Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آبشار زیبای کیوان لیشتر گچساران + عکس

اطلاعات موضوع

Kategori Adı استان کهکیلویه و بویر احمد
Konu Başlığı آبشار زیبای کیوان لیشتر گچساران + عکس
نویسنده موضوع Amirhoo3in
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Amirhoo3in

Amirhoo3in

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Dec 27, 2013
ارسالی‌ها
1,082
پسندها
910
امتیازها
113
محل سکونت
ساحل کارون
دل نوشته
زندگی آبراهی است به نام وفا,میریزد توی جویی به نام صفا,میرود به رودی به نام عشق,میریزد به دریایی به نام وداع:(
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :


آبشار کیوان لیشتر در نزدیکی شهرستان گچساران یکی از زیباترین طبیعت های بی نظیر ایران می باشد.

بهترین آبشار ایران در 25 کیلومتری شهرستان گچساران واقع شده است و این آبشار کیوان لیشتر نام دارد. آبشار کیوان لیشتر نمای زیبا و دیدنی دارد و همه ساله بازدید کنندگان زیادی برای دیدن این آبشار به شهرستان گچساران سفر می کنند. در 25 کیلومتری شمال غرب گچساران و در نزدیکی پاسگاه عبداللهی، منطقه زیبای آبشار کیوان لیشتر واقع شده است.

شهرستان گچساران مناطق دیدنی بسیاری دارد که بسیاری از آنها برای عموم ناشناخته است، اما امروزه با افزایش تمایل افراد به تفریح و حضور در طبیعت بسیاری از این مکان‌های دیدنی رفته رفته شناخته شده‌تر می‌شوند که از جمله این تفریح‌گاه‌های دیدنی و زیبا می‌توان به آبشار کیوان اشاره کرد.


آبشار کیوان طبیعتی بکر و دست نخورده دارد که در محل برخورد دو رودخانه یا دره که در اصطلاح محلی به آنها دره تنگ درک و دره سور(شور) گفته می‌شود واقع شده است. در یک سمت آبشارهای با ارتفاع زیاد و پوشش گیاهی مناسب و البته برکه‌ها یا به اصطلاح محلی برم‌های بزرگ دارد و از سمت دیگر و بر روی شاخه دیگر آبشارهای پله پله همراه با استخرهای طبیعی که برای شنا مناسب است را دارد.


بیش از سه چهارم مسیر دسترسی بدان با اتومبیل و بقیه، با پیاده روی امکان پذیر است. آب کوه‌های دیل، آب گرمو و چهاربیشه در نزدیکی پاسگاه عبدالهی به هم پیوسته و تشکیل نهری فصلی را می‌دهند که از اواسط پاییز تا اواخر بهار جریان دارد. آب در یک مسیر پلکانی با ایجاد هفت آبشار کوچک، منظره‌ای بدیع را ایجاد کرده است.
 
بالا پایین