Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

تاریخ آنتالیا

اطلاعات موضوع

Kategori Adı تاریخ جهان
Konu Başlığı تاریخ آنتالیا
نویسنده موضوع reza.eloglu
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan reza.eloglu

reza.eloglu

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jan 10, 2015
ارسالی‌ها
78
پسندها
32
امتیازها
0
محل سکونت
teh
وب سایت
inten.asia
دل نوشته
dunyada ulamnan bashkasi yalan...
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
ماه تولد

اعتبار :

[h=2]
[/h] کسانی که علاقه مند به تور آنتالیا هستند ،(همچنین تور ترکیه و تور استانبول) این اطلاعات می تواند مفید باشد . تا اکنون ساکنان اولیه آنتالیا نامشخص مانده ‌است . بنا به شواهد تاریخی نام این شهر از آتالوس دوم (Attalos II) پادشاه پرماگون گرفته شده‌ است که در ۱۵۰ سال قبل از میلاد بر آن ناحیه حکومت می کرده‌ است . در حفاری‌ هایی که در سال ۲۰۰۸ از ناحیه Doğu Garajı آنتالیا صورت گرفته است ، مشخص شده‌ که روزگاری این شهر پایگاه نیروی دریایی روم و دارای ناوگان‌ های قدرتمندی بوده ‌است . بعد از این حفاری ها معلوم شد این شهر بیش از حدود ۳۰۰ سال پیش از میلاد وجود داشته ‌است . در سال ۱۳۳ قبل از میلاد ، آنتالیا بخشی از روم بوده ‌است . در همان سال آتالوس سوم جهت حکمرانی بر کل امپراتوری روم در نبرد جان خود را از دست داد‌ . این شهر در زمان روم باستان دارای رونق و رشد چشمگیری بوده ‌است . مسیحیت در قرن دوم میلادی در این شهر گسترش یافت . در دوران امپراطوری بیزانس آنتالیا یکی از شهرهای مهم بوده ‌است . در قرن سیزدهم میلادی آنتالیا توسط ترکان سلجوقی فتح و از سال ۱۳۲۱ میلادی تا ۱۴۲۳ میلادی بعنوان پایتخت ترکیه بوده ‌است . ابن بطوطه عربی در سالهای ۱۳۳۵- ۱۳۴۰ مسافرتی به آنتالیا داشته که می گوید :
" از آلانیا به طرف آنتالیا که زیباست و دارای پوشش‌های طبیعی زیادی بوده و حجم وسیعی از شهر دارای نقاط و اماکن جذاب و دیدنی می باشد . آنتالیا داری جمعیت زیادی بوده که به چهار ناحیه تقسیم شده که تاجران مسیحی در اطرف بندر ساکن بوده و محل زندگی آن ها را دیواری بزرگ احاطه کرده و دروازه هایی داشته که در طول شب و روزهای جمعه بسته بدند . یونانیان ساکنان اصلی و قدیمی این شهر و یهودیان و خانواده سلطنتی هر یک در نواحی چهارگانه خود ساکن بودند. مسلمانان این شهر در شهر اصلی ساکن بودند . تمام ناحیه‌ های ذکر شده دارای دیوارها و دروازه های بلند و مستحکمی بودند . این شهر دارای باغها و میوه‌های خیلی خوبی است و دارای زرد آلوهای بسیار مرغوب با هسته‌های شیرین که به عنوان اجناس لوکس به مصر صادر می شدند‌ . "
به گفته اولیا چلپی در اواسط قرن ۱۷ میلادی این شهر دارای ۳۰۰۰ خانه شامل بیست محله ترک نشین و چهار محله یونانی نشین بوده‌ است . شهر از دیوارها و دروازه‌ها فراتر رفته و در بندر نیز از وجود ۲۰۰ قایق گزارش داده ‌است. در قرن ۲۰ میلادی در پی مهاجرت ترک‌های قفقاز و بالکان به این منطقه جمعیت این شهر به ۲۵۰۰۰ نفر رسید . مسیحیان و یهودیان در نواحی جداگانه این شهر در اطراف بندر ساکن هستند
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy
بالا پایین