Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

تغذیه در طول دوره انتقال گاوهای شیری

اطلاعات موضوع

Kategori Adı حیوانات اهلی
Konu Başlığı تغذیه در طول دوره انتقال گاوهای شیری
نویسنده موضوع *JujU*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *JujU*

*JujU*

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 6, 2013
ارسالی‌ها
2,786
پسندها
394
امتیازها
83
محل سکونت
تهران
تخصص
فکر کردن به چیزایی که دیگران ساده ازش رد میشن
دل نوشته
هر روز معجزه است اگر به خدا ایمان بیاوریم..

اعتبار :

دوره انتقال گاوهای شیری در طول ۳ هفته آخر آبستنی ( اواخر دوره خشكی ) و در طول ۲ هفته اوایل شیردهی انجام می شود . در طول این دوره زمانی، گاوها از مرحله ای كه نیاز به انرژی نگهداری در آنها كم است وارد مرحله ای می شوند كه عملكرد تولیدی آنها افزایش می یابد . مدیریت صحیح در طول دوره انتقال حیاتی ترین رمز موفقیت در طول دوره شیردهی است و هدف ازآن دستیابی و حفظ تولید شیر بالا در طول ۵ تا ۶ هفته بعد از زایش است .
فرضیه ای این موضوع را مطرح می كند كه با افزایش هر پوند شیر اضافی در هر روز میزان كل تولید شیر در طول دوره شیردهی در حدود ۲۵۰ پوند افزایش دارد .
● تغذیه در اواخر دوره خشكی :
مصرف غذا معمولا در قبل از زایش در پاره ای از موارد در حدود ۳۵ % كاهش نشان می دهد در حالیكه نیازهای تغذیه ای حیوان به علت افزایش رشد جنین بیشتر می شود . بنابراین به نظر می رسد جدا كردن گاوهای خشك به دو گروه تاثیر مطلوب بر عملكرد حیوان داشته باشد . گروه ۱ گاوهای خشكی كه تا ۲۱ روز قبل از زایش قرار دارند .
گروه ۲ گاوهای خشكی كه در اواخر دوره خشكی قرار دارند ( در حدود ۴۰ روز بعد از آغاز دوره خشكی )
وقتی گاوهای خشك به دو گروه جداگانه تقسیم شدند با این روش می توان مقدار انرژی و پروتئین جیره را در طول ۳ هفته قبل از زایش گاو برای تامین نیازهای حیاتی حیوان افزایش داد .
● تغذیه گاوهای تازه زا:
مدیریت خوب گاوهای تازه زا به مقدار زیادی به شرایط بدنی گاو بستگی دارد . در آغل گاوهای تازه زا باید به مقدار زیاد غذاهای حجیم در دسترس باشد تا حیوان را به مصرف غذا تشویق كند و حیوان از نظر سلامتی دقیقا كنترل شود . در آغل گاو تازه زا نباید حیوانات زیادی را وارد كرد .
اگر هدف افزایش توان تولید شیر گاو باشد باید به جیره گاوهای خشك توجه ویژه ای كرد . برای گاوهای تازه زا علوفه با اندازه مناسب ، مخمر ، پروبیوتیك و مكمل های معدنی باعث افزایش توان تولید می شود .
مدیریت ایده آل تغذیه در دوره انتقال زمانی است كه حیوان بتواند تا ۲ هفته بعد از زایش در حدود ۸۵ تا ۹۵ % مصرف غذای طبیعی خود را به دست آورد.
منبع: ariavet.com
 
بالا پایین