Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

بهترین دزدگـیر برای خودروی شما

اطلاعات موضوع

Kategori Adı دزدگیر
Konu Başlığı بهترین دزدگـیر برای خودروی شما
نویسنده موضوع *JujU*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *JujU*

*JujU*

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 6, 2013
ارسالی‌ها
2,786
پسندها
394
امتیازها
83
محل سکونت
تهران
تخصص
فکر کردن به چیزایی که دیگران ساده ازش رد میشن
دل نوشته
هر روز معجزه است اگر به خدا ایمان بیاوریم..

اعتبار :

می گویند نداشتن ماشین یک دردسر دارد و داشتن اش هزار و یک دردسر. یکی از این دردسرها هم ترس همیشگی زدن دزد به ماشین است. حالا چه سرقت قطعات و لوازم ماشین باشد و چه سرقت کل ماشین ولی هرچه هست صاحبان اتومبیل همیشه از ترس دزدزدگی در اضطراب و نگرانی به سر می برند...
به خصوص کسانی که به دلیل نداشتن پارکینگ مجبورند شب ها اتومبیل شان را در خیابان پارک کنند. اگرچه امروز انواع دزدگیرهای موجود در بازار نرخ سرقت های اتومبیل را بسیار کم کرده ولی سارقان هم بیکار ننشسته اند و مدام اطلاعات خودشان را به روز می کنند. اما این به معنی بی اعتمادی شما به دزدگیرها نیست چون به قول یکی از نصاب های دزدگیر، دزدها هم ترجیح می دهند اول سراغ اتومبیلی بروند که دزدگیر ندارد. پس انتخاب یک دزدگیر مناسب برای اتومبیل تا حد زیادی امنیت آن را افزایش می دهد.
[h=2]دزدگیر ساده[/h]اگر برای نصب دزدگیر به بازار این جنس بروید متوجه می شوید که دزدگیر در بازار فعلی ایران ۳ نوع است؛ دزدگیر ساده، دزدگیر
سیم کارت خور و دزدگیر تصویری. دزدگیر ساده همین دزدگیرهایی است که اغلب اتومبیل ها دارند و وقتی ضربه می خورد، آژیر می کشد و آژیرش هم یا ساده است یا ملودیک که البته از یکی ۲ نوع ملودی تکراری و آشنا برای همه، بیشتر برخوردار نیست. ایراد اساسی این دزدگیرهای ساده این است که شما هیچ وقت متوجه نمی شوید، این صدای دزدگیر ماشین خودتان است یا ماشین همسایه. یعنی حساسیت گوش ما نسبت به صدای آژیر این دزدگیرها که همیشه در کوچه و خیابان می شنویم کم شده است. ضمن اینکه اگر صدای آژیر را از دور بشنوید تا نروید و با چشم های خودتان نبینید متوجه نمی شوید صدای دزدگیر به خاطر پریدن یک گربه روی سقف ماشین در آمده یا به خاطر بازشدن در اتومبیل به دست سارقان. قیمت انواع ایرانی دزدگیرهای ساده، ارزان و حدود ۱۲ هزار تومان است اما جنس سیم آنها ضعیف است و ریموت کنترل شان هم ظاهر خوشایندی ندارد.
[h=2]دزدگیر سیم کارت خور![/h]یکی از انواع جدید دزدگیر که مدتی است وارد بازار ایران شده، دزدگیری است که قابلیت ارتباط با تلفن همراه را دارد. در این نوع دزدگیر که به سیم کارت خور معروف است در صورتی که سارق به ماشین شما نزدیک شود دزدگیر به موبایل تان زنگ می زند و شما را باخبر می کند. همین طور شما می توانید از طریق تماس با موبایل در صورتی که کلید ماشین در دسترس نباشد یا داخل ماشین جا مانده باشد، در ماشین را باز کنید یا ببندید. قیمت این دزدگیرها حدود ۲۷۰ هزار تومان است ولی به دلیل مشکل خطوط تلفن همراه در ایران، هنوز با استقبال مواجه نشده و به همین دلیل به میزان کمتری در بازار موجود است.
[h=2]دزدگیر تصویری[/h]اما نوع تصویری دزدگیرها که نسل جدید این تکنولوژی است، سیستم پیچیده تری دارد. در واقع ریموت کنترل این دزدگیرها مانیتوری دارد که حداقل یک کیلومتر بُرد دارد و در این مانیتور شما می توانید از اتفاقاتی که برای اتومبیل تان می افتد مطلع شوید. نحوه کار ریموت هم به این شکل است که اگر ماشین شما ضربه بخورد، علامت یک چکش روی مانیتور ریموت ظاهر می شود یا اگر در ماشین شما باز شود روی مانیتور باز شدن در یک اتومبیل نمایش داده می شود یا اگر کسی کاپوت ماشین شما را بالا بزند عین همین تصویر روی صفحه نمایش ریموت دزدگیر ظاهر می شود.
از مزایای دیگر دزدگیرهای تصویری این است که وقتی شما نزدیک ماشین می شوید در خودرو به صورت اتوماتیک باز می شود یا وقتی از خودرو دور می شود، در بسته می شود. با این دزدگیرها شما می توانید از راه دور استارت بزنید و همچنین با استفاده از ریموت کنترل، وقتی که در خانه نشسته اید، بخاری اتومبیل را روشن کنید. همچنین این ریموت ها این قابلیت را دارند که در صورت ضعیف شدن باتری ماشین یا بالارفتن درجه حرارت ماشین در اثر آتش سوزی آژیر بکشند و شما را باخبر کنند. وقتی شما دزدگیرهای تصویری را برای اتومبیل تان نصب می کنید چشم های الکترونیکی داخل ماشین تعبیه می شوند که به حرکت حساس اند و اگر در غیاب شما کسی شیشه پنجره را بشکند یا شیشه باز باشد و دستی وارد اتومبیل شود، آژیر می کشند. این دزدگیرها قفل کودک دارند و حین حرکت به محض رسیدن به اولین دست انداز درهای ماشین را به طور اتوماتیک قفل می کنند. بعضی از دزدگیرهای تصویری برچسبی دارند که به شیشه ماشین می چسبانید و در صورتی که ریموت را جایی فراموش کنید، بر اساس کد عددی که قبلا به دزدگیر داده اید با زدن چند ضربه به این برچسب در ماشین باز می شود. خلاصه که دزدگیرهای تصویری فعلا بازار ایران را قبضه کرده اند و روی انواع خودروها قابل نصب هستند.
در حال حاضر بهترین دزدگیرهای تصویری موجود در بازار در حال حاضر، کره ای هستند که برحسب امکانات قیمتشان از ۱۹۶ هزار تومان تا ۲۴۶ هزار تومان متفاوت است. نصب این دزدگیرها رایگان است و بیمه ضدسرقت مجانی هم دارند. دزدگیرهای تصویری مالزیایی هم ۱۱۰ هزار تومان قیمت دارند. قیمت انواع چینی این دزدگیرها طبق معمول پایین تر است و اگرچه حدود ۳ کیلومتر بُرد دارد، ولی کیفیت چندان خوبی ندارد.
هلیا سرفراز
منبع: افتاب


 
بالا پایین