Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

عوارض احتمالی در جراحی پلاستیک بینی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı جراحی های زیبایی
Konu Başlığı عوارض احتمالی در جراحی پلاستیک بینی
نویسنده موضوع reza.eloglu
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan reza.eloglu

reza.eloglu

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jan 10, 2015
ارسالی‌ها
78
پسندها
32
امتیازها
0
محل سکونت
teh
وب سایت
inten.asia
دل نوشته
dunyada ulamnan bashkasi yalan...
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
ماه تولد

اعتبار :

هرگونه جراحی در بهترین شرایط ممکن است با عوارضی همراه باشد. در صورتی که متقاضی جراحی بینی هیچگونه سابقه بیماری داخلی نداشته باشد و پوست، مخاط، استخوان، غضروف وی در حالت نرمال باشد عوارض جراحی پلاستیک بینی چندان قابل توجه نیست و بسته به مهارت جراح می تواند تا حد بسیار ناچیز تقلیل یابد با این حال دو دسته عوارض می تواند بعد از جراحی بینی ایجاد شود. این عوارض شامل عوارض عملکردی و عوارض زیبایی می باشند.


عوارض عملکردی جراحی بینی
چسبندگی داخل بینی ، باقی ماندن انحراف تیغه بینی ، تنگی دریچه داخلی بینی ، تنگی دریچه خارجی بینی ، بزرگ ماندن شاخک های بینی ، صدمه بر مجرای اشکی


عوارض زیبایی جراحی بینی
بینی زینی شکل ، اشکال هشتی شکل (V معکوس) در حد فاصل هرم استخوانی وغضروفی ، آسیب پوست بینی ، باریک شدن بیش از حد نوک بینی ، بالا رفتن بیش از اندازه نوک بینی ، کوچک شدن بیش از اندازه پره های بینی ، کم یا زیاد شدن پرده وسطی بینی


عوارض عملکردی جراحی بینی:
منظور از این عوارض اختلالات تنفسی و انسداد بینی بعداز جراحی می باشد :

چسبندگی داخل بینی :
اگر برش ها و زخم های جراحی با دقت ترمیم نشوند، بافت های داخل بینی به هم می چسبند و احساس چسبندگی داخل بینی به فرد دست می دهد .

باقی ماندن انحراف تیغه بینی :
در اثر عدم اصلاح انحراف تیغه وسط بینی توسط جراح ایجاد می شود از آنجا که به دنبال عمل جراحی پلاستیک بینی حجم بینی حداقل 13 % کاهش می یابد در صورتی که انحراف قبلی اصلاح نشود امکان ایجاد گرفتگی بینی وجود دارد.

تنگی دریچه داخلی بینی :
در اثر کوچک کردن بیش ازاندازه قوزپشت بینی ایجاد می شود و در صورتی که به بازسازی این دریچه دقت نشود امکان تنگی آن وجود دارد.

تنگی دریچه خارجی بینی :
این حالت در اثر کوچک کردن بیش ازاندازه پره و سوراخ های زیر بینی ایجاد می شود و متأسفانه بازسازی آن بسیار مشکل است.

بزرگ ماندن شاخک های بینی :
درافرادی که مبتلا به آلرژی یاالتهاب های درون بینی می باشند ممکن است شاخک های درون بینی بیش ازاندازه رشد کرده باشند در صورتی که حین جراحی به آنها دقت نشود و مورد کوچک سازی قرار نگیرند ممکن است بعدازعمل باعث تنگی راه هوایی بینی بشوند.

صدمه بر مجرای اشکی :
اگرچه این عارضه بسیار نادر است ولی به هر حال امکان ایجاد آن در مواردی که جراح به کم کردن پهنای استخوانی بینی می پردازد وجود دارد. دراین حالت پس از جراحی، فرد دچار ریزش اشک از یک چشم به مدت طولانی می شود.

عوارض زیبایی جراحی بینی :
این گروه شامل عوارضی است که به زیبایی بینی آسیب می رساند و آن را از حالت استاندارد خارج می نماید.

بینی زینی شکل : این عارضه در اثر برداشتن بیش ازاندازه قوز استخوانی- غضروفی پشت بینی ایجاد می شود این حالت یا در اثر اصرار بیش از حد بیمار برای ایجاد قوس پشت بینی باعث تحریک جراح به برداشتن بیش ازاندازه قوز شده است یا در اثر تخمین نادرست حین جراحی ایجاد می شود.



اشکال هشتی شکل (V معکوس) در حد فاصل هرم استخوانی و غضروفی : به دنبال کوچک کردن بیش از اندازه طاق بینی به نظر می رسد که جزء غضروفی بینی از جزء استخوانی آن جدا شده است و بینی فرد دو تکه به نظر می رسد علاوه بر این برای فرد مشکل تنفسی نیز ایجاد می شود.

آسیب پوست بینی :
در صورتی که حین جراحی به پوست بینی آسیب برسد امکان دارد پس از جراحی پوست آسیب دیده سیاه شده و از بین برود. این عارضه بد ترین نوع عارضه است و ترمیم آن فوق العاده مشکل است. استفاده از مواد مصنوعی (پروتز) به عنوان پیوند داخل بینی نیز با احتمال آسیب به پوست بینی همراه است. خوشبختانه این عارضه فوق العاده نادر است.



باریک شدن بیش از حد نوک بینی :
معمولاً به دلیل اصرار بیش از حد متقاضی به کوچک شدن نوک بینی، جراحان نوک بینی را بیش از اندازه باریک می کنند این حالت نه تنها باعث زیباتر شدن بینی نمی شود بلکه در نظر اکثریت افراد اجتماع بینی را نازیبا و مصنوعی جلوه می دهد.

بالا رفتن بیش از اندازه نوک بینی :
در صورتی که نوک بینی به اندازه محدودی بالاتر برود، باعث جذاب تر شدن فرد می شود ولی در صورتی که از حد استاندارد نوک بینی بالاتر برود ظاهری بسیار نازیبا و اصطلاحاً شبیه خوک به فرد داده می شود و این از ظرایف جراحی است که به مهارت کافی جراح نیاز دارد.



کوچک شدن بیش از اندازه پره های بینی :
در افرادی که ضخامت پوست زیاد است (بینی های گوشتی) یا در هر فردی که پره های بینی از حد استاندارد بزرگتر باشد کوچک کردن پره های بینی باعث زیباتر شدن بینی خواهد شد ولی در صورتی که این کوچک سازی بیش از اندازه انجام شود نتیجه عکس خواهد داد و علاوه بر ایجاد ظاهر نامطلوب باعث تنگی راه هوایی بینی نیز خواهد شد.

کم یا زیاد شدن پره وسطی بینی :
در صورتی که حین جراحی به تناسب محل پره های بینی با پرده وسطی بینی دقت کافی نشود بعد از جراحی این پرده ممکن است تو کشیده یا بیش از حد بیرون زده به نظر برسد و مخصوصاً در نیمرخ ظاهر نامطلوبی به فرد خواهد داد.
منبع: جراحی بینی - پروتز سینه
 
آخرین ویرایش:
بالا پایین