Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

قیمت نهایی سواری دنا 42 میلیون تومان تعیین شد

اطلاعات موضوع

Kategori Adı گروه صنعتی ایران خودرو
Konu Başlığı قیمت نهایی سواری دنا 42 میلیون تومان تعیین شد
نویسنده موضوع پــــــــــرستو
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan پــــــــــرستو

پــــــــــرستو

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
824
پسندها
1,491
امتیازها
93
محل سکونت
شیراز
تخصص
ضــــد حال زدن , رک گویی
دل نوشته
قلــبها دریچه نفوذند انکــس که صادقانه نفوذ کند پایدارترین مهمان دل استـ
مدل گوشی
سیم کارت

اعتبار :


[h=1][/h] مرکز ملی رقابت براساس فرمول شورای رقابت قیمت نهایی دنا را ۴۲ میلیون تومان اعلام کرد.
مرکز ملی رقابت بر اساس دستورالعمل تنظیم قیمت خودروی دنا مصوب دویست و ششمین جلسه شورای رقابت مورخ 93/09/19، اقدام به محاسبه قیمت خودروی دنا نمود و بر این اساس سقف قیمت مصرف کننده خودروی دنا را برابر 42 میلیون تومان اعلام کرد.
پیش از این نیز رضا شیوا رئیس شورای رقابت قیمت اولیه دنا را 42 میلیون تومان اعلام کرده بود که مورد اعتراض مدیران ایران خودرو قرار گرفته بود و این قیمت را ناعادلانه ارزیابی کردند.
عبدالله بابایی معاون فروش گروه صنعتی ایران خودرو گفته بود: خودرو نمی تواند با زیان وارد بازار شود و قیمتی به آن تعلق بگیرد که نه قیمت تمام شده خودرو و نه قیمت بازار آن است.
بابایی تاکید کرده بود، رنو داستر که اخیرا وارد ایران شده، خودرویی است که بر روی پلت فرم تندر "ال 90" سوار شده و اختلاف قیمت 50 تا 60 میلیونی با تندر دارد و پلت فرم نمی تواند ملاک عمل باشد. بنابراین اگر قیمت دنا کمتر از 46 میلیون تومان تعیین شود، تولید این خودرو زیان‌ده خواهد بود.
رئیس شورای رقابت در پاسخ به انتقادهای وارده با بیان اینکه به‌صورت کلی قیمت دنا بیشتر از 42میلیون نیست، گفته بود: کار شورای رقابت دقیق است مگر اینکه خودروساز اطلاعات غلطی را برای ما ارسال کرده باشد.
شیوا با تأکید بر اینکه در تعیین فرمول قیمت گذاری خودروی دنا سه روش قیمت گذاری محصولات جدید مدنظر شورای رقابت قرار گرفته است، گفت: این شورا با در نظر گرفتن قیمت پایه سورن ارتقا یافته به‌اضافه نصب قطعات جدید و هزینه‌های سرمایه گذاری اقدام به تعیین قیمت دنا نموده است.
رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه بررسی‌ها در تعیین قیمت دنا نشان از آن دارد که بهای این محصول بیش از 42 میلیون تومان نیست، گفت: حتی شورای رقابت سایر روش‌های قیمت گذاری محصولات جدید را نیز مورد بررسی قرار داده و در آنها نیز به همین قیمت حدودی 42 میلیون تومانی رسیده است.
 
بالا پایین