به كار هستند .​



[/h]


[h=2]



[/h]

هر پلكان معدن حاوي ۳۰% باطله است و ۶۰ تا ۷۰% آن را قواره سنگي تشكيل مي دهد. باطله برداري معدن به صورت كامل انجام گرفته و خوشبختانه مشكلي در رابطه با باطله برداري وجود ندارد. در حال حاضر ، معدن شامل سه سينه كار است كه طول سينه كار اول ۷۰ متر و عرض آن ۲۰ متر است. سينه كار دوم ، طولي برابر با ۹۰ متر و عرض ۳۵ متر دارد و ارتفاع آن در حدود ۷ متر است. سينه كار سوم نيز كه به تازگي شروع به كار كرده است طول ۱۱۰متر ،عرض ۱۶متر و ارتفاع ۶متر دارد .

روش استخراج سنگ مرمريت اين معدن با استفاده از سيم برش مي باشد كه تعداد سه عدد سيم برش و دو عدد راسول به اين منظور در معدن وجود دارد. توسط راسول چال هايي براي قرار دادن سيم برش در سنگ ايجاد شده، سپس سيم برش در آن چال ها قرار گرفته و عمليات استخراج انجام مي شود. سرعت خطي سيم برش اغلب بين ۳۰ تا ۴۰ متر در ثانيه ، توليد متوسط آنها بين ۸8 تا ۱۲ متر مربع در ساعت و حداكثر توليد آنها بين 13 تا 15 متر مربع در ساعت متغير است . طول عمر متوسط سيم هاي الماسه نيز بسيار متغير و در حدود ۲۰ الي ۵۰ متر مربع بر متر است . حاصل اين عمليات ، بلوك هاي U شكلي از مرمريت است كه اغلب صورتي يا پرتقالي رنگ است . علاوه بر سيم برش و راسول ، معدن مجهز به يك دستگاه ژنراتور kW ۳۵۰ و يك عدد جك پشت سنگ است . علاوه بر اين يك عدد بولدوزر چرخ مثلثي كاترپيلار ، يك عدد لدر ۹۵۰ زنجيري كاترپيلار ، و يك كمپرسور باد m3 ۲۵ در معدن يافت مي شود . ذخيره احتمالي معدن را حدود ۲۷۲۰ هزار تن و ذخيره قطعي را تقريبا ۱۳۶۰هزار تن تخمين زده و در مورد هزينه عملياتي اين ميزان را در حدود ده هزار تومان در هر تن برآورد کرده اند. هم چنين ميزان درآمد ساليانه ۳۰۰ ميليون تومان و ميزان ذخيره برداشت شده ساليانه ۱۵ هزار تن می باشد . قيمت فروش ماده خام آن ۱۶ هزار تومان بوده و عمر معدن با توجه به ذخيره و استخراج ساليانه آن بيشتر از ۲۵ سال تخمين زده مي شود .

مصرف كننده هاي عمده رز مرمريت حمزاوه غربي يك ، سنگ بري هاي اصفهان و تهران و هم چنين ميكاشيست كاشان هستند. و نكته قابل توجه اين كه حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد آن به كشور ژاپن صادر مي شود . مصارف عمده آن ، سنگ نما و تزئينات است .



 
بالا پایین