Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

مصرف مکمل در پاورليفتينگ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı ورزش‌ های قدرتی
Konu Başlığı مصرف مکمل در پاورليفتينگ
نویسنده موضوع *JujU*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *JujU*

*JujU*

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 6, 2013
ارسالی‌ها
2,786
پسندها
394
امتیازها
83
محل سکونت
تهران
تخصص
فکر کردن به چیزایی که دیگران ساده ازش رد میشن
دل نوشته
هر روز معجزه است اگر به خدا ایمان بیاوریم..

اعتبار :

مکمل هاي پروتئيني

مکمل هاي حاوي پروتئين هاي با کيفيت و مرغوب امکان مصرف پروتئين کافي براي ورزشکاراني که براي ترميم مصدوميت هاي و براي تشديد سنتز پروتئين در عضلات نياز به حجم عظيمي از اين درشت مغذي در رژيم روزانه غذايي خود دارند را فراهم مي کند.

براي اينکه تبليغ مستقيم براي کمپاني خاصي را نکرده باشيم از ذکر نام و مشخصات مکمل هاي مناسب خودداري مي کنيم اما به اين مهم نيز اشاره مي کنيم که مکمل مناسب پروتئيني براي ورزشکاران رشته وزنه برداري قدرتي علاوه بر اصل بودن بايد حاوي پروتئين با ارزش بيولوژيکي مناسب نيز باشد.

نمونه هاي قلابي مکمل هاي پروتئيني روزگاري در ايران بيداد مي کرد. سود جويان با استفاده از کاکائو، نشاسته و با استفاده از اکسي متولون هاي تاريخ مصرف گذشته که از داروخانه ها جمع آور مي کردند مکمل هاي پروتئيني اوريجينالي را تهيه کرده و به نام مکمل هاي اصل و معتبر به خورد ورزشکاران ايراني مي دادند.

امروزه قلابي سازي در داخل به اين شدت رواج ندارد اما در عوض اجناس بي کيفيتي که از دبي وارد شده و به نام توليدات کمپاني هاي معتبر آمريکايي براي فروش عرضه شده و در مورد آنها نيز با آب و تاب تبليغ مي شود بازار مکمل کشور را اشباع کرده است. به جرات مي توان گفت که اغلب نمونه هاي عرضه شده در بازار مکمل تجارتي بوده و در عمل کاري از پيش نمي برد.


کراتين

کراتين نيز از جمله مکمل هايي است که امروزه در ورزش مورد استفاده قرار مي گيرد. اين مکمل گذشته از اينکه در برخي موارد و در مورد برخي از کساني که از اين مکمل استفاده مي کنند بي تاثير بوده و يا منجر به بروز ناراحتي و حساسيت هاي گوارشي مي شود در مورد بسياري از کساني که از اين ترکيب استفاده مي کنند تاثيرات مفيدي و در خور توجهي از خود نشان داده است.

در مورد کراتين نيز علاوه بر اصل بودن بايد به کيفيت محصول مصرفي نيز دقت نمود. علاوه بر اين موارد شما بايد زمان بندي و مصرف دوره اي آن را نيز در نظر داشته باشيد. بسياري از کساني که از اين ترکيب استفاده مي کنند پس از طي شدن 4 الي 5 هفته با اشباع شدن بدن از اين ماده و با کم شدن تاثيرات مثبت آن در بدن روبر مي شوند.

گفته مي شود که مصرف کراتين در اين حالت چيزي به جز تلف کردن و دور ريختن پول نيست. متخصصين عقيده دارند که پس از هر 4 الي 5 هفته مصرف مداوم اين محصول بايد در حدود 4 الي 5 هفته متوالي نيز مصرف آن را قطع کنيد.

مصرف اين مکمل به همراه گلوتامين موجب تشديد آثار مثبت هر دوي اين مکمل ها مي شود. بر خلاف آنچه که در برخي موارد ادعا مي شود کراتين براي همه ورزشکاران مفيد و موثر نبوده و مصرف آن در برخي موارد حتي مي تواند خطرناک باشد. در صورتي که مشکلات و نارسايي هاي کليه داشته و از سنگ کليه و مثانه رنج مي بريد به عقيده متخصصان مصرف مکمل هاي حاوي کراتين براي شما اکيداً ممنوع است.

کراتين هايي که به قيمت هاي ارزان در بازار عرضه مي شوند عموماً قلابي بوده و در صورت قلابي نبودن نيز بي کيفيت بوده و داراي ناخالصي هاي مضر و خطرناکي هستند که در طي روند و در طي پروسه توليد حاصل شده و با ماده اصلي مخلوط مي شود.

کراتين در فرم مايع و محلول پايداري چنداني نداشته و به زودي بي اثر مي شود بنابراين مي توان گفت که شما بايد کراتين را بلافاصله پس از مخلوط شدن با آب مصرف کنيد و از نگه داشتن مصرف آن در روزهاي بعد خودداري کنيد.


گلوکوزآمين و Chondroitin

تمرينات وزنه برداري قدرتي را مي توان از شديدترين و سنگين تمرين هاي موجود در ورزش هاي قدرتي دانست. پرداختن به اين قبيل تمرينات معمولاً با فشار سنگين و شديدي که به مفاصل وارد مي کند زمينه را براي بروز مصدوميت ها و حتي ساييدگي مفاصل فراهم کرده و فرد را در معرض خطر از دست رفتن سلامت مفاصل قرار مي دهد.

ورزشکاران رشته هاي قدرتي براي تسريع ترميم مصدوميت هاي مفاصل و براي کمک کردن به حفظ سلامت آنها بايد از مکمل هاي مناسب محافظت کننده مفاصل استفاده کنند.

از مهم ترين و پر مصرف ترين مکمل هاي محافظت کننده مفاصل مي توان به گلوکوزآمين و Chondroitin اشاره کرد. اين مکمل ها با روغنکاري کردن مفاصل از آنها در برابر مصدوميت ها و فشارهاي آني فيزيکي محافظت مي کند.

کساني که از درد مفاصل در حين تمرين رنج مي برند و يا کساني که براي سلامت مفاصل خود اهميت مي دهند و از خطر بروز دردهاي مفصلي همواره وحشت دارند مي توانند از اين قبيل ترکيبات استفاده کنند.

البته الگوي صحيح تمرين نيز در کم شدن ميزان مصدوميت ها تاثير مهمي داشته است که اين مسئله کمتر مورد توجه ورزشکاران ايراني بوده است.

برخي از پزشکان اعتقاد دارند که اين دسته از مکمل هاي تاثير چنداني نداشته و فقط جنبه تجارتي دارند اما من خود با استفاده کردن از نمونه هاي آمريکايي اين محصول که از اصل بودن آن نيز اطمينان داشتم تاثيرات مثبت آن در تشديد فرايند غضروف سازي در مفاصل را شخصاً تجربه کرده ام.


ورزشكاران اين رشته حتما اين مكمل را براي جلوگيري از اسيب رسيدن به مفاصلشان كه طي تمرينات سنگين و در دراز مدت اين اسيبها نمايانميشود استفاده نمايند تادچار اين اسيبها نشوند




Fluoxymesterone[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] هالوتستين
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif][/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif][/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]يك استروئيد شفاهي 10 ميلي گرمي به وسيله كمپاني upiohn در سال 1957 معرفي شده است ماده اوليه اين استروئيد Fluoxymesterone هالوتستين است . و در ساختار شيمايي مولد بيشتر صفات مردانه مي باشد

[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]ورزشكاراني كه افزايش قدرت بدن حجم عضلات رو مي خواهند مي توانند از اين استروئيد استفاده كنند پاورليفترها و وزنه برداران كه نياز به قدرت بدون حجم دارنند مي توانند از اين استروئيد استفاده كنند در بدنسازي هالوتستين براي دورهاي آماده سازي يك استروئيد منحصر بفرد است از آنجاي كه ماده اوليه اش مولد صفات مردانه است و به مقدرا كم سمي است .

اين ماده كمك مي كند كه ورزشكار در يك سطح بالاي از هورمون مردانه و سطح پايين هورمون استروژن قرار بگيرد .

20ميلي گرم در روز مصرف اين دارو يك قدرت عالي را براي ورزشكاران به وجود مي آورد اين يكي از دلايل است كه پاورليفتر ها از اين استروئيد احساس خرسندي مي كنند و همچنين براي وزنه برداران و بازيكنان فوتبال و بوكسورها ، اين ورزشكاران مي توانند روزي 20 تا 40 ميلي گرم در روز از اين استروئيد مصرف كنند . بدنسازان مي توانند 20 تا 30 ميلي گرم در روز از اين استروئيد مصرف كنند
از آنجاي كه هالوتستين جزئ آلفا 17 مي باشد و براي كبد سمي و همچنين مي تواند ايجاد دردهاي معدي و روده اي گردد براي همين بايد بين غذا مصرف شود

براي نتيجه بهتر مي توان اين دارو را با استروئيد آنابوليكي همچون ديانابول براي دوره هاي حجم و با استروئيدي ديگر همچون دكادورابولين براي دوره هاي كات استفاده كرد .حجم بدست آمده با كيفيتي خوبي خود را نشان مي دهد

عوارض جانبي اين دارو كمتر اكسي متولون و تستوسترون كمتر هستش ولي بدون عوارض هم نيست

عوارض جانبي اين استروئيد :

فشار خون بالا ، سمي كردن كبد ( جزو داروهاي كه آلفا 17 هستند ) جوش هاي پوستي ، سردرد ها ، درد هاي معده اي و روده اي
هالوتستين يكي از مشتقات تستوسترون هورمون مردانه است هالوتستين برخلاف ديگر تستوسترون ها به استروژن تبديل نمي شود بنابراين عوارضي جانبي استروژني از قبيل ذخيره چربي ، نگه داري آب و املاح زير پوست ، و رشد بيش از حد ***** مردان رو نخواهد داشت هالوتستين داراي مولد صفات مردانه است كه باعث افزايش قدرت بدون وزن مي شود
[/FONT]
منبع:habibpower.blogfa.com[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]

[/FONT]

[/FONT]
 
بالا پایین