Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

بازار تایر ایران در اختیار کدام کشورهاست؟/ لاستیک ماشین از 195 هزار تا 38 میلیون تومان!

اطلاعات موضوع

Kategori Adı قطعات خودرو
Konu Başlığı بازار تایر ایران در اختیار کدام کشورهاست؟\/ لاستیک ماشین از 195 هزار تا 38 میلیون تومان!
نویسنده موضوع پــــــــــرستو
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan پــــــــــرستو

پــــــــــرستو

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
824
پسندها
1,491
امتیازها
93
محل سکونت
شیراز
تخصص
ضــــد حال زدن , رک گویی
دل نوشته
قلــبها دریچه نفوذند انکــس که صادقانه نفوذ کند پایدارترین مهمان دل استـ
مدل گوشی
سیم کارت

اعتبار :



[h=1][/h]رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، پنچرگیران، فیلترسازان و فیلترفروشان تهران با بیان اینکه سهم هندی‌ها در بازار لاستیک ایران رو به افزایش است، گفت: لاستیک ماشین از 195 هزار تا 38 میلیون تومان عرضه می شود.
عباس سماواتی در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر لاستیک ماشین ها بر اساس نوع برند و تنوع آن‌ها قیمت گذاری می‌شوند و لاستیک‌های وارداتی که بیشتر از کشورهای کره، چین، هند یا مالزی وارد می‌شود گران‌تر هستند ولی میزان تقاضا بر اساس نوع سلیقه افراد متفاوت است.
سماواتی با بیان این‌که 40 درصد لاستیک‌های مصرفی تولید داخل بوده و 60 درصد وارداتی است، تاکید کرد:‌ لاستیک‌های تولید داخل یا وارداتی همه به صورت مستقیم به دست واحدهای صنفی نمی‌رسد و وجود واسطه‌ها و دلالان دراین صنف باعث افزایش قیمت می‌شود.
وی با بیان اینکه تا حدود سه سال قبل اغلب دارندگان خودرو به تناسب حجم ترددشان هر ساله یا هر دو سال یکبار نسبت به تعویض لاستیک اقدام می‌کردند، گفت: امروزه با توجه به افزایش قابل توجه قیمت لاستیک، درخواست برای این کالا به شدت کاهش یافته و اغلب ترجیح می‌دهند لاستیک‌ها را پنچرگیری و مدت بیشتری با آن تردد کنند که در نهایت این امر می تواند خطراتی را برای سرنشینان خودرو به همراه داشته باشد.
لاستیک‌ های ارزان چینی متقاضیان را جذب کرده است
رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، پنچرگیران، فیلترسازان و فیلترفروشان تهران اظهار کرکرد: به طور کلی قیمت لاستیک‌ها از 195 هزار تومان به بالاست و برخی لاستیک ها 38 میلیون تومان نیز به فروش می‌رسد.
وی افزود: با توجه به قدرت رقابت لاستیک های هندی با لاستیک های چینی، واردات لاستیک از هند افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است.
به گفته سماواتی در برخی موارد تفاوت 40 تا 50 هزار تومانی قیمت هر حلقه لاستیک ایرانی با چینی سبب می‌شود خریدار به سمت لاستیک چینی برود.
روغن‌های باز بشکه‌ای نخرید
وی همچنین با اشاره به روغن های اتومبیل و تاکید بر اینکه مردم باید در خرید روغن های اتومبیل دقت لازم را داشته باشند، گفت: بهتر است از روغن‌هایی که با مارک‌های معتبر و استاندارد هستند خرید شود و از خرید روغن های باز بشکه ای به دلیل ارزان تر بودن اجتناب شود. چون این روغن ها از طریق تصفیه‌ روغن سوخته تهیه شده و در واقع بازیافتی هستند.
سماواتی تاکید کرد: خارجی بودن برند روغن های اتومبیل و گران تر بودن آن، دلیلی برای استاندارد بودن روغن‌ها نیست.
 
بالا پایین