Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

با گوشی و تبلت کهنه خود که می خواهیم بفروشیم چه کنیم؟/هشدار! اطلاعات شما تا مدت ها قابل بازیابی است

اطلاعات موضوع

Kategori Adı هک و امنیت
Konu Başlığı با گوشی و تبلت کهنه خود که می خواهیم بفروشیم چه کنیم؟\/هشدار! اطلاعات شما تا مدت ها قابل بازیابی است
نویسنده موضوع پــــــــــرستو
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan پــــــــــرستو

پــــــــــرستو

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
824
پسندها
1,491
امتیازها
93
محل سکونت
شیراز
تخصص
ضــــد حال زدن , رک گویی
دل نوشته
قلــبها دریچه نفوذند انکــس که صادقانه نفوذ کند پایدارترین مهمان دل استـ
مدل گوشی
سیم کارت

اعتبار :


[h=1][/h] سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: در هنگام خرید و فروش اجناس دست دوم و کارکرده به خصوص گوشی ها و تبلت های مبتنی بر سیستم عامل اندروید فقط به delete کردن اطلاعات خود بسنده نکنید زیرا این اطلاعات به راحتی قابل ریکاوری خواهند بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا (فتا) سرگرد حمید کیانی گفت: متاسفانه هر روزه شاهد انتشار و به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران در فضای مجازی هستیم؛ این روند به علت سهل انگاری و عدم رعایت نکات امنیتی جزیی از سوی کاربران روز به روز در حال افزایش است.
او یکی از مهمترین علل اصلی سوءاستفاده های اینترنتی را دسترسی آسان سودجویان سایبری به اطلاعات با ارزش قربانیان دانست و گفت: سهل انگاری کاربران مهمترین عامل در بروز اتفاقات ناگوار و انتشار اطلاعات شخصی و خصوصی افراد در فضای مجازی است.
او رمز نگاری را راهکاری مناسب جهت جلوگیری از سرقت اطلاعات بر شمرد و گفت: رمزنگاری قابلیتی است که امنیت اطلاعات را تا حد زیادی تضمین می کند؛ در این حالت تنها کسی که به اطلاعات دسترسی دارد و می تواند اطلاعات رمز شده را استخراج کند که کلید رمز (رمز عبور) را داشته باشد.
پس استفاده از رمزهای عبور پیچیده و پیشرفته می تواند اطلاعات خصوصی و مهم ما را از گزند و دسترسی مجرمان سایبری حفظ کند.
این کارشناس یکی دیگر از روش های سوءاستفاده مجرمان سایبری را بازیابی اطلاعات از تجهیزات خریداری شده دانست و گفت: در حال حاضر خرید و فروش اجناس دست دوم و کارکرده به خصوص گوشی ها و تبلت های مبتنی بر سیستم عامل اندروید بسیار رواج پیدا کرده است؛ در این حالت فروشندگان فقط اطلاعات خود را از روی گوشی delete می کنند غافل از اینکه این اطلاعات به راحتی قابل ریکاوری خواهند بود و زمینه را برای سوءاستفاده فراهم می آورند.
او به فروشندگان این دستگاه ها توصیه کرد: قبل از فروش حتماً دستگاه خود را به حالت تنظیمات کارخانه ای(Factory Reset) برگردانند. هرچند در برخی از دستگاه ها بعد از ریست کارخانه ای تمام اطلاعات موجود در حافظه دستگاه پاک نمی شود و فقط از دسترس ظاهری خارج می شوند اما اگر اطلاعات ما دارای رمز عبور باشند امکان دسترسی مجرمان سایبری به این اطلاعات بسیار محدود و سخت می شود.
سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: استفاده از حافظه های جانبی مثل رم و مموری در تبلت ها، لپ تاب ها و گوشی های اندروید می تواند به ما کمک کند که اطلاعات ارزشمند و خصوصی خود را بر روی حافظه های جانبی ذخیره کنیم و در موقع فروش حافظه جانبی را برای خود نگهداریم.
او ادامه داد: بنابراین ذخیره فایل های ارزشمند و خصوصی بر روی حافظه های جانبی البته به صورت رمز و کد شده به ما کمک می کند تا اطلاعات خصوصی کمتری بر روی گوشی ها و تبلت ها یا لپ تاب ها داشته باشیم و حافظه اصلی ما برای مابقی کار های عمومی مورد استفاده می شود.
سرگرد کیانی کارشناس جرائم سایبری پلیس فتا با اشاره به آدرس سایت و ایمیل پلیس فتا آن را دریچه ارتباطی با شهروندان خواند و گفت: پلیس فتا از هموطنان درخواست می کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی گزارش نمایند.
 
بالا پایین