Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

حسگر طیف رنگ دوربین g4 چه مزایایی دارد؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مطالب جالب و خواندنی
Konu Başlığı حسگر طیف رنگ دوربین g4 چه مزایایی دارد؟
نویسنده موضوع ertebatgostaran
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ertebatgostaran

ertebatgostaran

کـاربـر ویــژه
تاریخ ثبت‌نام
Jun 18, 2014
ارسالی‌ها
555
پسندها
272
امتیازها
0

اعتبار :

تلفن هوشمند LG G4 مجهز به یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنز f/1.8 و سیستم بهینه سازی شده تثبیت گر تصویر است اما شاید جدیترین و جالب ترین امکان در نظر گرفته شده برای دوربین این محصول «حسگر طیف رنگ» آن باشد.
اولین و قابل توجه ترین قابلیتی که به لطف این حسگر جدید برای دوربین G4 فراهم می گردد، توانایی آن برای عکس گرفتن از رنگ ها با همان تونالیته طبیعی شان است که برای این منطور یک سنسور یاد شده درست در زیر تنها فلاش LED دستگاه در کنار دوربین تعبیه شده است.کار این حسگر آن است که نور محیط را اندازه بگیرد و هدف از کارگذاری اش هم این است که منبع نور را تشخیص داده و مشخص کند که آیا منبع آن طبیعی است یا مصنوعی و در کل شرایط نوری محیط را بسنجد.

کمپانی الجی مدعی شده که این حسگر می تواند به شیوه ای کاملا هوشمندانه میان اشیاء و نور تمایز ایجاد کند و اطلاع از شرایط نوری با این دقت به G4 امکان می دهد که بهترین نقطه سفید را انتخاب نماید.اما انتخاب بهترین نقطه سفید برای آنکه عکس ها ظاهری طبیعی داشته باشند بسیار مهم است و دوربین موبایل هایی که هم اکنون در بازار وجود دارند معمولا با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می کنند و عکس هایی که با آنها گرفته می شود ظاهری بی روح و سرد دارند.

گفته می شود که الجی احتمالا از یک حسگر رنگ Hamamatsu S11059-01WT برای تشخیص طول موج های مشخص روی محصول خود بهره گرفته است و این مساله با در نظر داشتن امکانات معرفی شده برای G4 از جمله حساست سنسور طیف رنگ آن به اشعه مادون قرمز قابل قبول به نظر می رسد.
که این حسگر نسبت به پرتو مادون قرمز که دوربین های معمولی از تشخیصش عاجز هستند نیز حساس است. LG در مراسم معرفی این موبایل نشان داد که عکس های گرفته شده از توت فرنگی با استفاده از دوربین این دستگاه در مقایسه با تصاویر گرفته شده از طریق دیگر تلفن های همراه از کیفیت و طراوت رنگ بهتری برخوردارند.

علیرغم همه اینها، تا زمانی که این حسگر و به طور کلی عملکرد دوربین پرچمدار تازه الجی مورد بررسی قرار نگیرد نمی توان در مورد این مساله نظر داد.
 
بالا پایین