Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آیا اشباح وجود دارند؟

  • نویسنده موضوع Ops
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı روانشناسی سلامت
Konu Başlığı آیا اشباح وجود دارند؟
نویسنده موضوع Ops
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Ops

Ops

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jan 24, 2014
ارسالی‌ها
10,600
پسندها
3,164
امتیازها
113
محل سکونت
AhWaZ
تخصص
SheYtOni
دل نوشته
:)
بهترین اخلاقم
MehRabOni
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

شايداشباحرا در فيلم هاي تلويزيوني ديده باشيد و يا داستان هايی درباره آنها خوانده باشيد. احتمال هم دارد که از دوستان و آشنایانتان درباره آنها شنیده باشید یا شاید از کسانی باشید که آنها را با چشم خودتان مشاهده كرده اید.
هزاران نفر در سراسر جهان از رؤيت اشباح صحبت كرده اند و آن را تجربه اي فراموش نشدنی و كاملاً واقعي ذكر مي كنند. اما آیا اشباح وجود دارند و چرا و چگونه به وجود مي آيند؟
جواب سرراست اين است كه هیچ کس به طور مشخص نمي داند. با اين حال نظریه های بسیاری در توضیح آن چه هزاران نفر در سراسر جهان تجربه کرده و یا حتی در طول تاریخ درباره آن صحبت کرده اند وجود دارد. براساس اين تعريف ها به نظر مي رسد كه چندين نوع شبح وجود دارد و بنابراين لازم است بيش از يك نظريه درباره آنها مطرح كرد.

دیدگاه سنتی درباره اشباح این است که آنها ارواح افراد مرده هستند اما برخی از کسانی که در زمینه اشباح مطالعه کرده اند عقیده دارند احتمال کمی وجود دارد که آنها ارواح باشند. کسانی که عقیده دارند اشباح همان ارواح مردگان هستند می گویند كه این ارواح به دلايلي و اغلب در نتیجه يك تراژدی یا آسيب سخت رواني (تروما) بین این صفحه وجود و صفحه بعدي گير افتاده اند. بسیاری از شکارچیان اشباح بر این باورند چنين ارواحي كه مقيد به زمين باقي مانده اند نمي دانند مرده اند. يك شکارچي كهنه كار اشباح به نام هانس هولزر مي نويسد: «يك شبح معمولاً وقتی انسانی در حالت ترومایی بوده از بدن فیزیکی او خارج شده و اغلب از وضعيت واقعي اش آگاه نيست. ما همه روح هايي هستيم كه در قالب يك بدن فيزيكي قرار گرفته ايم. در زمان مرگ، روح ما به بعد بعدي مي رود. اما يك شبح به دليل ضربه رواني، در دنیای فیزیکی ما گیر مي كند و نیاز است تا آزاد شود.»
برخی محققان امور ماوراء الطبیعه می گویند اشباحي وجود دارند كه به عنوان اشباح باهوش شناخته مي شوند. اين اشباح در حالت برزخ قرار دارند و پاتوقشان صحنه های مرگ خودشان یا مکان هایي است که در زندگیشان برایشان خوشایند بوده. آنها تا حدی نسبت به حيات آگاهي دارند و در مناسبت هايي كه صورت مادي به خود مي گيرند هنگام ديده شدن واكنش نشان مي دهند. برخی کسانی که عقیده دارند اشباح روح مردگانند ادعا مي كنند قادر به برقراری ارتباط با آنها هستند و هنگامی که با آنها ارتباط برقرار مي كنند سعی مي كنند به اين ارواح کمک كنند درک کنند که مرده اند و به سوي مرحله بعدي زندگيشان حرکت كنند.
برخی می گویند این اشباح در محل هایی که زمانی به هنگام انسان بودن در آنها زندگی می کرده اند دیده می شوند. يك سرباز جنگ داخلی آمریکا از پنجره خانه اي كه در آن مي ايستاده و نگهباني مي داده به بيرون خیره مي شود. خنده یک کودک مرده در راهرويي كه اغلب در آن بازي مي كرده شنیده مي شود و انعكاس پيدا مي كند. حتی گزارش هايي درباره اشباح اتومبیل ها و قطارهايي داده شده که با اين كه ممكن است حتي مدت ها پيش از بين رفته باشند باز هم صدايشان شنيده مي شود و گاهي ديده مي شوند. این نوع از اشباح با ديگران ارتباط برقرار نمي كنند و یا به نظر نمی رسد كه از حيات آگاهي داشته باشند. اقدامات آنها همیشه يكسان است. آنها مثل صفحات ضبط -انرژی های باقی مانده اي- هستند كه بارها و بارها پخش مي شوند. يك لحظه آسيب و يا سانحه رواني زماني است كه تأثير ماندگاري بر یک ساختمان و یا منطقه به جا مي گذارد. البته همه کسانی که درباره امور ماوارء الطبیعه تحقیق می کنند به این که اشباح در محلی که به هنگام انسان بودن زندگی می کرده اند دیده می شوند عقیده ندارند و می گویند این اتفاق خیلی رخ نمی دهد.
فردی به نام استرنج نيشن در تعريف اشباح مي گويد كه شبح پخش خود تا ابد است. این صفحه می تواند هر چیزی باشد از خلق دوباره برخي از رویدادهايی که آسیب رسانده اند و یا مملو از احساساتند تا پایين و بالا رفتن از يك راهرو .

اين كه چه چیزي باعث مي شود وقايع گذشته ضبط شوند و چرا و چگونه آنها به صورت مكرر اجرا مي شوند به صورت رمز و راز باقي مانده است و قابل درك نيست. لورن فورسلا مي نويسد به طور کلی تكرار یک مقطع و یا بخشی از یک رویداد واقعي است.
 
بالا پایین