Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

عکس یادگاری با فرعون در تهران

اطلاعات موضوع

Kategori Adı معرفی کتاب
Konu Başlığı عکس یادگاری با فرعون در تهران
نویسنده موضوع پــــــــــرستو
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan پــــــــــرستو

پــــــــــرستو

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
824
پسندها
1,491
امتیازها
93
محل سکونت
شیراز
تخصص
ضــــد حال زدن , رک گویی
دل نوشته
قلــبها دریچه نفوذند انکــس که صادقانه نفوذ کند پایدارترین مهمان دل استـ
مدل گوشی
سیم کارت

اعتبار :


[h=1][/h] سفرنامه متفاوتی از مصر با عنوان «عکس یادگاری با فرعون» به قلم عباس نادری، شاعر، نویسنده و مترجم روی پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، نشر قو، به تازگی سفرنامه‌ «عکس یادگاری با فرعون» را با عنوان فرعی «یادداشت‌ها و برداشت‌های سفر مصر»منتشر کرده است. سفرنامه ای همراه با تصاویری که حاصل گردش نادری در شهرها و بخش‌های این کشور آفریقایی است.

به اعتقاد ناشر، نویسنده از همان آغاز اصرار دارد که نمی‌خواهد به سفرنامه‌نویسی معمول روی بیاورد بلکه در تلاش است با شکل، فرم و محتوایی متفاوت به مصر و سفرش بپردازد و در این امر تا حدود زیادی موفق بوده است.

کتاب با تصاویری از اهرام جیزه، اسکندریه و کانال سوئز آغاز می‌شود. «از همین نخستین لحظه‌ نشستن در هواپیمایی مصر، بوی باستان می‌آید. بوی چندین‌هزار سالگی. حتی آرم هواپیمایی مصر، حال و هوای عهد قدیم را در دیده جاری می‌کند؛ یعنی که نشانه‌های فراعنه را. میهمانداران مصری، با نظم و ترتیب‌اند و خوش‌برخورد. یعنی که مو به مو آموزه‌های برخورد با گردشگران را اجرا می‌کنند. با لهجه‌ خاص مصری و تلفظ حرف «‌جیم‌» به ‌«‌گاف‌» و دیگر شیوه‌های لهجه‌ مصری. مدام سر می‌زنند با پرسشی شاید تکراری: چیزی نیاز ندارید؟»

نادری، که پیش از این انتشار کتاب اشعار خود با عنوان «دلتنگی‌های بی‌فرصت» و ترجمه‌ اشعار جمال ‌جمعه با عنوان «من و تو کتابیم» را در کارنامه دارد، یادداشت‌ها و برداشت‌های سفر مصر را در 47 مطلب با عناوین جداگانه به مخاطبان در میان گذاشته است. نثر پخته، شاعرانه و گاه طنازانه‌ او، کتاب را خواندنی کرده است. تصاویر نویسنده که در لابه‌لای کتاب و متناسب با هر مطلب آمده نیز به جذابیت کتاب کمک کرده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«و اين‌جا «‌خان‌الخليلي» است، كنار «مسجد الحسين». معروف‌ترين بازار قاهره. نام‌آشناي گردشگران، با 6 قرن قدمت. هر مليتي را سراغ بگيري، مي‌تواني در اين بازار بيابي. مغازه‌هاي رنگارنگ. چه رونقي دارد بازار كسب و كار! و گردشگراني كه مي‌خواهند هديه‌اي به يادگار برند. براي ذائقه‌ همه‌ گردشگران چاره انديشيده‌اند؛ از لباس‌هاي منقوش به آثار فرعوني تا كاغذهاي پاپيروس. بازار خان‌الخليلي، عطر پاپيروس دارد. عطري هفت‌هزار ساله‌؛ نقوش مصر باستان بر پاپيروس، يادآور هيمنه‌اي فروريخته. خسته از پياده‌روي در بازار بزرگ و كوچه‌هاي باريك خان‌الخليلي، به ابتداي بازار بازمي‌گردم و در قهوه‌خانه‌ معروف «فيشاوي» لختي درنگ مي‌كنم. این‌جا پاتوق روشنفکران مصری در قرون 19 و 20 بوده است؛ جایی مانند «کافه نادری» تهران. حالا فرصتي است براي نوشيدن چاي از پس يك‌روز پر فراز و نشيب. بوي نيل مي‌آيد.»

«عکس یادگاری با فرعون» در 108 صفحه و قیمت 12هزار تومان به بازار عرضه شده است.
 
بالا پایین