Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

شهرستانی در دامنه اشترانکوه/ برف بازی تابستانه را تجربه کنید

اطلاعات موضوع

Kategori Adı استان لرستان
Konu Başlığı شهرستانی در دامنه اشترانکوه\/ برف بازی تابستانه را تجربه کنید
نویسنده موضوع v!olet
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan v!olet

v!olet

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
1,388
پسندها
192
امتیازها
0
محل سکونت
تو قلب عشقم
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
...
دل نوشته
نیستی خودت کنارم و صدات همش تو گوشمه
بهترین اخلاقم
...
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

ایران به عنوان کشوری با تنوع آب و هوایی فراوان و داشتن جاذبه های طبیعی و توریستی می تواند به یکی از مقصدهای گردشگری در دنیا تبدیل شود اما بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری در سال 2006 سهم ایران از صنعت گردشگری جهانی کمتر از یک دهم درصد بوده است در حالی که بر اساس نظر یونسکو، ایران یکی از ده کشور دارای جاذبه*های گردشگری دنیا است.

شهرستان ازنا در دامنه رشته کوه های زاگرس و قله های مرتفع اشترانکوه با مناطق گردشگری بکر و منحصر به فرد، دارای استعدادهای فراوان و بالقوه در زمینه جذب گردشگر است که با وجود بهره مندی از ظرفیت های طبیعی فراوان در زمینه گردشگری و موقعیت جغرافیایی مناسب به تازگی دارای مدیریت میراث فرهنگی و گردشگری شده است.

این در حالیست که مردم این شهرستان سال ها برای تاسیس مدیریت میراث فرهنگی و گردشگری در این شهرستان انتظار کشیدند اما استقرار - اگر چه دیر هنگام - این مدیریت در شهرستان ازنا را باید به فال نیک گرفت.




واقع شدن شهرستان ازنا در دامنه قلل زیبای اشترانکوه که با ارتفاع 4150 یکی از مرتفع ترین قله های رشته کوه زاگرس است، می تواند این شهرستان را به یکی از قطب های ورزش کوهنوردی در کشور تبدیل کند.


همچنین سراب های کمندان، دره تخت و دربند در آغوش طبیعت زیبای اشترانکوه و در نزدیکی این شهرستان با وجود عدم بهره مندی از ابتدایی ترین امکانات گردشگری در فصل های تابستان میزبان گردشگران بسیاری است که در صورت ایجاد برخی زیر ساخت ها در آنها می تواند به مقصدی پرطرفدار در تابستان برای گردشگران تبدیل شود.



تونل برفی که یکی از منحصر به فرد ترین جاذبه های طبیعی در کشور به شمار می رود نیز به دلیل ناشناخته بودن و فقدان زیر ساخت های اولیه توفیق چندانی در زمینه جذب گردشگران نداشته است اما در صورت ایجاد امکانات گردشگری می تواند به تنهایی محرک خوبی برای بازدید گردشگران از این شهرستان باشد.


 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy
بالا پایین