Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

فوايد سنگ نوردي

اطلاعات موضوع

Kategori Adı ورزش‌های مخاطره‌ آمیز
Konu Başlığı فوايد سنگ نوردي
نویسنده موضوع *JujU*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *JujU*

*JujU*

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 6, 2013
ارسالی‌ها
2,786
پسندها
394
امتیازها
83
محل سکونت
تهران
تخصص
فکر کردن به چیزایی که دیگران ساده ازش رد میشن
دل نوشته
هر روز معجزه است اگر به خدا ایمان بیاوریم..

اعتبار :

امروزه به سنگ نوردی به عنوان چالش انگیزترین ورزش ماجراجویانه نگاه می شود. افراد بیشتر و بیشتری به سوی این رشته جذب می شوند.

علتش این است که سنگ نوردی باعث می شود افراد خود را به چالش وادارند، ورزش کنند و در عین حال از فواید هوای تازه و پاکیزه کوهستان بهره برند.امتیاز سنگ نوردی در این است که می تواند هم در داخل سالن و هم در فضای آزاد انجام گیرد. برای تمامی عاشقان طبیعت، سنگ نوردی آزاد، راهی برای رفتن است. و برای کسانی که دوست ندارند بیرون رفته و کثیف شوند، سنگ نوردی داخل سالن که امروزه در بسیاری از سالن ها قابل دسترسی است، راه حل خوبی است. همین امتیاز داخل سالنی و در فضای آزاد بودنِ این ورزش است که رشته سنگ نوردی را به رشته ای عامه پسند و قابل انجام در تمام طول سال تبدیل کرده است. به خاطر داشته باشید که سنگ نوردی برای اشخاص بزدل و ترسو مناسب نبوده و برای افرادی مناسب است که اهمیتی به ریسک کردن نداده و بر ترسهایشان غلبه می کنند.

فواید فیزیکی سنگ نوردی
سنگ نوردی فواید بسیاری دارد. یکی از عمده ترین دلایلی که مردم سنگ نوردی می کنند به خاطر فواید فیزیکی آن است. سنگ نوردی برای کسانی که نسبت به سلامتی و تناسب جسمانی خود بسیار حساس اند مناسب است. هنگامی که سالن ها خسته کننده می شوند، سنگ نوردی در فضای باز بهترین گزینه برایتان خواهد بود.اغلب اشخاص فکر می کنند که سنگ نوردی ورزشی برای مردان است؛ این اصلاً صحت ندارد. زنان بیشتر و بیشتری این ورزش را انجام می دهند تا از فضای آزاد طبیعت لذت برده و خودشان را در دنیایی مردانه محک بزنند.سنگ نوردی نیاز به کشش زیادی دارد. زیرا وقتی بر روی صخره یا سنگ قرار دارید، برای رسیدن به گیره بعدی، مجبور به کشش هستید تا خودتان را بالاتر بکشید. کشش، روش بسیار خوبی برای افزایش آمادگی جسمانی و انعطاف پذیری است. اگر در سنگ نوردی زیاده روی کنید تعادل بیشتر و هماهنگی بهتر و بیشتر دست و پا را نیز کسب خواهید کرد.سنگ نوردی به شما کمک می کند تا تناسب اندام خود را حفظ کنید. آن چه که در این امر به شما کمک می کند عبارت است از:- ازدیاد سفتی عضلانی- افزایش انعطاف پذیری- تقویت تعادل- افزایش هماهنگی- بالا بردن تمرکز فیزیک- کمک به سوختن کالری هابه خاطر داشته باشید که قبل از شروع سنگ نوردی باید کمی نرمش برای گرم کردن انجام دهید. گرم کردن دارای اهمیت بسیار زیادی است، بدون گرم کردن، مستعد صدمه و آسیب دیدگی میشوید.
فواید ذهنی سنگ نوردی
همه ما می دانیم که ورزش باعث می شود احساس خوبی درباره خود داشته باشیم. علت این امر اندورفینها یا همان هورمونهای شادی هستند که به هنگام ورزش کردن آزاد می شوند. بنابراین سنگ نوردی نیز یکی از همان رشته های ورزشی است که باعث می شود احساس خوبی نسبت به خود پیدا کنید. سنگ نوردی، ورزشی چالش انگیز و مشکل است، احساس شما از به انجام رساندن کار، وقتی که به بالای صخره یا سنگ می رسید بی نظیر است.انسانها اجتماعی هستند؛ ما کارها را با شخص یا اشخاص دیگر انجام می دهیم. سنگ نوردی همچنین رشته ای است که می توان آن را به صورت دو نفری یا گروهی انجام داد. احساس اجتماعی بودن و لذتِ ورزش سنگ نوردی کمک می کند تا از استرس آسوده شویم.سنگ نوردی افراد را دارای اعتماد به نفس کرده و موجب می شود آنان نسبت به خود ارزش قائل شوند. اگر شما بتوانید صخره مشکل و تقریباً محالی را صعود کنید که قبلاً فکرش را نمی کردید، می توانید تقریباً هر کار دیگری را نیز در دنیا انجام دهید. این امر باعث می شود احساس توانمندی و خود اطمینانی پیدا کنید. سنگ نوردی باعث ایجاد حس ارزشمندی و اعتماد می شود.
همچنین سنگ نوردی باعث می شود سنگ نورد مسئول تر شده و قابل اعتماد باشد. مسئولیت پذیری، در اثر درک خطرات و ریسکهای موجود در سنگ نوردی و با احترام گذاشتن به طبیعت حاصل می گردد. سنگ نورد باید به اندازه کافی مسئولیت پذیر باشد تا ایمنی اش را در دستان خود بگیرد.اعتماد با اعتماد کردن به دست می آید و از نظر لغوی با قرار دادن زندگی خودتان ابتدا در دستان مربی و سپس با اعتماد به طناب و ابزار اولیه سنگ نوردی. اعتماد بخش مهمی از سنگ نوردی است.سنگ نوردی می تواند جالب و هیجان انگیز باشد اگر به روش درستی به طرف آن بروید. در مورد خطرات سنگ نوردی بیاموزید و باید آنقدر عالی شوید تا زمانی که ریسک انجام ندهید. گرم کردنِ قبل از شروع را مانند هر ورزش دیگری به یاد داشته باشید چون از آسیب و صدمه دیدن شما جلوگیری خواهد کرد.

منبع:eek:utdoorpersia.com

 
بالا پایین