Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

خسروشاهی: «بحرانی» با روایت‌های اهل سنت، ولایت علی(ع) را ثابت می‌کند

اطلاعات موضوع

Kategori Adı امیرالمؤمنین (ع)
Konu Başlığı خسروشاهی: «بحرانی» با روایت‌های اهل سنت، ولایت علی(ع) را ثابت می‌کند
نویسنده موضوع پــــــــــرستو
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan پــــــــــرستو

پــــــــــرستو

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
824
پسندها
1,491
امتیازها
93
محل سکونت
شیراز
تخصص
ضــــد حال زدن , رک گویی
دل نوشته
قلــبها دریچه نفوذند انکــس که صادقانه نفوذ کند پایدارترین مهمان دل استـ
مدل گوشی
سیم کارت

اعتبار :


[h=1][/h]

حجت‌الاسلام و المسلمین سید باقر خسروشاهی، شایسته تقدیر در بخش تصحیح و تحقیق شانزدهمین همایش «کتاب سال حوزه» به معرفی کوتاهی از این اثر پرداخت و اظهار کرد: مرحوم بحرانی در این اثر همه روایت‌هایی را که در کتاب‌های شیعه و سنی درباره ولایت حضرت علی‌ (ع) وجود دارد جمع‌آوری کرده است؛ به عبارت دیگر در هر باب، هم روایت‌های اهل سنت دیده می‌شود و هم روایت‌های علمای شیعه. او ثابت می‌کند که از روایت‌های اهل سنت هم می‌توان ولایت بلافصل امیرالمؤمنین (ع) را اثبات کرد.

وی ادامه داد: هیچ پژوهشگری پیش از این درباره کتاب تحقیق نکرده بود. نزدیک به 15 سال زمان صرف تحقیق و نگارش این مجموعه 10 جلدی کردیم. جلد آخر این مجموعه با موضوع «فهرست»، در سال 1392 به چاپ رسید که در این دوره از همایش «کتاب سال حوزه»، اثری شایسته تقدیر شناخته شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروشاهی دلیل شایسته تقدیر شدن این اثر را در کثرت تحقیقات چه توسط مؤلف و چه محققان آن دانست و گفت: مرحوم بحرانی اگرچه در زمان نگارش این اثر، مانند امروز به همه کتاب‌ها دسترسی نداشته اما بیشتر کتاب‌های اهل سنت و شیعه را جمع‌آوری کرده است. علاوه بر آن از محتوای کتاب برمی‌آید که به همه موضوع‌ها تسلط داشته است. تحقیقات ما هم بر ارزش اصل کتاب افزود و آن را کامل‌تر کرد.

وی ضمن اشاره به تلاش گروهی از پژوهشگران برای تحقیق در این کتاب توضیح داد: آن زمانی که مرحوم بحرانی این کتاب را می‌نوشت، نرم‌افزارهای جست‌وجوگر کنونی وجود نداشت. ما در تحقیق خود از این فناوری بهره بردیم و کتاب‌هایی را که نویسنده از آنها استفاده نکرده بود، به آن افزودیم. حجم این اثر تقریباً سه برابر کتاب اصلی است.

این محقق افزود: ما بعضی کتاب‌هایی را که نویسنده در این کتاب نام برده است، نیافتیم. شاید با گذشت زمان این کتاب‌ها از بین رفته‌اند. در بخش پانوشت به روایت‌ها یا کتاب‌هایی که در دسترسمان نبود، اشاره کرده‌ایم.
 
بالا پایین